המרכז לחקר הפדגוגיה, שותפויות אקדמיה-שדה
כנסים ואירועיםמאגר הידע

חיפוש

חיפוש

עקרונות העשייה במרכז

עקרונות תהליכי העבודה שלנו

1

התכנסות סביב אתגר חינוכי

השותפויות בהובלת המרכז מבקשות להתמודד עם אתגרים מורכבים בשדה החינוך. השותפויות מתמקדות בפיתוח תהליכים ופרקטיקות בתוך הקשרי העבודה החינוכית בעזרת איסוף וארגון ידע מחקרי רלוונטי ומחקר שיטתי. תהליכי המחקר והפיתוח נעשים יחדיו על ידי חוקרים.ות, אנשי.ות חינוך, ובליווי של צוות המרכז לחקר הפדגוגיה. במסגרת העבודה המשותפת, השותפים מאפיינים יחדיו את הבעיה החינוכית, מגדירים את מטרות השותפות, מפתחים כלים יישומיים, ובוחנים את התאמתם לשטח ודרכי הטמעתם.
2

מידע מחקרי לכלים מעשיים

במסגרת עבודת השותפות, מונגש ידע מחקרי קיים וידע מחקרי חדש הנאסף בהקשר המקורי, ונעשה שימוש בידע בפיתוח כלים חינוכיים זמינים ויישומים. השותפויות פועלות לבניית כלים אשר עונים על הצרכים של השותפים בשדה החינוך, וגם להרחבת הידע האקדמי בסוגיות חינוכיות שונות, אשר החוקרים אשר עובדים עימנו מושקעים בהן.
3

למידה ומשוב משותפים

השותפויות נבנות לאור עקרונות של תהליכי למידה ומשוב, ומבוססות על כלים כגון חקר הפרקטיקה, באמצעותם ישנה התנסות ושיפור הכלים שפותחו. כך הכלים והפרקטיקות מטוייבים על בסיס תובנות, נוסף לידע והמומחיות המחקרית, דבר המבטיח התאמה מירבית להווי החיים, התרבות, ומערכת החינוך הישראלית.