מה תרצו לחפש?

מה תרצו לחפש?

צמד בכותרות

טל משעלי, דוקטורנטית במחלקה לתקשורת והמנחה שלה, פרופ' צבי רייך, זכו בפרס המחקר המצטיין על שם פרופ' אליהוא כ"ץ.

טובים השניים: צמד חוקרים מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב זכה בפרס המחקר המצטיין על שם פרופ' אליהוא כ"ץ מטעם האגודה הישראלית לתקשורת. הזוכים הם טל משעלי, דוקטורנטית במחלקה לתקשורת, ופרופ' צבי רייך, ראש המחלקה לתקשורת בבן-גוריון, שמנחה אותה בעבודת הדוקטורט.

הישג משותף: פרופ' צבי רייך וטל משעלי | צילום: באדיבות המצולמים
הישג משותף: פרופ' צבי רייך וטל משעלי | צילום: באדיבות המצולמים

המחקר שזיכה אותם בפרס נושא את הכותרת "הלם הבורות: ממצאים ראשוניים ממחקר-מעקב אחר השנתיים הראשונות לתפקיד של "כתבינו לענייני..", והוא עוקב אחר התהליכים שבאמצעותם עיתונאים חדשים מפתחים ידע אודות תחום סיקור חדש, מרגע שהופקדו עליו ובמהלך השנתיים הראשונות בתפקידם. המחקר בוחן את בסיס הידע העיתונאי ואת התפתחותו במהלך הסיקור העיתונאי, תוך כדי הסתמכות על ראיונות תקופתיים ועל יומני וואטסאפ שפותחו במיוחד לצורך מחקר זה, שאותם התבקשו העיתונאים למלא אחת לשבועיים.

הפרס הוענק לשניים במסגרת הכינוס השנתי של האגודה הישראלית לתקשורת, שהתקיים בתחילת חודש אפריל במכללה האקדמית עמק יזרעאל.

בטקס אמרה משעלי: "שרשרת הדורות הזו הופכת את הזכייה למרגשת במיוחד בשבילי. אני מקווה להמשיך במחקריי את מורשתו של פרופ' כ"ץ".

עבור פרופ' רייך מדובר בסגירת מעגל: הוא עצמו היה דוקטורנט של פרופ' כ"ץ המנוח, חתן פרס ישראל למדעי החברה לשנת 1989, ממניחי היסודות לחקר תקשורת בישראל וממייסדי הטלוויזיה הישראלית. בשנת 2015 תרם פרופסור כ״ץ את הספרייה המכובדת שברשותו לאוניברסיטת בן-גוריון. מדובר באוסף אקדמי ותרבותי יקר ערך, בעיקר בזכות העובדה שנצבר על פני שנים רבות והוא מייצג את תחומי התעניינותו של פרופ׳ כ״ץ ואת תחומי מחקרו.

טובים השניים: צמד חוקרים מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב זכה בפרס המחקר המצטיין על שם פרופ' אליהוא כ"ץ מטעם האגודה הישראלית לתקשורת. הזוכים הם טל משעלי, דוקטורנטית במחלקה לתקשורת, ופרופ' צבי רייך, ראש המחלקה לתקשורת בבן-גוריון, שמנחה אותה בעבודת הדוקטורט. הישג משותף: פרופ' צבי רייך וטל משעלי | צילום: באדיבות המצולמים המחקר שזיכה אותם בפרס נושא את הכותרת "הלם הבורות: ממצאים ראשוניים ממחקר-מעקב אחר השנתיים הראשונות לתפקיד של "כתבינו לענייני..", והוא עוקב אחר התהליכים שבאמצעותם עיתונאים חדשים מפתחים ידע אודות תחום סיקור חדש, מרגע שהופקדו עליו ובמהלך השנתיים הראשונות בתפקידם. המחקר בוחן את בסיס הידע העיתונאי ואת התפתחותו במהלך הסיקור העיתונאי, תוך כדי הסתמכות על ראיונות תקופתיים ועל יומני וואטסאפ שפותחו במיוחד לצורך מחקר זה, שאותם התבקשו העיתונאים למלא אחת לשבועיים. הפרס הוענק לשניים במסגרת הכינוס השנתי של האגודה הישראלית לתקשורת, שהתקיים בתחילת חודש אפריל במכללה האקדמית עמק יזרעאל. בטקס אמרה משעלי: "שרשרת הדורות הזו הופכת את הזכייה למרגשת במיוחד בשבילי. אני מקווה להמשיך במחקריי את
223

למה הכי כיף ללמוד אצלנו

775
Posts
7741
followers
59
following