דנה ודר-וייס

אקדמי בכיר

מבעיה ללמידה: איך מסגור יכול להפוך בעיה בהוראה להזדמנות ללמידה

Dana Vedder Weiss, Nadav Ehrenfeld, מיכל רם-מנשה, Itay Pollak
לדיונים פדגוגיים בבעיות בהוראה יש פוטנציאל לתרום ללמידה המקצועית של מורות. אולם, מיצוי הפוטנציאל ללמידה מבעיות אינו משימה פשוטה. המחקר המוצג במאמר זה דן בהזדמנות ללמידה של קהילת מורות למתמטיקה סביב קושי שהעלתה מורה. מבחינות מסוימות, הזדמנות זו נוצלה היטב ללמידה שיתופית, אבל מבחינות אחרות לא מוצה כל הפוטנציאל שהיה גלום בה. כדי להבין מה איפשר ללמוד מהבעיה שהמורה שיתפה בה ומה הגביל את הלמידה, ננתח במאמר זה כיצד מסגרה קהילת המורות את הבעיה שהציגה המורה. ניתוח זה מדגים את החשיבות של מסגורים פוריים ואת האתגרים שביצירתם.
שפת פרסום עברית
דפים 31-35
כרך 5
סטטוס פרסום פורסם - 2018

IHP

Teachers
Teachers -- In-service training
Teaching
Team learning approach in education
הוראה
התפתחות מקצועית -- מורים
למידה בקבוצות
מורים
ihp