
דנה ודר-וייס
אקדמי בכיר
האם ירידה במוטיבציה של מתבגרים ללמידה היא תופעה בלתי נמנעת?
מאמר זה מתאר מחקר בנושא מוטיבציה של מתבגרים ללמוד מדעים בבית הספר ומחוצה לו. במחקר השתתפו שלושים בתי ספר (יסודיים, חטיבות ביניים ודמוקרטיים), כאלפיים תלמידים מכיתות ה' עד ח', 55 מורים למדעים, וכ-400 הורים. בהתאם לתאוריית מטרות ההישג, בחן המחקר שינויים במוטיבציה עם הגיל ואת הגורמים הקשורים לשינויים האלה (כולל דגשי מטרות של המורה, בית הספר, ההורים והחברים). תוצאות המחקר מראות שהמוטיבציה של תלמידים ללמוד מדעים יורדת עם הגיל, אך ירידה זו אינה בלתי נמנעת, שכן היא אינה מתרחשת בבתי ספר דמוקרטיים. התוצאות מצביעות על הגורמים הקשוריים בהבדלים האלה, ומדגישות את חשיבות המטרות שהסביבה החינוכית משדרת. (מתוך המאמר)
| שפת פרסום | עברית |
| דפים | 43-54 |
| כרך | 35 |
| סטטוס פרסום | פורסם - 2013 |
IHP
Adolescence
Coming of age
Goal (Psychology)
Motivation in education
School children
Science
Science -- Study and teaching
הנעה ללימודים
מדע
מדעים -- לימוד והוראה
מטרות ויעדים
מתבגרים והתבגרות
תלמידים
ihp