גדעון דישון

אקדמי בכיר

הכירו את הצוות שלנו

גדעון (גידי) דישון

גידי דישון הוא מרצה בכיר בבית ספר לחינוך באוניברסיטת בן גוריון שבנגב. הוא מחזיק בתואר ראשון בפילוסופיה וספרות, ותואר שני בהיסטוריה ופילוסופיה של מדעים והרעיונות מאוניברסיטת תל אביב, ודוקטורט בחינוך מ-University of Pennsylvania. תחומי המחקר שלו כוללים את הפילוסופיה של החינוך, גישות ביקורתיות לטכנולוגיה חינוכית, בתי ספר אלטרנטיביים ומדעי הלמידה. המחקר הנוכחי שלו מתמקד בדמיונות הסוציוטכניים והפדגוגיים שעומדים ביסוד השיח על בינה מלאכותית בחינוך.

עפרי וגנר לבל | דוקטורט

המחקר שלי מתמקד בשיחות בין תלמידים בחטיבת ביניים ותיכון, ובאופן שבו הם מממשים את הקול שלהם בשיחות אלה. על ידי ניתוח שיחות תלמידים בקבוצות קטנות אני חוקרת תהליכים של התמקמות חברתית- תרבותית, וכיצד היא מתעצבת תוך כדי ההשתתפות באינטראקציה הקבוצתית.
בוגרת תואר ראשון ושני בפסיכולוגיה ופסיכולוגיה חינוכית באוניברסיטה העברית בירושלים. עבודת התזה לתואר מוסמך עסקה בחילוקי-דעות בשיחות פיתוח מקצועי בין מורים, בהנחיית פרופ' קריסטה אסטרחן.
בנוסף לעיסוק האקדמי, אני פסיכולוגית חינוכית מומחית ומלווה צוותי חינוך, הורים וילדים בשירות הפסיכולוגי-החינוכי בירושלים. בעבר עבדתי כמורה בגנים וכיתות יסוד, ולמדתי לתעודת הוראה במכון חפ"ן לחינוך פתוח וניסויי.

זיו גולדברג | דוקטורט

דוקטורנט בהנחיית ד"ר גידי דישון ופרופ' דנה ודר-וייס.  המחקר שלי בוחן כיצד בתי ספר ייחודיים עוברים שינויים וחשיבה מחודשת בתקופות משבר (קורונה ומלחמת חרבות ברזל) דרך העדשה התיאורטית של "הדקדוק הבית ספרי". אני חוקר כיצד בתי ספר אלה מארגנים מחדש זמן, מרחב ויחסים, וכיצד טכנולוגיות חדשות כמו רדיו בית ספרי הופכות לזירות של משא ומתן טכנו-חברתי.

בעל תואר ראשון בפיזיקה (אוניברסיטת בן גוריון) ותואר שני במסלול רב-תחומי "טכנולוגיה, מדע וחברה" (אוניברסיטת בר אילן), שם חקרתי מערכות דיגיטליות בבתי ספר בירושלים. כיום אני מנהל תוכניות הכשרת מורים ייחודיות בסמינר הקיבוצים ועוסק בעיצוב ופיתוח במרכז לחקר הפדגוגיה באוניברסיטת בן גוריון. בעבר שימשתי כשותף בניהול בבית הספר הניסויי ארגנטינה בירושלים במשך עשור.

תחומי המחקר שלי כוללים משבר ושינוי חינוכי, סיבוכיות של טכנולוגיה-פדגוגיה-חברה בחינוך אלטרנטיבי, והאופן שבו פרקטיקות אלטרנטיביות/משבשות מאירות הנחות יסוד של החינוך המיינסטרימי.

גידי טל | דוקטורט

דוקטורנט בהנחיית ד"ר דנה ודר-וייס וד"ר גידי דישון. אני מדריך ורכז בארגון חוגי סיירות של הקק"ל ובעל תואר שני בסוציולוגיה של החינוך מהאוניברסיטה העברית. חוקר הוראה ולמידה בטבע בחינוך יער, המחקר שלי מתמקד בדרכים בהן אנחנו לומדים להכיר ו"לדעת" את הטבע. באמצעות מחקר אתנוגרפי אני בוחן כיצד פרקטיקות חינוכיות משקפות תפיסות ידע בחינוך יער.

רונן וייס | דוקטורט

דוקטורנט לחינוך בהנחיית ד"ר גידי דישון. המחקר עוסק בגלגולה של הבינה המלאכותית בתרבות ובספרות, ובמטאפורות של נשות ואנשי חינוך ותלמידות.ים ביחס אליה.

אב לטליה ולתהל, תושב קרית מוצקין. מנהל בית הספר השמונה שנתי "החורש", זכרון יעקב.

בוגר תואר שני M.A מאוניברסיטת חיפה בלימודי תרבות. עבודת התזה בהנחיית פרופ' ניצה בן-דב עסקה בעיצוב האימה בסיפוריו המוקדמים של א"ב יהושע בזיקה למועד פרסומם דרך מושגי "האלביתי" הפרוידיאני ו"האנומליה" של מרי דגלס.

בוגר תואר M.ED בהצטיינות יתרה בחוג לניהול וארגון מערכות חינוך מהאקדמית גורדון. עבודת הגמר בהנחיית ד"ר ארנת טורין עסקה בקשר בין רמת דתיות, זרם חינוך ומגדר לבין עמדות מנהלי בתי-ספר כלפי דילמות אתיות. 

בוגר תואר B.ED בהצטיינות יתרה בחוגים מקרא וספרות לעל-יסודי מהאקדמית גורדון. 

בוגר התכנית להכשרת מורים להוראת תלמידים מחוננים ומצטיינים מהאקדמית גורדון.

עדן גיל | תואר שני

שמי עדן גיל, בוגר תואר ראשון בחינוך ומתמטיקה וכעת לומד לתואר שני במסלול חינוך, למידה והתחדשות בבית הספר לחינוך באוניברסיטת בן גוריון, במקביל ללימודי תעודת הוראה. המחקר שלי מתמקד בחינוך אלטרנטיבי, ובפרט בהשפעת בתי ספר ולדורף ודמוקרטיים על תהליכי אקספלורציה וגיבוש זהות אצל בוגריהם. לצד לימודיי האקדמיים, אני משמש כמורה למתמטיקה בתיכון ולדורף בבאר שבע. בזמני הפנוי, אני נהנה לטייל בטבע, לנגן, לעשות ג'אגלינג ולבלות עם חברים.

גל סלמן | תואר שני

שמי גל סלמן, בוגרת תואר ראשון לחינוך ואמנות וכיום סטודנטית לתואר שני במסלול 'חינוך, למידה והתחדשות' באוניברסיטת בן גוריון. אני גם בעלת תעודה להוראת האמנות וכיום מנהלת צוות בארגון פר"ח.

המחקר שלי בוחן תפיסות בנוגע להתמודדות של מורים לאור השינויים של העידן הדיגיטלי, בדגש על פריצתה של הבינה המלאכותית הגנרטיבית לציבור הרחב. מעניין אותי לבחון מה יכול לומר השילוב של בינה מלאכותית וחינוך על החינוך בכלל. במיוחד לאור ההייפ הציבורי שיש סביב הבינה המלאכותית בעידן שלנו.

בזמני הפנוי אני אוהבת לצייר, לסרוג, ולשבת עם בן זוגי בגינת הפרחים הקסומה שלנו.

יובל פשין-גדעוני | תואר שני

אני יובל פשין-גדעוני, בוגרת תואר ראשון בחינוך ופילוסופיה וכיום סטודנטית לתואר שני במסלול מחקר במחלקה לחינוך באוניברסיטת בן-גוריון. עבודת התזה שלי עוסקת בחינוך יער ובתרומתו האפשרית לקידום תהליכי פיתוח חוסן והסתגלות בקרב ילדים החיים במציאות בטחונית מורכבת המאופיינת באי-וודאות. בנוסף ללימודיי, אני פועלת כמורת יער לילדים בעוטף עזה. במסגרת תפקידי אני מלווה תהליכי למידה תדירים, משמעותיים וחווייתיים בטבע, התומכים בהתמודדות רגשית ובחיזוק תחושת השייכות. כמו כן אני מנחה קבוצות בקהילות חקלאות עירונית ומפתחת תוכן חינוכי סביבתי. בעבודתי החינוכית והמחקרית אני שואפת לגשר בין תיאוריה לפרקטיקה, ולקדם גישות פדגוגיות מותאמות למצבי משבר ומציאות משתנה.

אדם דר | עוזר מחקר

בוגר תואר ראשון בהיסטוריה של עם ישראל באוניברסיטת חיפה. ניסיון מקצועי כעוזר מחקר בתחום של מדעי הרוח הדיגיטליים. מתעניין בניסיונות לגישור בין גישות הומניסטיות וטכניות במחקר, עם דגש על השיח האקדמי סביב אינטליגנציה מלאכותית.

בוגרים

מריה גרצקי | דוקטורט

מריה גרצקי היא סוציולוגית ואנתרופולוגית שחוקרת את הממשקים בין תרבות אלגוריתמית, תרבות רגשית, ותהליכי ייצור ידע. עבודת הדוקטורט שלה, שנתמכה על ידי קרן אדמונד דה-רוטשילד, עסקה בתהליכי דיגיטליזציה של השכלה וידע אקדמיים, ונכתבה בהנחיית פרופ' אביעד רז, פרופ' דני פילק וד"ר גידי דישון. כיום מריה היא פוסט-דוקטורנטית במחלקה לסוציולוגיה, מדעי המדינה ותקשורת באוניברסיטה הפתוחה. מחקרה הנוכחי עוסק באופן שבו מכשירים אלגוריתמיים בשדה ההשקעות החברתיות (Social Sustainble Investments) "מתרגמים" ערכים חברתיים ורגשות לערכים פיננסיים.

מייל: mari.gretzky@gmail.com

אתר אישי

שי גולדפרב כהן | פוסט דוקטורט

שי גולדפרב כהן היא חוקרת חינוך הבוחנת את נקודות המפגש שבין סביבות למידה דיגיטליות, בניית ידע שיתופית ואימוץ נקודות מבט בסביבות מקוונות. עבודת הדוקטורט שלה, שהושלמה באוניברסיטת ויסקונסין-מדיסון, בחנה פרשנות שיתופית מקוונת של טקסטים יהודיים באמצעות  פלטפורמות דיגיטליות. במסגרת פוסט-דוקטורט באוניברסיטת בן-גוריון, שי חקרה את היכולת לאמץ נקודות מבט של האחר באמצעות ניתוח של רשתות אפיסטמיות ודיאלוג כיתתי. כיום, שי היא חוקרת פוסט-דוקטורט במחלקה למדעי הלמידה וההוראה באוניברסיטת חיפה. המחקר הנוכחי שלה בוחן כיצד תלמידים מעריכים מידע ברשת הכולל תוכן שנוצר על ידי בינה מלאכותית, במקביל למחקר במסגרת פרויקט מדע האזרחי של גניזת קהיר בו תלמידים משתתפים במחקר היסטורי אותנטי.