מה תרצו לחפש?

מה תרצו לחפש?

מאות משתתפים באירוע מעגלי השיח "בואו נדבר על זה"

כ-400 סטודנטים ועשרות חברי סגל לקחו חלק פעיל במעגלי שיח והקשבה על התחושות סביב הקיטוב במדינה. את האירוע יזמו וארגנו פרופ' עופר דונחין וד"ר דורית אפרת טרייסטר, בחסות רקטור אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, פרופ' חיים היימס.

על כר הדשא באוניברסיטת בן-גוריון בנגב התגודדו מאות סטודנטים, חברי סגל, מורים מן החוץ וגם אורחים שלקחו חלק במפגש שמטרתו לפתח הקשבה, אמפתיה והבנה הדדית סביב הקיטוב במדינה עקב תהליכי החקיקה הנוכחיים. "האירוע אמור לאפשר לכולנו לבוא, לשתף, לשמוע, לדבר, להבין, להתווכח והכל מתוך כבוד הדדי", אמר רקטור האוניברסיטה, פרופ' חיים היימס, בחסותו נערך המפגש. "אני מאחל לכולנו להמשיך לחיות יחד גם אם לא מסכימים, ולשמור על דמוקרטיה שתאפשר לחיות בשקט בשלווה ובהסכמה רחבה ככל שניתן."

מעגלי השיח באוניברסיטה | צילום: דני מכליס

דיקן הפקולטה לניהול, פרופ' מיקי מלול: "יש הרבה סיבות לאופטימיות והסיבה המרכזית היא אתם. פסח מלמד אותנו על הנושא של אחדות. במצרים היו 12 שבטים עם נקודת המבט והמאפיינים של כל אחד, אבל בסוף הם התגבשו למען השגת מטרה אחת והיא- חירות. לקח להם 40 שנה להתגבש לעם והמפתח הוא הידברות, לדבר אחד עם השני."

"עלינו להחזיק את האמת ולא להתפשר להחזיק גם את השלום", אמר אבי דבוש, מנכ"ל רבנים למען זכויות אדם. "בוא נעשה את המאמץ הזה, אם נבין את הצד השני גם נופתע. כולנו רוצים דמוקרטיה וצדק."

ד"ר דורית אפרת טרייסטר מהפקולטה לניהול ופרופ' עופר דונחין מהמחלקה להנדסה ביו רפואית יזמו וארגנו את המפגש כהמשך למעגלי שיח שהתקיימו בהפגנות המחאה בבאר שבע, בין תומכי ומתנגדי תהליכי החקיקה הנוכחיים. "אני גאה בקהילת האוניברסיטה ובכל המשתתפים שבאו לקחת חלק בשיח והקשבה שכל כך נחוצים לנו במיוחד בימים אלו, מתוך רצון אמיתי וכנה להבין את הקולות השונים בעם, לשמוע קולות אחרים משלנו, להקשיב וליצור שיח מכבד. תודה להנהלת האוניברסיטה על שאפשרה למפגש המיוחד הזה להתקיים", ציינה ד"ר אפרת טרייסטר.

"באתי להקשיב ולשמוע דעות מרובות, אני מאמין שהפערים בינינו בתוך החברה לא גדולים כל כך ואני מאמין שבאמצעות שיח ומתוך הבנה של הצד השני, נוכל למצוא קרבה ולהגיע לפתרונות שמקובלים על כולנו וגם לקירוב לבבות", סיכם הסטודנט גל שמואלי, שהשתתף במפגש.

מעגלי השיח באוניברסיטה | צילום: דני מכליס

האזינו לפרק מהפודקאסט "הקול פוליטי" של רדיו BGU:

על כר הדשא באוניברסיטת בן-גוריון בנגב התגודדו מאות סטודנטים, חברי סגל, מורים מן החוץ וגם אורחים שלקחו חלק במפגש שמטרתו לפתח הקשבה, אמפתיה והבנה הדדית סביב הקיטוב במדינה עקב תהליכי החקיקה הנוכחיים. "האירוע אמור לאפשר לכולנו לבוא, לשתף, לשמוע, לדבר, להבין, להתווכח והכל מתוך כבוד הדדי", אמר רקטור האוניברסיטה, פרופ' חיים היימס, בחסותו נערך המפגש. "אני מאחל לכולנו להמשיך לחיות יחד גם אם לא מסכימים, ולשמור על דמוקרטיה שתאפשר לחיות בשקט בשלווה ובהסכמה רחבה ככל שניתן." דיקן הפקולטה לניהול, פרופ' מיקי מלול: "יש הרבה סיבות לאופטימיות והסיבה המרכזית היא אתם. פסח מלמד אותנו על הנושא של אחדות. במצרים היו 12 שבטים עם נקודת המבט והמאפיינים של כל אחד, אבל בסוף הם התגבשו למען השגת מטרה אחת והיא- חירות. לקח להם 40 שנה להתגבש לעם והמפתח הוא הידברות, לדבר אחד עם השני." "עלינו להחזיק את האמת ולא להתפשר להחזיק גם את השלום", אמר אבי דבוש, מנכ"ל רבנים למען זכויות אדם. "בוא נעשה את
293

למה הכי כיף ללמוד אצלנו

775
Posts
7741
followers
59
following