מה תרצו לחפש?

מה תרצו לחפש?

מפילים מחיצות: סטודנטים בדרך לפיתוח אפליקציית היכרויות לקידום החיים המשותפים בקמפוס

סוגיית אתגר החיים המשותפים בקמפוס עמדה במרכזו של האקתון ראשון מסוגו שהתקיים ב-8 במאי באוניברסיטת בן-גוריון בנגב. באירוע היזמות האינטנסיבי השתתפו 60 סטודנטים וסטודנטיות מכל הפקולטות וכיבדו אותו בנוכחותם נשיא האוניברסיטה פרופ' דניאל חיימוביץ, ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ' ועוד נכבדים.

יום הפעילות הגדוש נפתח בדיון משותף עם יזמים חברתיים פורצי דרך שהעניקו לסטודנטים עצות וטיפים על יזמות חברתית. נשאו דברים: עדינה בר שלום, מייסדת המכללה החרדית ירושלים וכלת פרס ישראל על מפעל חיים לשנת 2014, וחנה רדו, יזמת עסקית וחברתית, מייסדת "קבוצת תשעשרה". כהוקרה על תרומתה לקידום תעסוקה איכותית לנשים בפריפריה הרחוקה של ישראל הוענק לרדו בשנת 2022 אות בן-גוריון.

את הידע של המשתתפים העשירו גם הרצאותיהם של מוחמד אלנבארי, יזם חברתי ברוך כישרונות שהוביל מיזמים רבים בתחומי הקיימות, הטכנולוגיה, והקהילה; אחמד מואסי מהנהלת קרן רוטשילד; מעגן חיון, דאטה אנליסט ב- Placer.ai, לשעבר מנכ"ל אגודת הסטודנטים והסטודנטיות באוניברסיטה העברית; ותמי חי שגיב, מנהלת מחלקת החינוך לשלום ב'מרכז פרס לשלום וחדשנות'.

פרופ' סראב אבו-רביעה קווידר, סגנית נשיא האוניברסיטה למגוון והכלה, הציגה את אתגר ההאקתון ונתנה את האות לפתיחת התחרות. עשרה צוותים רב תחומיים ורב-תרבותיים הרימו את הכפפה ובסיומו של מאמץ אינטנסיבי חשפו את הפרויקטים. צוות שופטים בחר את הרעיונות הטובים ביותר ודירג את הזוכים.

במקום הראשון זכה צוות באמבל BGU על הרעיון לפיתוח מיזם התורם לגישור פערים תרבותיים בקרב ציבור הסטודנטים. המיזם מציע בניית אפליקציית היכרויות שבמסגרתה ניתן יהיה למפות נושאים ופערי מידע חשובים ובתגובה לכך ליצור מעגלי שיח, לרקום קשרים, ולהשתלב בפעילויות משותפות. בדומה לאפליקציות המוכרות לסטודנטים, החלקה ימינה תעיד על נושא מעניין והחלקה שמאלה על נושא שפחות מעניין.

שיתוף פעולה בין סגנית הנשיא למגוון והכלה, פרופ' סראב אבו רביעה קווידר, ודיקן הפקולטה לניהול על שם גילפורד גלייזר, פרופ' מיקי מלול, הוליד את האקטון. קיומו של האירוע התאפשר בתמיכת קרן אדמונד דה-רוטשילד.

יום הפעילות הגדוש נפתח בדיון משותף עם יזמים חברתיים פורצי דרך שהעניקו לסטודנטים עצות וטיפים על יזמות חברתית. נשאו דברים: עדינה בר שלום, מייסדת המכללה החרדית ירושלים וכלת פרס ישראל על מפעל חיים לשנת 2014, וחנה רדו, יזמת עסקית וחברתית, מייסדת "קבוצת תשעשרה". כהוקרה על תרומתה לקידום תעסוקה איכותית לנשים בפריפריה הרחוקה של ישראל הוענק לרדו בשנת 2022 אות בן-גוריון. את הידע של המשתתפים העשירו גם הרצאותיהם של מוחמד אלנבארי, יזם חברתי ברוך כישרונות שהוביל מיזמים רבים בתחומי הקיימות, הטכנולוגיה, והקהילה; אחמד מואסי מהנהלת קרן רוטשילד; מעגן חיון, דאטה אנליסט ב- Placer.ai, לשעבר מנכ"ל אגודת הסטודנטים והסטודנטיות באוניברסיטה העברית; ותמי חי שגיב, מנהלת מחלקת החינוך לשלום ב'מרכז פרס לשלום וחדשנות'. פרופ' סראב אבו-רביעה קווידר, סגנית נשיא האוניברסיטה למגוון והכלה, הציגה את אתגר ההאקתון ונתנה את האות לפתיחת התחרות. עשרה צוותים רב תחומיים ורב-תרבותיים הרימו את הכפפה ובסיומו של מאמץ אינטנסיבי חשפו את הפרויקטים. צוות שופטים בחר את הרעיונות הטובים ביותר ודירג את
241

מעניין לקרוא עוד

למה הכי כיף ללמוד אצלנו

775
Posts
7741
followers
59
following