אגף המחשוב והסייבר
לפורטל הסטודנטיאלי

עלינו

​אגף המחשוב והסייבר​, יוזם ומוביל פתרונות טכנולוגיים חדשניים ודיגיטליים למימוש וקידום ​אסטרטגיית האוניברסיטה, מפתח את התשתיות הטכנולוגיות הקיימות ונותן שירות טכנולוגי לשלושה קהלי יעד עיקריים: אקדמיה, מנהלה וסטודנטים.

האגף אמון על התכנון והיישום של מערכות המידע באוניברסיטה, פיתוח תשתיות מנהליות ותשתיות מחקר, שמירה והגנה של אבטחת המידע וכן אחראי על התקשורת המרכזית באוניברסיטה מתוך ראייה כוללת ואינטגרטיבית לקידום ומימוש אסטרטגיית האוניברסיטה.

סמנכ"ל האגף, מולי צפריר, כפוף לסגן נשיא ומנכ"ל.

יצירת קשר: הקמפוס ע"ש מרקוס, בניין 34, חדר 212 , טלפון: 08-6472734 /08-6461151.​ 

האגף מורכב מ-​5 יחידות:​​​

  • מחלקת מערכות מידע
  • מדור חדשנות ודיגיטל
  • מדור ארכיטקטורה
  • מדור אבטחת מידע
  • מחלקת תשתיות IT ושירות

מחלקת ת​שתיות IT ושירות:​

מחלקת תשתיות IT ושירות אמונה על כלל תשתיות המידע, התקשורת והרשת המופעלות באוניברסיטה. ​

תחת המחלקה חמישה מדורים ייעודיים:

  • מדור תשתיות מחשוב מנהלי (סיסטם)
  • מדור תשתיות מחשוב אקדמי
  • מדור תקשורת
  • מדור מחשוב אישי
  • מדור תמיכה ושירות

המחלקה אמונה על תפעול של כלל תשתיות המידע, רשת התקשורת הקווית והאלחוטית, תשתיות האינטרנט והדואר האלקטרוני. כמו כן אמונה על מחקר וקידום הצטיידות בטכנולוגיות חדשניות ופורצות דרך בהתאם לצרכי האוניברסיטה. 

המחלקה מפעילה תשתית HPC, קלסטר ייעודי לשימוש מחקרי.

תחת המחלקה מדור תמיכה ושירות האמון על מענה לכלל תקלות וצרכי המשתמשים השונים: סטודנטים, אנשי המחקר ועובדי האוניברסיטה המנהליים והטכניים.

מחלקת מערכות מידע​:

המחלקה אחראית על ייזום, פיתוח ואחזקת מכלול מערכות המידע של הארגון.  בכללם מערכת מנהל תלמידים, משאבי אנוש, כספים, תקציבים, לוגיסטיקה, מחקר ועוד עשרות רבות של מערכות.

תחת המחלקה חמישה מדורים/צוותים ייעודיים: 

  • מדור מנהל תלמידים
  • מדור משאבי אנוש
  • מדור פיננסי, לוגיסטי ומחקר
  • BI
  • SalesForce
​התאמת המערכות להשגת היעדים האסטרטגיים של האוניברסיטה. דאגה על שמירת עדכניותם של מערכות המידע תוך עדכון כל הרגולציות החדשות במשק ושמירה על אבטחת ופרטיות המידע. 

המחלקה נותנת מענה לצרכים המתחדשים של משתמשי המערכות השונות.

מדור אבטחת מידע:

אנחנו כאן בשבילכם על מנת שאתם תחקרו ותלמדו בראש שקט. פנו אלינו בכל סוגיה הקשורה לאבטחת מידע. התחום עוסק בהגנת הנכסים הדיגיטליים של האוניברסיטה ויצירת מודעות לאבטחת מידע בכל תחום.

מדור ארכיטקטורה​​:

המדור אמון על בניית ארכיטקטורה טכנולוגית מובילה עבור צרכי האוניברסיטה המתעדכנים, ונותן מענה וסיוע בבחירת פתרונות טכנולוגיים וחדשניים תוך שמירה על אינטגרציה גבוהה בין המערכות השונות, ושימושיות גבוהה מול סביבות פנימיות, סביבות חיצוניות ויישומי ענן.

המדור אחראי על שירותי DBA, פיתוח וניהול  סביבות מסדי הנתונים השונים באגף עבור הלקוחות השונים ומתן ייעוץ וסיוע ליחידות אקדמיות, כמו כן המדור אחראי על אפיון, פיתוח, ניהול שירותי API  לסביבות שונות פנימיות או חיצוניות כולל קישוריות ליישומי ענן /שירותי ענן. 

מדור ד​יגיטל:

המדור אמון על מתן פתרונות דיגיטליים וחדשניים עבור האקדמיה, המנהלה והסטודנטים.

המדור יוזם, מנהל ומפתח מגוון פתרונות יישומיים באינטרנט ובאפליקציות מובייל וכן פתרונות למידה מתוקשבת למימוש אסטרטגיית האוניברסיטה ולצרכים המשתנים של הלקוחות וההוראה.

המדור אמון על בחירה, הטמעה, הדרכה ותמיכה של טכנולוגיות להוראה מתוקשבת כגון: MOODLE ,ZOOM , MENT ועוד. כמו כן עוסק המדור בפיתוח ובתחזוקת שרתי ווידאו, הטמעת טכנולוגיות ללמידה סינכרונית, אסינכרונית והיברידית. 

מחלקת מערכות מידע

מחלקת מערכות מידע אחראית על תכנון, עיצוב ופיתוח מערכות המנהל באוניברסיטה.

מדור מערכות מידע מנהל תלמידים

קמפוס חדש, בניין 70 חדרים 103-108  טלפון: 08-6461548
 
מדור מערכות מידע מנהל תלמידים, הינו הגוף המופקד על פיתוח, יישום ותחזוקת מערכות המידע
התומכות בכלל פעילויות הניהול של אוכלוסיית הסטודנטים באוניברסיטת בן-גוריון בנגב
(רישום, יעוץ לקורסים, מעקב אקדמי, ניהול בחינות, שכר לימוד, מלגות, מעונות וכו').

מדור מערכות מידע מנהליות

קמפוס חדש, בניין 34 חדר 118 טלפון: 08-6461592
 
מדור מערכות מידע מנהליות הינו הגוף המופקד על פיתוח ותחזוקת מערכות מידע לניהול כללי באוניברסיטה
(תורמים ותרומות, חוזי מחקר, מינויים אקדמיים, מלגות, קידום מרצים).

מדור מערכות מידע פיננסיות ותקציביות

קמפוס חדש בניין  35 , קומת קרקע , משרדים  טלפון 08-6461232
 
מדור מערכות פיננסיות ותקציביות אחראי על פיתוח,
הטמעה ותחזוקת מערכות המידע המנהליות של אגף הכספים
ואגף תכנון תקציב וכלכלה.
 מידע נוסף ומורחב באתר אגף כספים, בתפריט העליון 

https://in.bgu.ac.il/finance/Pages/info_systems.aspx

​צוות מערכות מידע בינוי פיתוח ולוגיסטיקה

קמפוס חדש בניין 93A, חדר 007 טלפון 08-6472721
 
הצוות אחראי על פיתוח, הטמעה ותחזוקה של מערכות המידע באגף הבינוי, הפיתוח והלוגיסטיקה.

נהלים

  1.  ברצוני להזכירכם כי חוק הגנת הפרטיות מחייב כל יחידה או חבר סגל המחזיקים מאגרי מידע, כהגדרתם בחוק, לבצע את הרישום אצל רשמת מאגרי המידע במשרד המשפטים.
  2. הקמת מאגרי מידע והגנת הפרטיות במאגרי מידע מוסברים בפרק ב' לחוק הגנת הפרטיות, התשמ"א-1981 (להלן: "החוק") הקובע את התנאים הנדרשים להקמת מאגרי מידע ואחזקתם.
  3. בין השאר קובע פרק ב', כאמור, כי לא ינהל אדם ולא יחזיק מאגר מידע אם המאגר לא נרשם בפנקס מאגרי המידע, המתנהל אצל רשם מאגרי המידע במשרד המשפטים, וכי "גוף ציבורי" חייב לרשום מאגר מידע הנמצא ברשותו.
  4. ההגדרות הרלוונטיות לעניין זה, כפי שהן מופיעות בחוק, מפורטות בדברי הסבר למילוי טופס בקשה לרישום מאגר מידע (נספח א').
  5. חוק הגנת הפרטיות, התשמ"א-1981 מצורף בנספח ב'.
  6. סעיף 8 (ג) לחוק קובע כי: "בעל מאגר מידע חייב ברישום בפנקס ועל בעל מאגר לרשמו אם נתקיים בו אחד מאלה:
    (1) מספר האנשים שמידע עליהם נמצא במאגר עולה על 10,000.
    (2) יש במאגר מידע רגיש.
    (3) המאגר כולל מידע על אנשים והמידע לא נמסר על ידיהם, מטעמם או בהסכמתם למאגר זה.
    (4) המאגר הוא של גוף ציבורי כהגדרתו בסעיף 23 בחוק.
    (5) המאגר משמש לשרותי דיוור ישיר כאמור בסעיף 17ג' בחוק.
  7.  צו הגנת הפרטיות (קביעת גופים ציבוריים), תשמ"ו 1986 (נספח ג'), הקובע כי המוסדות להשכלה גבוהה הם בגדר "גופים ציבוריים", קובע את סוג המידע שרשאי מוסד להשכלה גבוהה לקבל, אולם לא קובע את סוג המידע שהוא רשאי למסור. עפ"י חוות הדעת המקצועית של לשכת היועץ המשפטי באוניברסיטת בן-גוריון, משנת 2001,על אף שהפרוש  הדווקני המילולי אינו ממלא אחר התנאים המצטברים המינויים, כהגדרתו של "גוף ציבורי" (שהרי לא נקבע סוג המידע שמוסד להשכלה גבוהה רשאי למסור), פרשנות החוק על-פי תכליתו וכן ציון המוסדות להשכלה גבוהה כגופים ציבוריים בצו כאמור, תומכת בכך שהאוניברסיטה היא בגדר "גוף ציבורי".  לפיכך מוטלת על האוניברסיטה החובה לרשום מאגרי מידע כהגדרתם בחוק.
  8. במידע ואתם, מחזיקים במאגר, עפ"י חוק זה, הנכם מתבקשים לפנות למזכירות מערך המחשוב, לקבלת טופס בקשה לרישום מאגר מידע.  לאחר מילוי הטופס ובצוע התשלום, יש להחזיר טופס זה למזכירות מערך המחשוב.
  9.  בכל שאלה לגבי הנושא יש לפנות לחתום מטה.
  10. אודה לשיתוף פעולה מצדכם.

 הקמת אתר חיצוני לאוניברסיטה על שרת הממוקם בשטח האוניברסיטה ו/או ברשת התקשורתהמתוחזקת ע"י האוניברסיטה ו/או משתמש בכתובת IP המשויכת לאוניברסיטה
(להלן: "האתר" ו-"שרות האוניברסיטה", בהתאמה), חייבת בהרשאה בכתב ומראש,
מרקטור האוניברסיטה או סגן נשיאה ומנכ"ל האוניברסיטה.

  •  בקשה לאירוח גורם חיצוני (עמותה או כל תאגיד אחר) תועבר לסמנכ"ל מחשוב ומערכות מידע
    לצורך ניתוח המשמעויות והפנייתה לגורמים המאשרים. הבקשה תועבר באמצעות הטופס
    וההצהרה הנלווית לו (רצ"ב).
  •  יתכן והאישור יותנה בתשלום חד פעמי ו/או שנתי.
  •  התקנת היישום בפועל והפעלת האתר תתבצענה בתאום עם אגף מחשוב ומערכות מידע - ממ"ח מערך המחשוב. 

 

‏ג'/טבת/תשס"ט

‏30/12/2008

 

לכבוד

הנשיאה

הרקטור, סגן נשיאה ומנכ"ל

דיקאנים, סמנ"כלים

היועץ המשפטי

ראשי יחידות

רמ"נים

 

הנחיות למשלוח דוא"ל בעקבות תיקון לחוק התקשורת ("חוק הספאם")

א. כללי

ב - 1 דצמבר 2008 נכנס לתוקפו תיקון מספר 40 לחוק התקשורת, המכונה גם "חוק הספאם". החוק מחייב קבלת הסכמה מראש של הנמענים לקבלת "דבר פרסומת" באמצעות פקס, דואר אלקטרוני, הודעת מסר קצרה (sms,mms) או הודעה מוקלטת.

"דבר פרסומת" , על פי החוק, הוא מסר המופץ באופן מסחרי , שמטרתו לעודד רכישת מוצר או שרות או לעודד הוצאת כספים בדרך אחרת.

לשם הקיצור מתייחס מסמך זה לדוא"ל בלבד: החוק חל גם על מסרונים ופניות טלפוניות ממוחשבות.

  1. ההנחיות נוגעות לכל דוא"ל הנשלח לאנשים,לגופים וחברות והכולל "דבר פרסומת".
  2. כל דוא"ל כזה חייב לכלול בכותרת את המלה "פרסומת". כמו כן חייב להוסיף בתחתית ההודעה את שם וכתובת השולח, וכן אפשרות למקבל ההודעה להסיר עצמו מרשימת התפוצה.
  3. כל דוא"ל כזה מותר לשלוח רק לנמענים שנתנו את הסכמתם מראש לקבלת "דבר פרסומת" מאוניברסיטת בן-גוריון.
  4. על פי החוק, ניתן לפנות חד-פעמית לנמען, ולבקש את הסכמתו לקבל "דבר פרסומת" מהאוניברסיטה. נוסח מומלץ לפניה כזו, ראה נספח א'.
  5. על פי החוק, רשאים לשלוח "דבר פרסומת" אף אם לא התקבלה הסכמת הנמען בהתקייםכל אלה:

א. הנמען מסר את פרטיו למפרסם במהלך רכישה של מוצר או שירות או במהלך משא ומתן לרכישה כאמור, והמפרסם הודיע לו כי הפרטים שמסר ישמשו לצורך משלוח "דבר פרסומת" מטעמו.

ב. המפרסם נתן לנמען הזדמנות להודיע לו כי הוא מסרב לקבל דבר פרסומת כאמור והנמען לא עשה כן.

ג. דבר הפרסומת מתייחס למוצר או לשירות מסוג דומה למוצר או לשרות האמורים בסעיף א.

  1. מערך המחשוב הכניס שינויים לתוכנותMassmailו- Lists כדי להקל עליכם לשלוח מסרים לנמענים.

ב. ההשלכות של החוק על מערכת רשימות תפוצה Massmail

  1. להלן השנויים במערכת Massmail:

א. במסך הפתיחה של המערכת הוספנו הסבר לגבי החוק החדש

ב. כל הודעה הנשלחת באמצעות מערכת זו חובה לסווג כהודעה המכילה או לא מכילה "דבר פרסומת". הסיווג והמשתמע מכך הוא באחריות המשתמשים שיצרו את ההודעה.

ג. הודעות המוגדרות כמכילות "דבר פרסומת" ניתן לשלוח רק לנמענים שאישרו קבלת "דבר פרסומת" ממערכת massmail של האוניברסיטה ושהדואר האלקטרוני שלהם באוניברסיטה. ניתן להמשיך ולשלוח דואר אלקטרוני שאינו מכיל "דבר פרסומת" גם לנמענים שכתובת הדואר האלקטרוני שלהם היא מחוץ לאוניברסיטה.

ד. המערכת מוסיפה באופן אוטומטי ל "נושא" של כל הודעה המוגדרת כמכילה "דבר פרסומת" את המילה "פרסומת". כמו כן מתווסף הנוסח "אם אינכם מעונינים לקבל "דבר פרסומת" מרשימת תפוצה זו (massmail) של אוניברסיטת בן-גוריון לחצו כאן או שלחו דואר אלקטרוני ל unsub@bgu.ac.il "

  1. מערך המחשוב פונה במקביל אל כל בעלי הרשאת דואר אלקטרוני באוניברסיטה ובקש את הרשאתם לשלוח להם "דבר פרסומת" מהאוניברסיטה. בנוסף פותחו כלים ממוחשבים לניהול רשימת נמענים מרכזית זו, כולל יישומים לנמענים, להוסיף או להסיר את עצמם באופן אוטומטי מרשימה זו
  2. משלוח דואר אלקטרוני המכיל "דבר פרסומת" לרשומות תפוצה הכוללות כתובות נמענים מחוץ לאוניברסיטה, ניתן לבצע באמצעות מערכת Lists במערך המחשוב.

 

ג. ההשלכות של החוק על מערכת רשימות תפוצה lists

  1. הגדרות

א. כל רשימת תפוצה (להלן רשימה) יכולה להיות "מבוקרת" או "לא מבוקרת ". רשימה " מבוקרת " היא רשימה שכל הודעה דורשת אישור הפצה של מנהל הרשימה, טרם הפצתה לנמענים. רשימה " לא מבוקרת" היא רשימה שכל חבריה יכולים לשלוח הודעות לרשימה, ללא שזה עובר בקרה, בטרם הפצה.

ב. כל רשימה "לא מבוקרת " נתפשת כרשימה שיכולים להישלח בה גם הודעות המכילות "דבר פרסומת"

ג. כל רשימה שיכולים להישלח בה גם הודעות המכילות "דבר פרסומת" תקרא להלן: "רשימה פרסומית"

  1. הנחיות לפעולה

א. כמנהלי רשימות תפוצה, הנכם נדרשים להצהיר בטופס המופיע בנספח ב' אם הרשימה שבניהולכם היא רשימה " מבוקרת " או " לא מבוקרת". במידה והצהרתם שהרשימה היא רשימה "מבוקרת" אתם חייבים להחליט חד פעמית ולהצהיר אם הרשימה תכלול לעיתים "דבר פרסומת" או בכלל לא. את ההצהרה, על גבי הטופס הנ"ל, יש להעביר למרינה מרקוס במערך המחשוב mary@bgu.ac.il עד 30 ינואר 2009. באם ההצהרה לא תגיע ליעד עד התאריך הנקוב, הרשימה תיתפש על ידינו כרשימה "לא מבוקרת" ו "רשימה פרסומית"

ב. מערך המחשוב יפנה בהקדם האפשרי,באופן חד פעמי, לכל החברים בכל "רשימה פרסומית" , ויבקש את הסכמתם להישאר ברשימה. נוסח הפניה בנספח ג'.

ג. חברי "רשימה פרסומית" שלא יאשרו את חברותם ברשימה במהלך שבועיים מתאריך הפניה – יוצאו מהרשימה.

ד. תהליך הוספת משתמש חדש ל"רשימה פרסומית" (המתבצע דרך מסך הניהול Mass Subscription ) שונה כדלהלן: מנהל הרשימה מוסיף את כתובת הנמענים ובשאלה Subscribe the users now or invite them עליו לבחור ב INVITEהמוזמנים להצטרף לרשימה פרסומית מקבלים הודעת הזמנה ובה תוספת של מערך המחשוב המביאה לידיעתם כי ברשימה זו עשויים להישלח לעיתים "דבר פרסומת". נוסח התוספת מופיע בנספח ד'. על המוזמנים להשיב בדואר אלקטרוני חוזר ולהביע את הסכמתם להצטרף לרשימה הפרסומית ולקבל "דבר פרסומת", וזאת כתנאי לצירופם לרשימה.

ה. משתמשים היוזמים בעצמם הצטרפות ל"רשימה פרסומית", יקבלו הודעה ובסופה תוספת של מערך המחשוב המביאה לידיעתם כי ברשימה זו עשויים להישלח לעיתים "דבר פרסומת". הנוסח מופיע בנספח ג'. עליהם להשיב בדואר אלקטרוני חוזר ולהביע את הסכמתם להצטרף לרשימה הפרסומית ולקבל "דבר פרסומת", וזאת כתנאי לצירופם לרשימה.

ו. בכל הודעה הנשלחת באמצעות מערכת זו והמכילה "דבר פרסומת" יש להוסיף את המילה "פרסומת" כחלק מ- "נושא ההודעה". ברשימה "מבוקרת" האחריות היא על מנהל הרשימה. ברשימה "לא מבוקרת" האחריות היא על "שולח ההודעה".

ז. כדי להתאים את היישום lists לחוק החדש ישנה מערך המחשוב, עבור כל "רשימה פרסומית" את ברירת המחדל בשדה Subscription Rules ( חלק מ privacy Options ) ל Confirm and approve. אסור למנהל "רשימה פרסומית" לשנות ברירת מחדל זו.

ח. המערכת מוסיפה באופן אוטומטי, בתחתית כל הודעה, ב"רשימה פרסומית" את הנוסח המאפשר לנמענים להסיר עצמם מרשימה זו.

 

ד. השלכות החוק על משלוח דואר ארגוני מרשימות תפוצה עצמאיות או ממערכות אחרות

משלוח דואר ארגוני הכולל "דבר פרסומת" יש לבצע על פי ההנחיות בסעיף כללי תת-סעיפים 1 עד 5 דלעיל.

 

ה. הערה

להזכירכם, באמנת השימוש במשאבי מחשוב, עליה חתמתם, כתוב: "חל איסור חמור על שימוש במשאבי המחשוב של האוניברסיטה למטרות רווח אישי ומסחרי". לפיכך חל איסור מוחלט לשלוח "דבר פרסומת" באמצעות משאבי האוניברסיטה, שאינו במסגרת צורכי העבודה באוניברסיטה.

 

 

                                                                                                                        ב ב ר כ ה ,

                                                                                                                        שמואל גרובר

                                                                                                                        ממ"ח מערך המחשוב

 

העתקים:

פרופ' מרדכי שחם, יו"ר הועדה להוראה מתוקשבת

מוטי מרגלית, סמנכ"ל מחשוב ומערכות מידע

 

 

 

נספח א – נוסח פניה חד פעמי לנמעני Massmail

 

בקשה אישית לאישורך בעקבות "חוק הספאם"

שלום רב מאוניברסיטת בן-גוריון,

ביום שני 1 דצמבר 2008 נכנס לתוקפו תיקון לחוק התקשורת המחייב קבלת הסכמה מראש של נמענים לקבלת דיוורים בעלי אופי מסחרי באמצעות פקס, דואר אלקטרוני, הודעת מסר קצרה (sms,mms) או הודעה מוקלטת.

נשמח להמשיך ולשלוח לך מידע פרסומי מאוניברסיטת בן-גוריון, כגון: מידע שיווקי לגבי קורסים אוניברסיטאיים,שירותים של מחלקת רכש ואספקה, שירותים בתשלום של אגף מחשוב ומערכות מידע, שרותי מרכז הספורט, שירותי המרכז האוניברסיטאי ללמודי חוץ, הנחות, מבצעים ועוד

 

לאישורך נא ללחץ כאן

ללא אשורך לא נוכל להמשיך ולשלוח לך מידע פרסומי.

 

 

 

נספח ב' - הצהרת מנהל רשימת התפוצה ב Lists _______________

(נא להשאיר רק את התשובה הנכונה ולהחזיר בדוא"ל ל mary@bgu.ac.il )

הרשימה היא "רשימה מבוקרת" כן לא

במידה והרשימה היא רשימה מבוקרת: האם ישלח בה לפעמים "דבר פרסומת" כן אף פעם

 

 

 

 

שם מחלקה דואר אלקטרוני תאריך

 

 

נספח ג' – נוסח פניה חד פעמי לנמענים ברשימות תפוצה ב Lists

שלום רב מאוניברסיטת בן-גוריון,

הודעה זהו נשלחת לכל חברי רשימת התפוצה <שם רשימת התפוצה>

ביום שני 1 דצמבר 2008 נכנס לתוקפו תיקון לחוק התקשורת המחייב קבלת הסכמה מראש של נמענים לקבלת דיוורים בעלי אופי מסחרי באמצעות פקס, דואר אלקטרוני, הודעת מסר קצרה (sms,mms) או הודעה מוקלטת.

 

הודעות דואר אלקטרוני הנשלחות אליך מרשימת תפוצה זו המנוהלת באוניברסיטת בן-גוריון, מכילות או עשויות להכיל בעתיד "דבר פרסומת" כהגדרתו בחוק. על כן אנו מבקשים את אישורך להמשיך את חברותך ברשימת התפוצה ולהמשיך ולקבל את ההודעות הנשלחות ממנה.

אם ברצונך להישאר ברשימת תפוצה זו, עליך להשיב למכתב זה בדואר אלקטרוני, ללא שינוי ב-Subject תוך עשרה ימים.

 

נמענים שלא ישיבו תוך עשרה ימים יוסרו מרשימת התפוצה.

 

להלן הנוסח באנגלית

 

Greetings from Ben-Gurion University of the Negev,

This message is distributed to all members of LISTNAME mailing list.

On Monday 1 December 2008 an amendment to the communications law comes into effect. It requires the explicit approval of a person to receive email messages which include an offer of goods or services.

Email messages from this email list, sent from Ben-Gurion University, may contain such material as defined by the law. We therefore request your permission to continue sending you email messages from this current list.

If you are interested to remain a member of LISTNAME mailing list, please reply to this message, without changing its Subject field, within 10 days from today.

List members that will not reply within 10 days from today will be removed from the list.

 

 

 

נספח ד' – נוסח התוספת בהזמנה למצטרפים חדשים ב- Lists

 

IMPORTANT!

 

On Monday 1 December 2008 an amendment to the communications law comes into effect. It requires the explicit approval of a person to receive email messages which include an offer of goods or services.

Email messages from this list, which you are invited to join, may contain such material as defined by the law.

By agreeing to join it, you agree to receive messages which include an offer of goods or services.

 

 

סטודנטים וחברי סגל יקרים,
 
הסיסמא שלכם היא קו ההגנה הראשון לשמירה על פרטיותכם ולאבטחת המידע באוניברסיטה
 
לעיתים קרובות אנו עדים לתופעה עולמית המתבטאת בניסיונות חוזרים ונשנים להשיג במרמה את פרטי הסיסמאות שלכם, תוך התחזות לגורמים רשמיים באוניברסיטה בכלל ולמערך המחשוב בפרט (התופעה מתרחשת במוסדות רבים). בחלק מהמקרים ישנם חברי סגל וסטודנטים שאכן מוסרים את פרטי ההרשאות ופרטים אלו מנוצלים להפצת הודעות זבל הגורמות לאוניברסיטה נזק רב עד כדי הכנסתנו לרשימה שחורה של מפיצי דואר. הכנסה לרשימה כזו, עלולה לעכב או אף למנוע קבלת דואר מהאוניברסיטה, על ידי מוסדות אחרים
 
כחלק מהמאבק בתופעה זו אנו נאכוף מדיניות של החלפת סיסמא אחת לשנה.
 
זו אינה מדיניות חדשה.
 
ועדת מדיניות המחשוב התייחסה לנושא והחלטתה באה לידי ביטוי בסעיף 4.8 לאמנת השימוש בשרותי מחשוב, כדלהלן: " המשתמש חייב להחליף את סיסמתו לפחות אחת לשישה חודשים"
 
להחלפת הסיסמא יש לגלוש לאתר אגף מחשוב ומערכות מידע ולהקליק על "החלפת סיסמא".
 
מערך המחשוב יפיץ פניה להחלפת סיסמא כחודשיים לפני התאריך הקובע.
 
משתמשים שלא יחליפו את הסיסמא שלהם עד לתאריך זה, הרשאות המחשוב שלהם ינעלו.
 
ברצוננו לשוב ולהזכיר כי אין לבקש ואין להעביר פרטי סיסמא לאף גורם באמצעות הדואר האלקטרוני.
לפרטים נוספים ניתן לפנות למדור תמיכת מחשוב במערך המחשוב helpdesk@bgu.ac.il או 6477171.
בברכה,
ממ"ח מערך המחשוב
  • בכל מקרה של טפול/אבחון (וכדומה) במחשבי משתמשים, המתבצע ע"י גישה/השתלטות מהרשת, יש לידע את המשתמש על הפעולה ולקבל את אישורו, בטרם בצוע.
  • כמו כן, על משתמש המחשב להיות על יד המחשב בכל זמן ביצוע הטיפול.

 

 בברכה,                                                                                                                                              
שמואל גרובר

יו"ר הועדה לאבטחת מידע