מה תרצו לחפש?

מה תרצו לחפש?

הרופאה הטובה: גידול משמעותי במספר הנשים שסיימו לימודי דוקטור לרפואה באוניברסיטה

ראויות לציון: 81 נשים סיימו את לימודי הדוקטורט ברפואה בשנת הלימודים תשפ"ג באוניברסיטה - גידול של כ-20 אחוזים לעומת "יבול" הרופאות בשנה שעברה. על עוצמתו של הכוח הנשי בלימודי הרפואה בבן-גוריון תעיד העובדה כי מספר הנשים שסיימו השנה תואר ברפואה הוא כמעט כפול ממספר הגברים שסיימו את התואר היוקרתי.

123 בוגרי בית הספר לרפואה על שם גולדמן יהוו כמדי שנה תוספת כוח משמעותית למערך הבריאות של מדינת ישראל המשווע לרופאים. הם קיבלו את תואריהם בטקס חגיגי שהתקיים ב-18 במאי בנוכחות מאות מוזמנים שגדשו את כיכר קרייטמן. הגדיל לעשות עידו חיים ברמי שסיים השנה תואר כפול - דוקטור לרפואה וגם תואר שלישי במדעי הבריאות במסגרת בית הספר קרייטמן ללימודי מחקר מתקדמים.

בדברי ברכתו לרופאים ולרופאות החדשים אמר רקטור האוניברסיטה, פרופ' חיים היימס: "בסיומו של מסע מפרך הגעתם לנקודת הסיום שהיא בעצם נקודת ההתחלה. קיבלתם את כרטיס הכניסה למקצוע הקשה והנצרך כל כך. עבודתו של הרופא לא מסתיימת בהורדת החלוק הלבן והסטטוסקופ. גם לאחר שעות העבודה מלוות אותו מחשבות, אם ביצע את עבודתו כהלכה ואם מילא אחר שבועת היפוקרטס. לעיתים תיפגשו עם אנשים שיצפו מכם לחולל ניסים. הרופא לא מחולל ניסים, והחולה צריך לדאוג לעצמו כדי שהרופא ימלא את תפקידו".

רופאות חדשות בטקס קבלת התארים | צילום: דני מכליס
רופאות חדשות בטקס קבלת התארים | צילום: דני מכליס

טקס הסיום התקיים בהנחייתה של פרופ' יעל רפאלי, מנהלת בית הספר לרפואה וסגנית דיקן הפקולטה למדעי הבריאות. כיבדו את הטקס בנוכחותם דיקן הפקולטה למדעי הבריאות, פרופ' אנג'ל פרוגודור, שהתבשר כמה ימים קודם לכן על זכייתו בפרס המחקר על שם טובי קומט-ולרשטיין מטעם אוניברסיטת בר אילן.

מלבד הדוקטורים החדשים, התווספו השנה למשפחה המורחבת של 'בן-גוריון' 4,784 בוגרים – מסיימי תואר ראשון, מסיימי תואר שני, והזכאים לתעודת הוראה.

עוד עולה מעיון בנתוני הבוגרים לשנה זו כי מינהל עסקים לתואר שני היא המחלקה הפורייה ביותר, עם 433 בוגרים. 316 הבוגרים והבוגרות במחלקה לניהול הציבו אותה במקום ה-1 ברשימת המחלקות עם מספר הבוגרים הגבוה ביותר לתואר ראשון.

סיום השנה האקדמית יצוין בעוד מספר ימים בטקס הענקת תארי דוקטור לפילוסופיה ל-230 בוגרי בית הספר ללימודי מחקר מתקדמים על שם קרייטמן.

123 בוגרי בית הספר לרפואה על שם גולדמן יהוו כמדי שנה תוספת כוח משמעותית למערך הבריאות של מדינת ישראל המשווע לרופאים. הם קיבלו את תואריהם בטקס חגיגי שהתקיים ב-18 במאי בנוכחות מאות מוזמנים שגדשו את כיכר קרייטמן. הגדיל לעשות עידו חיים ברמי שסיים השנה תואר כפול - דוקטור לרפואה וגם תואר שלישי במדעי הבריאות במסגרת בית הספר קרייטמן ללימודי מחקר מתקדמים. בדברי ברכתו לרופאים ולרופאות החדשים אמר רקטור האוניברסיטה, פרופ' חיים היימס: "בסיומו של מסע מפרך הגעתם לנקודת הסיום שהיא בעצם נקודת ההתחלה. קיבלתם את כרטיס הכניסה למקצוע הקשה והנצרך כל כך. עבודתו של הרופא לא מסתיימת בהורדת החלוק הלבן והסטטוסקופ. גם לאחר שעות העבודה מלוות אותו מחשבות, אם ביצע את עבודתו כהלכה ואם מילא אחר שבועת היפוקרטס. לעיתים תיפגשו עם אנשים שיצפו מכם לחולל ניסים. הרופא לא מחולל ניסים, והחולה צריך לדאוג לעצמו כדי שהרופא ימלא את תפקידו". רופאות חדשות בטקס קבלת התארים | צילום: דני מכליס טקס הסיום התקיים בהנחייתה של
273

למה הכי כיף ללמוד אצלנו

775
Posts
7741
followers
59
following