פרס אקו"ם לראש החטיבה למוזיקה באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, עבור הישג השנה ביצירה
הישג השנה ליצירה מטעם אקו"ם, הוענק לפרופ' זיו קוז'וקרו, מלחין, חוקר וראש החטיבה למוזיקה במחלקה לאומנויות באוניברסיטת בן-גוריון בנגב. ההישג הוענק בתחום המוזיקה הקונצרטית, ספרות ושירה.
אגודת קומפוזיטורים מחברים ומו"לים למוסיקה בישראל (אקו"ם) בחרה בפרופ' זיו קוז'וקרו כזוכה הפרס ע"ש מנחם אבידום, עבור הישג השנה ליצירה שהלחין "Run! Into the Circles! Run out!".
מנימוקי ועדת הפרס: “יצירתו רחבת היריעה של זיו קוז'וקרו מרשימה מאד. הוא מצליח ליצור דרמה גדולה ועולם שלם של צבעים עם הרכב כלים מצומצם יחסית. היצירה בנויה על ניגודים בין הקטעים המהירים, בעלי מצלול מחוספס וג'סטות ריתמיות מסוגננות לקטעים איטיים, בעלי גוונים רכים, אשר מעבירים תחושת ערפול ומיסטיות ומכילה תנועה בלתי פוסקת- כמו בחלום בלהות, המרדף מגיע לעיתים כמעט לשיאו, אך השיא הזה מתגלה כעוד נקודת זינוק למרדף נוסף. ההאזנה למוזיקה יכולה להביא את המאזין לדמיין תמונות ויזואליות שונות שקוז'וקרו משיג גם בעזרת שימוש מגוון ומעולה בכלים שבחר. כל תפקיד תובעני ומכיל אפשרויות צליליות רבות. תפקיד הפסנתר תובעני במיוחד ולעיתים מצלצל כמו תזמורת שלמה.”
פרופ' קוזו'קרו, מלחין, מנצח ומעבד הפעיל בשדה המוסיקה העכשווית, הקלאסית והפופולרית, מכהן כראש החטיבה למוזיקה במחלקה לאמנויות באוניברסיטת בן-גוריון בנגב. כיהן בעבר כראש החוג לקומפוזיציה וניצוח באקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים וכמנצח הבית בסינפונייטה הישראלית באר-שבע, ניצח על הקלטות רבות בשדה המוסיקה הפופולרית וכמעבד, מפיק ופסנתרן בשיתוף אמנים ואמניות מן השורה הראשונה. כיום, מכהן גם כמלחין הבית בתזמורת הסימפונית הישראלית ראשל״צ.

תחום המחקר שלו עוסק בתהליכי הקומפוזיציה המוסיקלית, בשיתוף תזמורות, אנסמבלים וגופי ביצוע שונים בארץ ובעולם, המבצעים את יצירותיו. על היצירה הזוכה מספר קוז'וקרו:
״היצירה מבטאת תחושות שעוטפות אותי מאז פריצת מלחמת ה 7 באוקטובר. תחושת הדחיפות, הנמהרות, ואפילו ההימלטות מהסופה שהתנפצה עלינו. אותה בריחה שאט אט מתגלה כמו ריצה במעגלים אינסופיים, עד אפיסת כוחות.״
ראש המחלקה לאמנויות באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, פרופ' שרה אופנברג: " אני גאים בפרופ' קוז'וקרו וביצירותיו ומברכים על ההישג. אין ספק שתלמידי ותלמידות המחלקה ייהנו גם הם מהכרות עם תהליכי היצירה בתנועה על הציר שבין התוכן המוסיקלי הקונקרטי לבין החיים עצמם".