

אודות המחלקה
למה ללמוד אצלנו?
- תואר מאוניברסיטה יוקרתית – אוניברסיטה בעלת אקרדיטציה בינלאומית יוקרתית של
.EQUIS-EFMD - סגל מרצים מעולה – מרצים מובילים בתחומם בארץ ובעולם.
- חיבור בין תיאוריה למעשה - הקניית כלים תיאורטיים מתקדמים לצד קורסים המשלבים
התנסות מעשית: פרקטיקום בשיווק, פרקטיקום בייעוץ ארגוני, התנסות מעשית מרעיון
טכנולוגי למיזם עסקי, סדנה לניהול תיקי השקעות. - סביבה יזמית - קשרים ושיתופי פעולה עם התעשייה, מרכז יזמות אוניברסיטאי.
- מערכת לימודים נוחה - הלימודים מתקיימים בימים שלישי (פרונטלי) ושישי (בזום). במרבית המגמות ניתן לבחור בין לימודים של יום מלא ( 8-20 ) ביום שלישי לבין לימודים בימי שלישי בין 14-20 ובימי שישי בין 8-14 .
מגמות התמחות במחלקה
ראש המגמה: ד"ר ענב פרידמן
בעידן בו טכנולוגיות חדשות וטרנדים משתנים משפיעים על עולם השיווק באופן מיידי, המגמה מעניקה לסטודנטים את הכלים לפיתוח אסטרטגיות שיווק מותאמות אישית וחדשניות. במהלך הלימודים, הסטודנטים יתמודדו עם שיטות שיווק מתקדמות, אמצעי ניתוח ומדידה של קמפיינים, וכיצד להוביל ארגונים בהתמודדות עם אתגרי השוק המשתנים. המגמה משקפת את הצורך בשיווק גמיש ואדפטיבי, תוך הבנת הצרכים של השוק המיקרו והמאקרו. הסטודנטים ילמדו כיצד לנהל את מהות המוצר או השירות ברמות השונות, ולהתאים את האסטרטגיה השיווקית בהתאם להתפתחויות טכנולוגיות, התנהגות הצרכן והדרישות התחרותיות של השוק. הקורסים המגוונים במגמה כוללים תכנים בתחום ניהול מותגים, שיווק דיגיטלי, שיווק חווייתי, מחקרי שוק וייעוץ אסטרטגי, וכוללים התנסות מעשית כיועצים אסטרטגים בחברות קיימות בשוק.
- הגישה המערכתית שמובילה את המגמה מאפשרת ראייה רחבה של התהליכים השיווקיים, תוך שמירה על גמישות והתאמה לדרישות השוק המשתנות.
- המגמה מיועדת למי שמעוניין להתמחות בתחום השיווק והייעוץ האסטרטגי, ולרכוש כלים ניהוליים מתקדמים שיכינו אותו להוביל פרויקטים ויוזמות בשוק התחרותי של היום.
- בוגרי המגמה יהיו מוכנים לנהל את תחום השיווק בארגונים גדולים וקטנים, חברות סטארט-אפ, או יועצים עצמאיים. הצטרפו אלינו ותחוו את ההתפתחות המרתקת של עולם השיווק והייעוץ האסטרטגי, תוך כדי פיתוח יכולות ניהוליות וחשיבה יצירתית שתהפוך אתכם למובילים בתחום.
בוגרי מגמת שיווק וייעוץ אסטרטגי בתוכנית ה- MBA של אוניברסיטת בן-גוריון יהיו מצוידים בכישורים הנדרשים כדי להתמודד עם האתגרים של עידן השיווק המודרני.
ראש המגמה: פרופ' אנה א. גביוס
התוכנית מעניקה הבנה מעמיקה של תהליכי חדשנות, פיתוח מיזמים וניהול אסטרטגי בסביבה דינמית ותחרותית. הלימודים משלבים בין ידע תיאורטי מתקדם להתנסות מעשית המבוססת על שיתופי פעולה עם חברות הייטק מובילות, קרנות הון סיכון וגורמים משפיעים בתעשייה, ומספקים למשתתפים תובנות יישומיות ועדכניות מהשטח. במסגרת הלימודים, הסטודנטים מפתחים תוכנית עסקית אסטרטגית עבור מיזם אמיתי, תוך ליווי של מומחים מנוסים מהתחום, יצירת הזדמנויות לנטוורקינג ויישום הידע הנרכש בסביבה אמיתית.
- התוכנית מספקת פלטפורמה ייחודית ליצירת קשרים עם יזמים, משקיעים ומובילי דעה, ומציעה הזדמנויות לבניית רשת קשרים רחבה ולקידום מיזמים חדשניים. התוכנית מיועדת לאלו השואפים להוביל תהליכי חדשנות, להקים ולהצמיח מיזמים, ולהיות בחזית השינויים וההתפתחויות בעולם הטכנולוגי המשתנה במהירות.
בוגרי MBA בחדשנות, יזמות וניהול הייטק רוכשים את הידע, המיומנויות והכלים המעשיים הנדרשים להצלחה כיזמים וכמנהלים בעידן הטכנולוגי, עם דגש מיוחד על תחומי ההייטק והביוטק, לצד יישומים רלוונטיים גם לבעלי עסקים קטנים ובינוניים ולגורמים במגזר העסקי והציבורי הקשורים אליהם.
ראש המגמה: פרופ' רמי יוסף
המגמה מעניקה לסטודנטים את המיומנויות הנדרשות להתמודדות עם הדרכים בהם יחידים, גופים עסקיים וארגונים אחרים מקצים את מקורות המימון שלהם על פני זמן, ומציעה פתרונות אפשריים לקבלת החלטות בתנאי אי וודאות תוך ניהול סיכונים מושכל.
- התוכנית שמה דגש על ההכשרה האקדמית והפרקטיקה הדרושה לעבודה בתעשייה, במוסדות פיננסים (בחברות הביטוח, קרנות הפנסיה, בנקים ועוד) ובארגונים ממשלתיים. בהתאם לכך, חלק מקורסי החובה מאפשרים מתן פטור מבחינות במימון וביטוח לקבלת רישיון בייעוץ השקעות, מנהלי תיקים וכיועצים פנסיוניים. הסטודנטים מהמגמה לומדים גם קורס של חדר עסקאות ובו הם מקבלים את ההכשרה בניהול תיקי השקעות בפועל עבור לקוחות. בנוסף הסטודנטים לומדים קורסים באקטואריה בהם הם לומדים לנהל סיכונים, לתמחר פוליסות וחוזי ביטוחי חיים ומקבלים את ההכשרה המתמטית והפרקטית על כל השלכותיה של כל עולם ביטוחי החיים והפנסיה.
- מגמה זו מכשירה את הסטודנטים בנוסף לתכנים האקדמיים לעולם הפרקטיקה והמעשה כך שבוגריה יוכלו להשתלב בעבודה בשוק הפיננסי והביטוחי.
בוגרי MBA במימון ואקטואריה מקבלים הכשרה מעמיקה לקראת תפקידי ניהול הן בתחום המימון והן בתחום האקטואריה.
ראש המגמה: ד"ר תום גורדון-הקר
במהלך התואר הסטודנטים ירכשו ידע בטווח רחב של אספקטים התנהגותיים בארגונים, החל מתחומים קלאסיים של הנעת עובדים ומנהיגות, וכלה בתחומים הדינאמיים העדכניים של ניהול צוותים, משא ומתן, ועיסוק בהבדלי מגדר והכלה ( inclusion ).
- בוגרי המגמה רוכשים מיומנויות וכלים המאפשרים להם לנתח באופן דינאמי אירועים ותופעות תוך כדי התהוותם במציאות היום-יומית. בוגרי המגמה יכולים להשתלב בתפקידים ניהוליים מסורתיים של ניהול משאבי אנוש וייעוץ ארגוני, ויכולים להציע ערך מוסף ותובנות מעשיות בתפקידים ניהוליים אחרים בתחומי השיווק, האסטרטגיה והיזמות החברתית.
בוגרי MBA בניתוח ועיצוב התנהגות ידעו לכוון את הארגון באספקטים שונים החל מקבלת החלטות וכלה ביוזמות חברתיות להעצמה של פרטים וקבוצות ספציפיות הן בארגון והן בסביבה החיצונית.
ראש המגמה: פרופ' עופר עזר
המגמה האינטגרטיבית נועדה להעשרה רוחבית של הידע במנהל עסקים ומיועדת למי שמתעתד להשתלב בעולם של מנהלים כלליים, חברי דירקטוריון וקובעי מדיניות על. לחילופין, תוכנית זו מתאימה למי שמעוניינים לשמור על גמישות, ולהשאיר פתח למעבר רוחבי בין תפקידי ניהול במספר תחומים.