מה תרצו לחפש?

מה תרצו לחפש?

ממריאים לעתיד בר-קיימא: BGN טכנולוגיות וקבוצת ראלקו חושפות את CarboNGV , חברה שמקדמת טכנולוגיה פורצת דרך לייצור דלק סילוני בר-קיימא

החתירה לקיום שמיים נקיים ממריאה עם הקמת CarboNGV, שת"פ פורץ דרך בין מרכז בלשנר לקטליזה תעשייתית ופיתוח תהליכים באוניברסיטת בן-גוריון שבנגב, אשר מקודם ע"י BGN, חברת היישום של האוניברסיטה , וקבוצת ראלקו. הצמד הדינמי הזה מתכנן להביא מהפכה בתחום התעופה עם טכנולוגיה חדשנית לייצור דלק תעופתי בר-קיימא (SAF), כלי קריטי למאבק במשבר האקלים.

מונע ע"י חדשנות: קבוצת ראלקו, באמצעות זרוע ההשקעה שלה, השקיעה 2.4 מיליון $ במיזם זה כחלק מהאסטרטגיה שלה להוביל הקמת מיזמים בתחום הדלקים המתחדשים. השקעה זאת ממנפת יישום של מחקר ופיתוח שמתנהל במשך יותר מעשור במרכז בלשנר שבאוניברסיטת בן-גוריון. השילוב של מחקר בסיסי ויישומי שהתבצע ע"י צוות מדענים, מהנדסים, סטודנטים וטכנאים הניב טכנולוגיה פורצת דרך לייצור SAF, שתתורגם כעת לתעשייה חדשנית בתחום הקיימות ע"י CarboNGV. מתקן ההדגמה הראשון צפוי לייצר SAF ידידותי לסביבה בשנת 2025, ובכך לאפשר קיום תעופה ברת קיימא.  

הפשטות היא המפתח: CarboNGV חותרת להפוך חזון לעתיד ירוק, למציאות. היישום הטכנולוגי פותח אפשרויות רבות במגוון תעשיות להפוך חומרי פסולת לדלקים מתחדשים ע"י תהליך קטליטי בעל יעילות משופרת. הטכנולוגיה המגוונת מאפשרת ניצול מקורות פסולת זמינים מתעשיות שונות לתוצרים ירוקים תוך הורדה משמעותית של פליטות פחמן-דו חמצני. 

השגת אפס פליטות: SAF מתמקד בהפחתה משמעותית של פליטות CO2 וממוצב ככלי מרכזי להשגת המטרה השאפתנית של אפס פליטות פחמן בשנת 2050. האיחוד האירופאי מוביל את המאמץ להפחתת הפליטות בסקטור התעופה ע"י תקנות המחייבות מיהול של הדלק הסילוני עם SAF. תקנות אלו ייכנסו לתוקף ב-2025, תחילה עם חובת מיהול עם 2% SAF, תוך עלייה הדרגתית עד ל 70% לקראת 2050. 

Take-off Nation: עבור ישראל, השגת המטרה השאפתנית של ייצור SAF דורשת גיוס של יכולות מדעיות ויישומיות של חברות טכנולוגיה כמו CarboNGV. משרדי הממשלה, אשר הבינו את דחיפות הנושא, יצאו ביוזמות שונות לקידומו. CarboNGV נרתמה כדי לתרגם יוזמות אלו למעשים.

שירלי שפר הופמן, סמנכ"לית פיתוח עסקי ב-BGN, "אנחנו שמחים להזדמנות לעבוד עם קבוצת ראלקו כדי להביא לשוק פתרון ירוק , הכרחי אסטרטגית".  

שירלי שפר-הופמן, סמנכ"לית פיתוח עסקי BGN | צילום: דני מכליס, אוניברסיטת בן-גוריון בנגב
שירלי שפר-הופמן, סמנכ"לית פיתוח עסקי BGN | צילום: דני מכליס, אוניברסיטת בן-גוריון בנגב

אריה סוסלי, מנכ"ל CarboNGV,  "עבורי,  CarboNGV היא יותר מעסק; היא משימה לאומית. אחרי ששירתתי את המדינה מאחורי הקלעים יותר משני עשורים, אני גאה להיות חלק במיזם הקריטי הזה. מטרתנו היא שישראל תהפוך למובילה בפתרונות לתעופה ברת קיימא, take off nation בכל מובן המילה. ב- CarboNGV אנחנו מאמינים שהשמיים הם לא הגבול". 

אריה סוסלי | צילום: דור מלכה
אריה סוסלי, מנכ"ל CarboNGV | צילום: דור מלכה

פרופ' מוטי הרשקוביץ, מנהל מרכז בלשנר, "הטכנולוגיה שפותחה במרכז בלשנר מגובה במערך פטנטים, ובשילוב עם הפלטפורמה העסקית המצוינת שמביאה CarboNGV, אני משוכנע כי החברה תניב תהליך שייושם בכל העולם". 

פרופ' מוטי הרשקוביץ | צילום: דני מכליס
פרופ' מוטי הרשקוביץ | צילום: דני מכליס
מונע ע"י חדשנות: קבוצת ראלקו, באמצעות זרוע ההשקעה שלה, השקיעה 2.4 מיליון $ במיזם זה כחלק מהאסטרטגיה שלה להוביל הקמת מיזמים בתחום הדלקים המתחדשים. השקעה זאת ממנפת יישום של מחקר ופיתוח שמתנהל במשך יותר מעשור במרכז בלשנר שבאוניברסיטת בן-גוריון. השילוב של מחקר בסיסי ויישומי שהתבצע ע"י צוות מדענים, מהנדסים, סטודנטים וטכנאים הניב טכנולוגיה פורצת דרך לייצור SAF, שתתורגם כעת לתעשייה חדשנית בתחום הקיימות ע"י CarboNGV. מתקן ההדגמה הראשון צפוי לייצר SAF ידידותי לסביבה בשנת 2025, ובכך לאפשר קיום תעופה ברת קיימא.   הפשטות היא המפתח: CarboNGV חותרת להפוך חזון לעתיד ירוק, למציאות. היישום הטכנולוגי פותח אפשרויות רבות במגוון תעשיות להפוך חומרי פסולת לדלקים מתחדשים ע"י תהליך קטליטי בעל יעילות משופרת. הטכנולוגיה המגוונת מאפשרת ניצול מקורות פסולת זמינים מתעשיות שונות לתוצרים ירוקים תוך הורדה משמעותית של פליטות פחמן-דו חמצני.  השגת אפס פליטות: SAF מתמקד בהפחתה משמעותית של פליטות CO2 וממוצב ככלי מרכזי להשגת המטרה השאפתנית של אפס פליטות פחמן בשנת 2050. האיחוד האירופאי מוביל את
354

מעניין לקרוא עוד