מה תרצו לחפש?

מה תרצו לחפש?

שואפת הכי גבוה

פרויקט ה- SheSpace, פרי יוזמתה של ד"ר שמרית ממן, חברת סגל במחלקה לגיאוגרפיה ופיתוח סביבתי, זכה להכרה בינלאומית - אות הצטיינות הוענק לפרויקט מטעם הפדרציה הבינלאומית לאסטרונאוטיקה.

תשאלו את משתתפות ה-SheSpace מהי הדרך הכי מגניבה לעודד תלמידות צעירות לבחור במקצועות המדע והטכנולוגיה? סביר להניח שתשובתן תהיה חד משמעית - חקר החלל.

התוכנית, פרי יוזמתה של ד"ר שמרית ממן, מנהלת המעבדה לחישה מרחוק והדמאה פלנטרית באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, זכתה בשנת 2021 באות הצטיינות מטעם הפדרציה הבינלאומית לאסטרונאוטיקה (The International Astronautical Federation). האות ניתן לצוות המעבדה לחישה מרחוק ודימות פלנטרי על הפרויקט החינוכי SheSpace, שיצא לדרך בשנת 2017 בתמיכת סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע והטכנולוגיה ובשיתוף בית יציב.

ד"ר שמרית ממן | צילום: דני מכליס
ד"ר שמרית ממן | צילום: דני מכליס

במסגרת הפרויקט נערות מישראל וממדינות אחרות חוקרות באמצעות לוויינים את השפעות הסביבה על האקלים - כל קבוצה באמצעות הלוויין של המדינה שלה, בשיתוף פעולה חוצה גבולות.

בנימוקים להענקת האות צוין כי "תוכנית She-Space היא דוגמה ומופת לפרויקטים מתפתחים, שעם הזמן מרחיבים את טווח הכלים והיישומים שלהם, פורצים את גבולות המדינה והשפעתם ניכרת גם ברמה הבינלאומית". חלוקת הפרסים נערכה בכנס האסטרונאוטיקה הבינלאומי (IAC)
שהתקיים בדובאי, וההישג המרשים אף זכה לברכתו של תא"ל (מיל') אורי אורון, מנהל סוכנות החלל הישראלית: "סוכנות החלל מברכת את ד"ר שמרית ממן על זכייתה בפרס Excellence in 3G Diversity. בהובלת צוות נשים מרחבי העולם, מהווה שמרית דוגמה למצוינות מדעית ואנושית המביאה גאווה רבה לתחום החלל והמדע בישראל".

מדובר בפרויקט ראשון מסוגו בתחום שינויי אקלים וחישה מרחוק, שתכליתו לעודד נערות להתנסות בלימודי מתמטיקה, הנדסה, מדעים  וטכנולוגיה. כחלק מן הפרויקט פותחו שיטות לעיבוד תמונות ייחודיות ללוויין ונוס של סוכנויות החלל הישראלית והצרפתי, והופק מידע סביבתי רב-ערך מהדמאות הלוויין.

לאור הצלחת הפרויקט הצטרפו אליו צוותי מחקר מכמה מדינות (גרמניה, ארצות הברית, וברזיל), ובהמשך נסללה דרכן של דרום קוריאה, ספרד
טוגו ופרו, והוא הפך לבינלאומי - She Space International. 

כך גם הורחבו מקורות המידע הלווייניים: הלוויין ונוס המשיך לשרת את החוקרות מישראל, הלוויין Sentinel-2 את הגרמניות, הלוויין Landsat-8 את האמריקאיות, והלוויין CBERS את הברזילאיות. כל קבוצה עסקה בשאלת מחקר הקשורה לסוגיה סביבתית הרלוונטית למדינה שלה, תוך שימוש בכלי מחקר מתקדמים.

"באחריות כולנו לפעול במשותף תוך שימוש בכל טכנולוגיות החלל הזמינות כדי להתמודד עם שינויי האקלים", אומרת ד"ר ממן. לדבריה, ה-She Space International חושף חוקרות צעירות לטכנולוגיות חלל מתקדמות בשיתוף פעולה חוצה גבולות. "אני גאה בכל חברות הצוות ומשתתפות הפרויקט, בארץ ובעולם, ומלאת הערכה על קבלת אות ההצטיינות", הוסיפה.

תשאלו את משתתפות ה-SheSpace מהי הדרך הכי מגניבה לעודד תלמידות צעירות לבחור במקצועות המדע והטכנולוגיה? סביר להניח שתשובתן תהיה חד משמעית - חקר החלל. התוכנית, פרי יוזמתה של ד"ר שמרית ממן, מנהלת המעבדה לחישה מרחוק והדמאה פלנטרית באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, זכתה בשנת 2021 באות הצטיינות מטעם הפדרציה הבינלאומית לאסטרונאוטיקה (The International Astronautical Federation). האות ניתן לצוות המעבדה לחישה מרחוק ודימות פלנטרי על הפרויקט החינוכי SheSpace, שיצא לדרך בשנת 2017 בתמיכת סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע והטכנולוגיה ובשיתוף בית יציב. ד"ר שמרית ממן | צילום: דני מכליס במסגרת הפרויקט נערות מישראל וממדינות אחרות חוקרות באמצעות לוויינים את השפעות הסביבה על האקלים - כל קבוצה באמצעות הלוויין של המדינה שלה, בשיתוף פעולה חוצה גבולות. בנימוקים להענקת האות צוין כי "תוכנית She-Space היא דוגמה ומופת לפרויקטים מתפתחים, שעם הזמן מרחיבים את טווח הכלים והיישומים שלהם, פורצים את גבולות המדינה והשפעתם ניכרת גם ברמה הבינלאומית". חלוקת הפרסים נערכה בכנס האסטרונאוטיקה הבינלאומי (IAC)שהתקיים בדובאי, וההישג המרשים אף זכה לברכתו
350

מעניין לקרוא עוד

למה הכי כיף ללמוד אצלנו

775
Posts
7741
followers
59
following