מה תרצו לחפש?

מה תרצו לחפש?

בשורה לתושבי הדרום: תכנית חדשה ללימודי ריפוי בעיסוק נפתחה באוניברסיטה

המועצה להשכלה גבוהה אישרה פתיחת מסלול לימודים אקדמי חדש באוניברסיטת בן-גוריון בנגב: ריפוי בעיסוק. זו התוכנית היחידה ללימודי התחום בכל אזור הדרום.

בוגרי התואר יוכלו להשתלב במסגרות רפואיות וקהילתיות ולטפל באנשים המתמודדים עם קשיים בתפקוד במטרה להשיבם לתפקוד מירבי. "זה מקצוע לחיים", שיתפה מנהלת התוכנית, ד"ר יפה לבנון.

אושרה פתיחתה של מחלקה ללימודי תואר ראשון בריפוי ועיסוק באוניברסיטת בן-גוריון בנגב ע"י המועצה להשכלה גבוהה. עד כה רק 6 מוסדות מלמדים את התחום, כולם במרכז או בצפון המדינה. כעת, עם פתיחת התוכנית כבר בשנת הלימודים הקרובה, תפתח האפשרות ללמוד מקצוע מבוקש בו קיים מחסור חמור בכוח אדם, במיוחד בדרום. "פתיחת מסלול הלימודים מהווה בשורה של ממש עבור תושבי הדרום שכן מניסיוננו, סטודנטים המסיימים את לימודיהם בדרום לרוב ישתלבו במקומות עבודה באזור לימודיהם, מה שיאפשר בעתיד איוש משרות בתחום כה חשוב ובהמשך גם קיצור תורים משמעותי לטיפולים", סיפר ד"ר יגאל פלכט, מנהל בית הספר למקצועות הבריאות הקהילתיים בפקולטה למדעי הבריאות באוניברסיטת בן-גוריון בנגב.

"פעלנו רבות בכדי לקדם תכנית זו  אצלנו", אמר דיקן הפקולטה למדעי הבריאות באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, פרופ' אנג'ל פורגדור.  "נמשיך ונפעל למען הרחבת מסלולי לימוד נוספים  במקצועות הבריאות, שיטיבו בוודאי עם תושבי הארץ בכלל ותושבי הדרום בפרט, כך שיוכלו  לקבל את השירותים המגיעים להם ברמה הגבוהה ביותר." 

התואר בריפוי בעיסוק מעניק כלים והכשרה לטיפול באנשים המתמודדים עם  מצבים בריאותיים מגוונים , בתחום בריאות הנפש, בתחום הגריאטרי, בהתפתחות הילד, בתחום הפיסי (לאחר תאונות דרכים, תאונות עבודה, פגיעות נוירולוגיות), בתחום שיקום נהיגה, שיקום כאב, החלמה ממחלות אונקולוגיות ועוד. לרוב המטפלים מועסקים במסגרות רפואיות, וחינוכיות, מקצתם בתחום הקהילה ומקצתם מוכשרים לתחומים ייחודיים נוספים כמו: ריפוי בעיסוק בהייטק או במפעלים בכל הקשור לארגונומיה והתאמת הסביבה לאדם, ריפוי בעיסוק בצה"ל בכל הקשור לפגיעות פגיעות גפיים, כוויות וכו', שיקום מרחוק באמצעות טכנולוגיות מתקדמות כמו: מצלמות או משקפי מציאות מדומה, התאמת אביזרי עזר לתפקוד, פיתוח מוצרים ייחודיים לבעיות תפקודיות ואף טיפול בקליניקות פרטיות בתחומים שונים .המשותף לכל התחומים  הוא מתן טיפול לאנשים המתמודדים עם קשיים תפקודיים וזקוקים  לריפוי בעיסוק על מנת להשיבם לתפקוד עצמאי מירבי ולעיסוקים המשמעותיים להם, על אף מצב הבריאות או המוגבלות.

יעדי תוכנית הלימודים החדשה הנם לחנך את הסטודנטים להיות אנשי מקצוע ואנשי מחקר מובילים בשיקום אוכלוסיות שונות,  תוך התייחסות לאוכלוסיות ייחודיות לדרום. הכשרת הסטודנטים תיעשה תוך שילוב למידה תאורטית ותרגול מעשי חוויתי. לשם כך הותאמו מעבדות חדשות לתרגול ולהתנסות המעשית. הלימודים יתקיימו בשיתוף פעולה מלא עם המרכז האוניברסיטאי סורוקה ובית החולים השיקומי עדי נגב שיאפשר תצפיות והתנסויות בשטח כבר משלבים מוקדמים. לימודי התואר נמשכים 3.5 שנים ומלווים בהכשרה מקצועית מעשית בהיקף של 1000 שעות. עם תום הלימודים יעברו הלומדים בחינת רישוי ממשלתית ולאחריה יורשו לעסוק בריפוי בעיסוק.

הסגל האקדמי של התוכנית נבחר בקפידה על סמך שילוב בין ניסיון ועבודת שטח לצד עבודת מחקר ענפה. ד"ר יפה לבנון, בעלת ניסיון של 4 עשורים בשיקום פיזיקאלי וגף עליון במרכז הרפואי שיבא, היא שתעמוד בראש התוכנית ולצידה רשימה ארוכה של חוקרות ומרפאות עם עשרות שנות ניסיון בתחומים מגוונים: התפתחות הילד, בריאות הנפש, החלמה ממחלות אונקולוגיות, התמכרויות ועוד.

"לימודי ריפוי בעיסוק מכשירים את הסטודנט להיות מטפל מקצועי. להבין את האדם כפרט שלם ולהתייחס אל האדם ואישיותו, רצונותיו ותפקידיו בחיים. זהו מקצוע רחב עם התמחויות רבות בו כל סטודנט ובעתיד מטפל יוכל למצוא את מסגרת העבודה המתאימה לו ביותר, לצד שליחות אמיתית ועזרה לאנשים במצבי משבר. זהו  מקצוע לחיים ואני שמחה על כך שהתוכנית החדשה נפתחת כעת גם בדרום", סיכמה ד"ר יפה לבנון, מנהלת התוכנית.

למידע נוסף על התוכנית החדשה ללימודי ריפוי בעיסוק >>

בוגרי התואר יוכלו להשתלב במסגרות רפואיות וקהילתיות ולטפל באנשים המתמודדים עם קשיים בתפקוד במטרה להשיבם לתפקוד מירבי. "זה מקצוע לחיים", שיתפה מנהלת התוכנית, ד"ר יפה לבנון. אושרה פתיחתה של מחלקה ללימודי תואר ראשון בריפוי ועיסוק באוניברסיטת בן-גוריון בנגב ע"י המועצה להשכלה גבוהה. עד כה רק 6 מוסדות מלמדים את התחום, כולם במרכז או בצפון המדינה. כעת, עם פתיחת התוכנית כבר בשנת הלימודים הקרובה, תפתח האפשרות ללמוד מקצוע מבוקש בו קיים מחסור חמור בכוח אדם, במיוחד בדרום. "פתיחת מסלול הלימודים מהווה בשורה של ממש עבור תושבי הדרום שכן מניסיוננו, סטודנטים המסיימים את לימודיהם בדרום לרוב ישתלבו במקומות עבודה באזור לימודיהם, מה שיאפשר בעתיד איוש משרות בתחום כה חשוב ובהמשך גם קיצור תורים משמעותי לטיפולים", סיפר ד"ר יגאל פלכט, מנהל בית הספר למקצועות הבריאות הקהילתיים בפקולטה למדעי הבריאות באוניברסיטת בן-גוריון בנגב. "פעלנו רבות בכדי לקדם תכנית זו  אצלנו", אמר דיקן הפקולטה למדעי הבריאות באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, פרופ' אנג'ל פורגדור.  "נמשיך ונפעל למען הרחבת מסלולי לימוד נוספים  במקצועות הבריאות, שיטיבו בוודאי
516

למה הכי כיף ללמוד אצלנו

775
Posts
7741
followers
59
following