מה תרצו לחפש?

מה תרצו לחפש?

אוניברסיטת בן-גוריון בנגב פותחת את שעריה לאסירים משתקמים

מחזור נוסף של התוכנית 'חלונות לחלומות בקמפוס' הגיע לסיומו באוניברסיטת בן-גוריון בנגב. אחד מבוגרי התוכנית: "שמחתי מאוד שניתנה לי האפשרות להגיע לאוניברסיטה ולהגשים חלום ילדות".

אוניברסיטת בן-גוריון בנגב פותחת את שעריה לאוכלוסיות מגוונות, והראיה: המחזור ה-9 של התוכנית 'חלונות לחלומות בקמפוס' הגיע לסיומו וצוין בטקס מרגש שהתקיים ב-14 בפברואר 2023 בנוכחות בוגרי התוכנית ובני משפחותיהם, נציגי האוניברסיטה ושירות בתי הסוהר, כמו גם סטודנטים וסטודנטיות שהיו שותפים למיזם. את האירוע כיבד בנוכחותו סגן נשיא האוניברסיטה לקשרי חוץ ופיתוח משאבים, ג'ף קיי.

חופש אקדמי מחוץ לכלא. אחד ממשתתפי 'חלונות לחלומות בקמפוס' נושא דברים בטקס הסיום | צילום: דני מכליס
חופש אקדמי מחוץ לכלא. אחד ממשתתפי 'חלונות לחלומות בקמפוס' נושא דברים בטקס הסיום | צילום: דני מכליס

שיתוף פעולה בין המחלקה למעורבות חברתית באוניברסיטה, בראשותה של עו"ד ורד סרוסי, ושירות בתי הסוהר הוליד את התוכנית. "פתחנו את שערי האוניברסיטה לפני קהלים מגוונים מרקע שונה, מתוך הבנה שהיא שייכת לכולם", אמרה עו"ד סרוסי-כ"ץ. עד כה השלימו את לימודיהם במסגרת "חלונות לחלונות בקמפוס" 150 אסירים. והיד עוד נטויה.

השנה חודשה התוכנית המקורית שבמסגרתה הגיעו האסירים ללימודים בקמפוס האוניברסיטה על שם משפחת מרקוס בבאר שבע. בשנתיים האחרונות, בצל מגבלות הקורונה, הגיעו המרצים והסטודנטים מאוניברסיטת בן-גוריון לבית הסוהר - והעבירו את חומר הלימודים מאחורי החומות.

את המחזור הנוכחי סיימו 13 אסירים מבתי סוהר במחוז הדרום. הם נחשפו לתחומי לימוד שונים, כמו רפואה, כלכלה וגיאוגרפיה. כמו כן הם העשירו את ידיעותיהם בסיוע הרצאותיהם של מיטב החוקרים והמרצים של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, ביניהם פרופ' מיקי מלול, דיקן הפקולטה לניהול על שם גילפורד גלייזר, פרופ' חיים וייס, מהמחלקה לספרות עברית, וד"ר אלי רוזנברג, מהפקולטה למדעי הבריאות. התוכנית חלונות לחלומות בקמפוס התנהלה תחת אחריותה של שוש קסאי, רכזת גיוון במחלקה למעורבות חברתית באוניברסיטה.

מחזור נוסף של התוכנית 'חלונות לחלומות בקמפוס' הגיע לסיומו באוניברסיטת בן-גוריון בנגב

אלעד מתן בר גיל ואלון מור גלינדו, שניהם סטודנטים לרפואה, מלווים את משתתפי התוכנית זו השנה השלישית. אחת לשבוע, בימי ראשון, למדו האסירים בעזרת מתן ואלון על עולם הרפואה. הסבירו להם איך מבצעים החייאה, כיצד מפענחים צילומי רנטגן ובדיקות דם. "הייתם קבוצה מעולה ואינטליגנטית, גיליתם סקרנות ועמדתם בכל היעדים האקדמיים", אמר מתן לתלמידיו בטקס הסיום. "נפתחה לפניכם דלת לאקדמיה – תשאירו אותה פתוחה. יש לכם את היכולת ליצור עתיד טוב יותר. לעולם אל תוותרו על החלומות שלכם. זכות גדולה הייתה לי להכיר אתכם".
תוך שהוא מישיר מבט לעבר האסירים-הסטודנטים, הוסיף אלון: "התגברתם על אתגרים ומכשולים, ובזכות הקורס אתם יוצאים עם ידע נרחב. יש לכם את הידע הדרוש להעניק עזרה ראשונה, ומעכשיו תוכלו לעזור לאחרים ולהקל על סבלו של האחר. במיוחד בימים אלה, העולם זקוק לכם ולחמלה שלכם".

במהלך הקורס סיירו משתתפי חלונות לחלומות בקמפוס במעבדת הרובוטיקה שם קיבלו סקירה מאלפת מאת יוסי זהבי. במעבדה לחישה מרחוק והדמאה פלנטרית הוצגו לפניהם החידושים בעולם הטכנולוגיה הלוויינית. מנהלת המעבדה, פרופ' שמרית ממן, התמקדה בהרצאותיה בתרומת הלוויינים לטיפול בזירות אסון.

ח.ח, ממשתתפי התוכנית, התקשה להסתיר את התרגשותו: "הלימודים באוניברסיטה הגשימו בשבילי חלום ילדות. הם עזרו לי להסתכל על החיים בדרך אחרת ולהכיר עולמות חדשים – הרי לא בכל יום יצא לי להכיר סטודנטים לרפואה. מעומק הלב אני מודה לאוניברסיטת בן-גוריון על ההשקעה בתוכנית. טעמתי טעימה קטנה מעולם ההשכלה הגבוהה, והיא נתנה לי חשק לטעום עוד".

אוניברסיטת בן-גוריון בנגב פותחת את שעריה לאוכלוסיות מגוונות, והראיה: המחזור ה-9 של התוכנית 'חלונות לחלומות בקמפוס' הגיע לסיומו וצוין בטקס מרגש שהתקיים ב-14 בפברואר 2023 בנוכחות בוגרי התוכנית ובני משפחותיהם, נציגי האוניברסיטה ושירות בתי הסוהר, כמו גם סטודנטים וסטודנטיות שהיו שותפים למיזם. את האירוע כיבד בנוכחותו סגן נשיא האוניברסיטה לקשרי חוץ ופיתוח משאבים, ג'ף קיי. חופש אקדמי מחוץ לכלא. אחד ממשתתפי 'חלונות לחלומות בקמפוס' נושא דברים בטקס הסיום | צילום: דני מכליס שיתוף פעולה בין המחלקה למעורבות חברתית באוניברסיטה, בראשותה של עו"ד ורד סרוסי, ושירות בתי הסוהר הוליד את התוכנית. "פתחנו את שערי האוניברסיטה לפני קהלים מגוונים מרקע שונה, מתוך הבנה שהיא שייכת לכולם", אמרה עו"ד סרוסי-כ"ץ. עד כה השלימו את לימודיהם במסגרת "חלונות לחלונות בקמפוס" 150 אסירים. והיד עוד נטויה. השנה חודשה התוכנית המקורית שבמסגרתה הגיעו האסירים ללימודים בקמפוס האוניברסיטה על שם משפחת מרקוס בבאר שבע. בשנתיים האחרונות, בצל מגבלות הקורונה, הגיעו המרצים והסטודנטים מאוניברסיטת בן-גוריון לבית הסוהר - והעבירו את חומר
451

מעניין לקרוא עוד

למה הכי כיף ללמוד אצלנו

775
Posts
7741
followers
59
following