גדעון דישון

אקדמי בכיר

הכירו את הצוות שלנו

גידי (גדעון) דישון

גידי דישון הוא מרצה בכיר בבית ספר לחינוך באוניברסיטת בן גוריון שבנגב. הוא מחזיק בתואר ראשון בפילוסופיה וספרות, ותואר שני בהיסטוריה ופילוסופיה של מדעים והרעיונות מאוניברסיטת תל אביב, ודוקטורט בחינוך מ-University of Pennsylvania. תחומי המחקר שלו כוללים את הפילוסופיה של החינוך, גישות ביקורתיות לטכנולוגיה חינוכית, בתי ספר אלטרנטיביים ומדעי הלמידה. המחקר הנוכחי שלו מתמקד בדמיונות הסוציוטכניים והפדגוגיים שעומדים ביסוד השיח על בינה מלאכותית בחינוך.

גידי טל | דוקטורט

דוקטורנט בהנחיית ד"ר דנה ודר-וייס וד"ר גידי דישון. אני מדריך ורכז בארגון חוגי סיירות של הקק"ל ובעל תואר שני בסוציולוגיה של החינוך מהאוניברסיטה העברית. חוקר הוראה ולמידה בטבע בחינוך יער, המחקר שלי מתמקד בדרכים בהן אנחנו לומדים להכיר ו"לדעת" את הטבע. באמצעות מחקר אתנוגרפי אני בוחן כיצד פרקטיקות חינוכיות משקפות תפיסות ידע בחינוך יער.

רונן וייס | דוקטורט

דוקטורנט לחינוך בהנחיית ד"ר גידי דישון. המחקר עוסק בגלגולה של הבינה המלאכותית בתרבות ובספרות, ובמטאפורות של נשות ואנשי חינוך ותלמידות.ים ביחס אליה.

אב לטליה ולתהל, תושב קרית מוצקין. מנהל בית הספר השמונה שנתי "החורש", זכרון יעקב.

בוגר תואר שני M.A מאוניברסיטת חיפה בלימודי תרבות. עבודת התזה בהנחיית פרופ' ניצה בן-דב עסקה בעיצוב האימה בסיפוריו המוקדמים של א"ב יהושע בזיקה למועד פרסומם דרך מושגי "האלביתי" הפרוידיאני ו"האנומליה" של מרי דגלס.

בוגר תואר M.ED בהצטיינות יתרה בחוג לניהול וארגון מערכות חינוך מהאקדמית גורדון. עבודת הגמר בהנחיית ד"ר ארנת טורין עסקה בקשר בין רמת דתיות, זרם חינוך ומגדר לבין עמדות מנהלי בתי-ספר כלפי דילמות אתיות. 

בוגר תואר B.ED בהצטיינות יתרה בחוגים מקרא וספרות לעל-יסודי מהאקדמית גורדון. 

בוגר התכנית להכשרת מורים להוראת תלמידים מחוננים ומצטיינים מהאקדמית גורדון.

עדן גיל | תואר שני

שמי עדן גיל, בוגר תואר ראשון בחינוך ומתמטיקה וכעת לומד לתואר שני במסלול חינוך, למידה והתחדשות בבית הספר לחינוך באוניברסיטת בן גוריון, במקביל ללימודי תעודת הוראה. המחקר שלי מתמקד בחינוך אלטרנטיבי, ובפרט בהשפעת בתי ספר ולדורף ודמוקרטיים על תהליכי אקספלורציה וגיבוש זהות אצל בוגריהם. לצד לימודיי האקדמיים, אני משמש כמורה למתמטיקה בתיכון ולדורף בבאר שבע. בזמני הפנוי, אני נהנה לטייל בטבע, לנגן, לעשות ג'אגלינג ולבלות עם חברים.

גל סלמן | תואר שני

שמי גל סלמן, בוגרת תואר ראשון לחינוך ואמנות וכיום סטודנטית לתואר שני במסלול 'חינוך, למידה והתחדשות' באוניברסיטת בן גוריון. אני גם בעלת תעודה להוראת האמנות וכיום מנהלת צוות בארגון פר"ח.

המחקר שלי בוחן תפיסות בנוגע להתמודדות של מורים לאור השינויים של העידן הדיגיטלי, בדגש על פריצתה של הבינה המלאכותית הגנרטיבית לציבור הרחב. מעניין אותי לבחון מה יכול לומר השילוב של בינה מלאכותית וחינוך על החינוך בכלל. במיוחד לאור ההייפ הציבורי שיש סביב הבינה המלאכותית בעידן שלנו.

בזמני הפנוי אני אוהבת לצייר, לסרוג, ולשבת עם בן זוגי בגינת הפרחים הקסומה שלנו.

יובל פשין-גדעוני

אני יובל פשין-גדעוני, בוגרת תואר ראשון בחינוך ופילוסופיה וכיום סטודנטית לתואר שני במסלול מחקר במחלקה לחינוך באוניברסיטת בן-גוריון. עבודת התזה שלי עוסקת בחינוך יער ובתרומתו האפשרית לקידום תהליכי פיתוח חוסן והסתגלות בקרב ילדים החיים במציאות בטחונית מורכבת המאופיינת באי-וודאות. בנוסף ללימודיי, אני פועלת כמורת יער לילדים בעוטף עזה. במסגרת תפקידי אני מלווה תהליכי למידה תדירים, משמעותיים וחווייתיים בטבע, התומכים בהתמודדות רגשית ובחיזוק תחושת השייכות. כמו כן אני מנחה קבוצות בקהילות חקלאות עירונית ומפתחת תוכן חינוכי סביבתי. בעבודתי החינוכית והמחקרית אני שואפת לגשר בין תיאוריה לפרקטיקה, ולקדם גישות פדגוגיות מותאמות למצבי משבר ומציאות משתנה.

בוגרים

מריה גרצקי | תואר שני

מריה גרצקי היא סוציולוגית ואנתרופולוגית שחוקרת את הממשקים בין תרבות אלגוריתמית, תרבות רגשית, ותהליכי ייצור ידע. עבודת הדוקטורט שלה, שנתמכה על ידי קרן אדמונד דה-רוטשילד, עסקה בתהליכי דיגיטליזציה של השכלה וידע אקדמיים, ונכתבה בהנחיית פרופ' אביעד רז, פרופ' דני פילק וד"ר גידי דישון. כיום מריה היא פוסט-דוקטורנטית במחלקה לסוציולוגיה, מדעי המדינה ותקשורת באוניברסיטה הפתוחה. מחקרה הנוכחי עוסק באופן שבו מכשירים אלגוריתמיים בשדה ההשקעות החברתיות (Social Sustainble Investments) "מתרגמים" ערכים חברתיים ורגשות לערכים פיננסיים.

מייל: mari.gretzky@gmail.com

אתר אישי