מה תרצו לחפש?

מה תרצו לחפש?

הלוחמת באנטישמיות תקבל תואר ד"ר לשם כבוד מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב

מתאמת הנציבות האירופית הראשונה למאבק באנטישמיות וטיפוח החיים היהודיים, קתרינה פון שנורביין, תקבל תואר דוקטור לשם כבוד במסגרת אירועי חבר הנאמנים של האוניברסיטה, בחודש מאי.

קתרינה פון שנורביין מונתה למתאמת הנציבות האירופית הראשונה למאבק באנטישמיות בדצמבר 2015. במסגרת תפקיד זה היא מהווה נקודת חיבור לקהילות יהודיות וארגונים רלוונטיים התורמים לפיתוח האסטרטגיה של הנציבות האירופית למניעה ולמלחמה בגזענות, חוסר סובלנות ואפליה.

פון שנורביין ניסחה יחד עם הצוות שלה, את אסטרטגיית האיחוד האירופי למאבק באנטישמיות וטיפוח חיים יהודיים שאומצה ב-2021 וכעת היא מיישמת אותה בתפקידה. במסגרת זו מתהדק הקשר עם המדינות החברות באיחוד האירופי, בארגוני החברה האזרחית,  באקדמיה ומוסדות נוספים, במטרה לחזק את תגובות המדיניות שנועדו לטפל באנטישמיות.

לפני תפקידה הנוכחי, פון שנורביין שימשה כיועצת לנשיא הנציבות האירופית חוסה מנואל בארוסו במשך חמש שנים, והיתה אחראית על הדיאלוג עם כנסיות ואנשי דת. היא החלה לעבוד בנציבות האירופית בשנת 2002 כקצינת עיתונות ותקשורת במשלחת האיחוד האירופי לצ'כיה, לאחר שהשתלבה בצוות של יו"ר הוועדה לענייני אירופה בבונדסטאג הגרמני. היא בוגרת לימודי תואר ראשון במדעי המדינה באוניברסיטת צ'ארלס בפראג ובאוניברסיטת בון, תואר שני בלימודים סלבים מאוניברסיטת אוקספורד (1997) ותואר שני בלימודי אירופה מהמרכז ללימודי אינטגרציה אירופית בבון ( 1999). בשנת הלימודים 2017-18 שרתה כעמיתת האיחוד האירופי במכון האוניברסיטה האירופי בפירנצה במחקר על אמצעים למאבק באנטישמיות ברחבי אירופה.

"בעולם המאופיין בשנאת יהודים הולכת וגוברת, עד לרמות שלא הכרנו מאז מלחמת העולם השנייה, קולה הצלול והמוסרי של קתרינה פון שנורביין בולט כמגדלור של שפיות ובהירות מוסרית. תמיכתה הבלתי מסויגת בקהילה היהודית באירופה מזכירה לנו שגם בתקופות אפלות אלו, יש לנו אנשים ראויים שקוראים לילד בשמו: 'אנטישמיות'", אמר נשיא אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, פרופ' דניאל חיימוביץ.

"זה כבוד עצום עבורי לקבל תואר דוקטור לשם כבוד מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב, אולם למעשה זו העבודה שלי. בתוך הצונאמי הנוכחי של האנטישמיות, אני נחושה להשתמש בכל הכלים העומדים לרשותי בנציבות האירופית בכדי לפעול למען חברה נקייה מאנטישמיות, שנאה, אי צדק או אפליה, על מנת שהחיים היהודיים באירופה יפרחו. שיתוף פעולה הדוק עם אוניברסיטאות מובילות כמו בן-גוריון הוא נכס יקר מפז בשאיפתי זו", אמרה פון שנורביין.

קתרינה פון שנורביין מונתה למתאמת הנציבות האירופית הראשונה למאבק באנטישמיות בדצמבר 2015. במסגרת תפקיד זה היא מהווה נקודת חיבור לקהילות יהודיות וארגונים רלוונטיים התורמים לפיתוח האסטרטגיה של הנציבות האירופית למניעה ולמלחמה בגזענות, חוסר סובלנות ואפליה. פון שנורביין ניסחה יחד עם הצוות שלה, את אסטרטגיית האיחוד האירופי למאבק באנטישמיות וטיפוח חיים יהודיים שאומצה ב-2021 וכעת היא מיישמת אותה בתפקידה. במסגרת זו מתהדק הקשר עם המדינות החברות באיחוד האירופי, בארגוני החברה האזרחית,  באקדמיה ומוסדות נוספים, במטרה לחזק את תגובות המדיניות שנועדו לטפל באנטישמיות. לפני תפקידה הנוכחי, פון שנורביין שימשה כיועצת לנשיא הנציבות האירופית חוסה מנואל בארוסו במשך חמש שנים, והיתה אחראית על הדיאלוג עם כנסיות ואנשי דת. היא החלה לעבוד בנציבות האירופית בשנת 2002 כקצינת עיתונות ותקשורת במשלחת האיחוד האירופי לצ'כיה, לאחר שהשתלבה בצוות של יו"ר הוועדה לענייני אירופה בבונדסטאג הגרמני. היא בוגרת לימודי תואר ראשון במדעי המדינה באוניברסיטת צ'ארלס בפראג ובאוניברסיטת בון, תואר שני בלימודים סלבים מאוניברסיטת אוקספורד (1997) ותואר שני בלימודי אירופה
297

מעניין לקרוא עוד