מה תרצו לחפש?

מה תרצו לחפש?

פרס האקלים הגדול בתולדות המדינה מוענק ל...

חמסינים, שיטפונות, הוריקנים- אלו רק חלק מאירועי מזג אוויר קיצוניים שתדירותם תגבר בשנים הקרובות בעקבות משבר האקלים. מבין עשרות פרויקטים ופיתוחים שנשלחו, פרופ' מני שלום מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב זכה בפרס 'פתרונות האקלים' היוקרתי על פיתוח חדשני בעולם הסוללות.

בטקס שנערך לפני כשבועיים הוענק הפרס לפרופ' מני שלום מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב. עבודתו על פיתוח תקדימי של סוללות אבץ-אוויר נטענות זיכתה אותו בפרס לאחר פיתוח של כשנתיים וחצי. הסוללות, שהוערכו על ידי צוות שופטים ברמה עולמית, הוכחו כידידותיות לסביבה עם יעילות אנרגתית גבוהה.

פרס 'פתרונות האקלים' נחשב לפרס המחקרי מהגדולים שידעה מדינת ישראל. כחלק מהניסיון לעודד ולתמוך במחקר ופיתוחים פורצי דרך שימזערו את פליטת גזי החממה, מעניקים פרס כספי לחוקרים על סך כולל של מיליון דולר. ארבעה חוקרים לכל היותר זוכים בפרס פורץ הדרך כהוקרה על עבודתם למציאת פתרונות מבטיחים לרסן את משבר האקלים. ההצעות יוערכו על ידי צוות שופטים ברמה עולמית.

פרופ' מני שלום, מהמחלקה לכימיה באוניברסיטת בן-גוריון בנגב: "סוללות שניוניות (נטענות) המבוססות על אבץ ואוויר נחשבות כאלטרנטיבה ידידותית וזולה לבטריות המבוססות על ליתיום או על עופרת. פיתחנו במעבדתנו זרז חדש וזול, אשר מאפשר תצורה חדשה של סוללת האוויר-אבץ עם יעילות אנרגיה גבוהה. פרס האקלים יאפשר לנו להמשיך לפתח ולשפר את הסוללה. שותפים מלאים לפיתוח הם ד"ר יונתן צדיקוב, ד"ר אלאגר ראג'א קוטאצ'אמי וד"ר מיכאל וולוך."

הפרס ניתן בחסות הקרן הלאומית היהודית של קנדה, מרכז סטארט-אפ ניישן וקרן קיימת לישראל.

מעמד הענקת הפרס מטקס 'פתרונות האקלים' בשבוע שעבר. צילום: אלבום פרטי
מעמד הענקת הפרס מטקס 'פתרונות האקלים' בשבוע שעבר. צילום: אלבום פרטי
בטקס שנערך לפני כשבועיים הוענק הפרס לפרופ' מני שלום מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב. עבודתו על פיתוח תקדימי של סוללות אבץ-אוויר נטענות זיכתה אותו בפרס לאחר פיתוח של כשנתיים וחצי. הסוללות, שהוערכו על ידי צוות שופטים ברמה עולמית, הוכחו כידידותיות לסביבה עם יעילות אנרגתית גבוהה. פרס 'פתרונות האקלים' נחשב לפרס המחקרי מהגדולים שידעה מדינת ישראל. כחלק מהניסיון לעודד ולתמוך במחקר ופיתוחים פורצי דרך שימזערו את פליטת גזי החממה, מעניקים פרס כספי לחוקרים על סך כולל של מיליון דולר. ארבעה חוקרים לכל היותר זוכים בפרס פורץ הדרך כהוקרה על עבודתם למציאת פתרונות מבטיחים לרסן את משבר האקלים. ההצעות יוערכו על ידי צוות שופטים ברמה עולמית. פרופ' מני שלום, מהמחלקה לכימיה באוניברסיטת בן-גוריון בנגב: "סוללות שניוניות (נטענות) המבוססות על אבץ ואוויר נחשבות כאלטרנטיבה ידידותית וזולה לבטריות המבוססות על ליתיום או על עופרת. פיתחנו במעבדתנו זרז חדש וזול, אשר מאפשר תצורה חדשה של סוללת האוויר-אבץ עם יעילות אנרגיה גבוהה. פרס האקלים יאפשר לנו להמשיך לפתח ולשפר את
192

מעניין לקרוא עוד