מה תרצו לחפש?

מה תרצו לחפש?

שחר של יום חדש

ד"ר שחר אברמוביץ', מנהל מרכז חוסידמן לנוער שוחר מדע, מסכם שנת פעילות שעמדה בסימן הישגים ויוזמות חדשות. ברוח המורשת הבן-גוריונית, קידם אברמוביץ׳ את המיזם "שיעור של אוניברסיטה" שתכליתו היא להדק את הקשר עם הקהילה בנגב.

בשנת 2007 סיים ד"ר שחר אברמוביץ' תואר שני באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, ועם בחירתו למנהל מרכז חוסידמן לנוער שוחר מדע סגר מעגל. יותר משנה שהוא בתפקיד ורוחות חדשות מנשבות בחוסידמן.

"אוניברסיטת בן-גוריון בנגב היא כור מחצבתי וביתי האקדמי והחזרה שלי אליה גרמה לי התרגשות רבה", הוא אומר.

שחר אברמוביץ' גדל והתחנך בבאר שבע. סיים תואר ראשון ותואר שני במחלקה למדעי החיים באוניברסיטת בן-גוריון בנגב. את עבודת  דוקטורט עשה במכון ויצמן למדע בתחום הוראת המדעים. הוא בן 41, נשוי ואב לשלושה ילדים.

לפני מינויו לתפקיד מנהל חוסידמן, ובמשך 17 שנים ברציפות, עסק ד"ר אברמוביץ' בהוראה, בניהול הוראה, ובפיתוח הכשרות מקצועיות למורים. הוא לימד פיזיקה בחטיבת הביניים; מתמטיקה וביולוגיה לימד בתיכון למדעים ברחובות, הכין תלמידים לבחינה הפסיכומטרית, ולימד במכללה האקדמית אחווה. סמוך למועד חזרתו לישראל סיים משרת פוסט דוקטורט באוניברסיטת UMass Boston בארה"ב. מחקרו מתמקד בהתפתחות מקצועית של מורות ומורים ובפיתוח כלים פרקטיים שמסייעים לקידום ההוראה ולהעצמת תלמידים.

כפדגוג בכל רמ"ח איבריו רואה ד"ר אברמוביץ' חשיבות רבה בהנגשת הוראה וחינוך איכותיים לכל האוכלוסיות. "זוהי משימת חיי", הוא אומר בהתרגשות, ומציג את עיקרי חזונו: "מרכז חוסידמן הוא הזרוע הביצועית של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב להנגשת ידע אקדמי לאוכלוסיות רבות יותר ברחבי הנגב, ואשאף להפוך אותו ל-Science Education Hub (מרכז לחינוך מדעי) המנגיש חינוך אקדמי, מצוינות ויזמות לכל תלמידות ותלמידי הדרום. בסיוע יחסי גומלין עם שותפים רבים ככל האפשר – נגשים את היעד וניצור עתיד טוב יותר".

נאה דורש, נאה מקיים: ברוח המורשת הבן-גוריונית, קידם אברמוביץ׳ את המיזם "שיעור של אוניברסיטה" שתכליתו היא להדק את הקשר עם הקהילה בנגב. את המיזם מוביל מרכז חוסידמן לנוער שוחר מדע ובמסגרתו חברות וחברי הסגל שלנו יוצאים לבתי ספר באזור חיוג 08  ומעבירים הרצאות בתחומי התמחותם.

ההרצאה הראשונה במסגרת המיזם התקיימה בבית הספר "גבים" בבאר שבע, שם למד אברמוביץ' בילדותו. הרצאתו עסקה בנושא "תכונות החומר", ולשם המחשה ליווה את הסבריו בהדגמות של שינוי צבע ושינויים נוספים שמתרחשים כאשר חומר משנה מצב צבירה (לדוגמה מנוזל למוצק). "אנו שואפים שתלמידי הנגב יראו באוניברסיטה שלנו יעד וייעוד וישתוקקו ללמוד כאן. זוהי שליחות וחובה ערכית, אך גם משימה שתסייע לאוניברסיטה לקרב אליה את הקהילה בנגב", מדגיש ד"ר אברמוביץ'. לדבריו, החיבורים הייחודיים בין אנשים מאפשרים לחוות את חדוות הגילוי ומאפשרים נקודות מבט מקוריות. "זהו העתיד של מדעני ישראל", הוא מסכם.

בשנת 2007 סיים ד"ר שחר אברמוביץ' תואר שני באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, ועם בחירתו למנהל מרכז חוסידמן לנוער שוחר מדע סגר מעגל. יותר משנה שהוא בתפקיד ורוחות חדשות מנשבות בחוסידמן. "אוניברסיטת בן-גוריון בנגב היא כור מחצבתי וביתי האקדמי והחזרה שלי אליה גרמה לי התרגשות רבה", הוא אומר. שחר אברמוביץ' גדל והתחנך בבאר שבע. סיים תואר ראשון ותואר שני במחלקה למדעי החיים באוניברסיטת בן-גוריון בנגב. את עבודת  דוקטורט עשה במכון ויצמן למדע בתחום הוראת המדעים. הוא בן 41, נשוי ואב לשלושה ילדים. לפני מינויו לתפקיד מנהל חוסידמן, ובמשך 17 שנים ברציפות, עסק ד"ר אברמוביץ' בהוראה, בניהול הוראה, ובפיתוח הכשרות מקצועיות למורים. הוא לימד פיזיקה בחטיבת הביניים; מתמטיקה וביולוגיה לימד בתיכון למדעים ברחובות, הכין תלמידים לבחינה הפסיכומטרית, ולימד במכללה האקדמית אחווה. סמוך למועד חזרתו לישראל סיים משרת פוסט דוקטורט באוניברסיטת UMass Boston בארה"ב. מחקרו מתמקד בהתפתחות מקצועית של מורות ומורים ובפיתוח כלים פרקטיים שמסייעים לקידום ההוראה ולהעצמת תלמידים. כפדגוג בכל רמ"ח איבריו רואה ד"ר אברמוביץ' חשיבות רבה בהנגשת הוראה וחינוך איכותיים לכל האוכלוסיות. "זוהי משימת חיי", הוא אומר בהתרגשות,
342

מעניין לקרוא עוד

למה הכי כיף ללמוד אצלנו

775
Posts
7741
followers
59
following