הפקולטה למדעי הבריאות
פורטל סטודנטים
חיפוש
חיפוש

ד"ר כנרת שרפי מביאה את המציאות המדומה לכיתה – וזוכה בתעודת הוקרה על חדשנות בהוראה

ד"ר כנרת שרפי מהמחלקה לריפוי בעיסוק נבחרה כ"מרצה חדשנית" לשנת הלימודים תשפ"ה, מטעם היחידה לקידום איכות ההוראה והלמידה. הוועדה ציינה לשבח את השילוב המרשים בין חדשנות טכנולוגית, למידה מבוססת התנסות, וחשיבה פדגוגית מעמיקה – שילוב ההופך את חוויית ההוראה והלמידה למשמעותית במיוחד.

תעודת ההוקרה הוענקה לד"ר שרפי בזכות יוזמה מקורית בקורס "ריפוי בעיסוק – ניתוח פעילות", קורס יסוד שבו לומדות הסטודנטיות לנתח פעילויות יומיומיות – תוך התייחסות להיבטים פיזיים, קוגניטיביים וחברתיים – כדי להבין טוב יותר את האתגרים התפקודיים של מטופלים ולתכנן מענה מותאם.

במסגרת היוזמה, שפותחה בשיתוף המעבדה של ד"ר שחר מיידנבאום והסטודנט אריאל קובטוב, שולבו בקורס סימולציות מציאות מדומה (VR) המאפשרות לסטודנטיות להתנסות במטלות יומיומיות כמו הכנת כוס קפה או התארגנות בוקר לקראת יציאה לעבודה, בתוך סביבה וירטואלית המדמה מציאות אמיתית.

באמצעות משקפי VR חוות הסטודנטיות את המטלה מנקודת מבט כפולה – כמטפלות וכמטופלות – מנתחות את הרצף התפקודי, מזהות קשיים אפשריים, ומבצעות רפלקציה על התהליך.

"המטרה הייתה להכניס את הסטודנטיות לסיטואציה אמיתית, שבה הן לא רק מנתחות תהליך אלא גם חשות אותו", אומרת ד"ר שרפי. "החוויה הזו מעוררת הבנה עמוקה יותר של תפקוד אנושי ושל האתגרים שמלווים את המטופלים שלנו ביום־יום".

הוועדה לבחירת הזוכים ציינה כי המיזם מגלם רוח חדשנות אמיתית בהוראה: שילוב בין חשיבה טיפולית, טכנולוגיה מתקדמת והוראה חווייתית, שמקרב את הלמידה לעולם העבודה ומעמיק את המעורבות של הסטודנטיות בתהליך.

ד"ר כנרת שרפי מהמחלקה לריפוי בעיסוק נבחרה כ"מרצה חדשנית" לשנת הלימודים תשפ"ה, מטעם היחידה לקידום איכות ההוראה והלמידה. הוועדה ציינה לשבח את השילוב המרשים בין חדשנות טכנולוגית, למידה מבוססת התנסות, וחשיבה פדגוגית מעמיקה – שילוב ההופך את חוויית ההוראה והלמידה למשמעותית במיוחד. תעודת ההוקרה הוענקה לד"ר שרפי בזכות יוזמה מקורית בקורס "ריפוי בעיסוק – ניתוח פעילות", קורס יסוד שבו לומדות הסטודנטיות לנתח פעילויות יומיומיות – תוך התייחסות להיבטים פיזיים, קוגניטיביים וחברתיים – כדי להבין טוב יותר את האתגרים התפקודיים של מטופלים ולתכנן מענה מותאם. במסגרת היוזמה, שפותחה בשיתוף המעבדה של ד"ר שחר מיידנבאום והסטודנט אריאל קובטוב, שולבו בקורס סימולציות מציאות מדומה (VR) המאפשרות לסטודנטיות להתנסות במטלות יומיומיות כמו הכנת כוס קפה או התארגנות בוקר לקראת יציאה לעבודה, בתוך סביבה וירטואלית המדמה מציאות אמיתית. באמצעות משקפי VR חוות הסטודנטיות את המטלה מנקודת מבט כפולה – כמטפלות וכמטופלות – מנתחות את הרצף התפקודי, מזהות קשיים אפשריים, ומבצעות רפלקציה על התהליך. "המטרה הייתה להכניס את הסטודנטיות לסיטואציה
214