מה תרצו לחפש?

מה תרצו לחפש?

שוויון מגדרי בתפקידי ניהול הפקולטות באוניברסיטה

מתוך שמונה דיקנים באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, 4 נשים נבחרו לתפקיד הבכיר של ניהול הפקולטות השונות. "פעולות שעשינו בשנים האחרונות, כמו ייצוג מגדרי שוויוני בוועדת המינויים העליונה ובוועדות המשנה הפקולטיות, נושאות עכשיו פרי", אמר רקטור האוניברסיטה, פרופ' חיים היימס.

אחת לשלוש שנים מתקיימות בחירות לתפקיד דיקן או דיקנית הפקולטות השונות ואלו מובאות להצבעת מועצת הפקולטה המורכבת מחברי וחברות סגל אקדמי. במסגרת תפקיד זה עוסקים בניהול האקדמי על כל היבטיו(הוראה ומחקר) בפקולטות ובמחלקות השונות, בכלל זה ניהול תקציב, פיקוח וביקורת על מחקרים, קידומים וגיוסים של חברות וחברי הסגל. השנה, בארבע מתוך חמש הפקולטות בהן נערכו בחירות, ניגשו נשים בדרגת פרופסור כמועמדות לתפקיד. לאחר הליך הצבעה דמוקרטי התקבלו התוצאות וכעת- נרשם שוויון מגדרי בתפקידי ניהול הפקולטות.

"התוצאה אינה מפתיעה. הנהלת האוניברסיטה פועלת רבות על מנת לעודד נשים להשתלב כחברות סגל בכירות ולקחת על עצמן תפקידי ניהול באקדמיה. פעולות שעשינו בשנים האחרונות, כמו חלוקה מגדרית שוויונית בוועדת המינויים העליונה ובוועדות המנויים הפקולטיות, נושאות עכשיו פרי", אמר רקטור האוניברסיטה, פרופ' חיים היימס. "למעשה המציאות של שוויון מגדרי\רוב נשי בתפקידי דיקן אינה צריכה להיות מעניינת. זה הדבר הטבעי שצריך להיות. העובדה שעד כה היה מיעוט נשיא בתפקידים אלו היא המצב הלא טבעי. אני רואה במציאות החדשה מגמה חיובית ורוח חדשה באקדמיה בכלל ובאוניברסיטת בן-גוריון בפרט".

"תוצאות הבחירות והעובדה שהגענו ל- 50% נשים בקרב הדיקנים, הוא לא רק רגע היסטורי ובוודאי לא שינוי חד פעמי, אלא תוצר של העבודה הרבה שהושקעה בשנים האחרונות באוניברסיטה במטרה לקדם הוגנות מגדרית וייצוג שוויוני יותר", אמרה פרופ' הללי פינסון, יועצת הנשיא להוגנות מגדרית." זהו תוצר של המודעות ההולכת וגוברות לחשיבות של שילוב נשים בתפקידי מנהיגות, של העלייה במספר הפרופ' בכלל והפרופ' מן המניין בפרט באוניברסיטה ואינדיקציה לצמיחתה של מנהיגות נשית. השילוב של נשים בתפקידי מנהיגות אינו רק חשוב כאקט סימבולי, אלא כפי שאנחנו מבינים היטב באוניברסיטת בן גוריון בנגב, גיוון וייצוג מגדרי שווה, הכרחיים למצוינות אקדמית, במיוחד בתפקידי הובלה כמו דיקנות, יש חשיבות לשילובן של פרספקטיבות שונות".

הדיקניות הנבחרות הן:

דיקנית הפקולטה למדעי הבריאות - פרופ' רלי הרשקוביץ:

פרופ' רלי הרשקוביץ | צילום: דני מכליס
פרופ' רלי הרשקוביץ | צילום: דני מכליס

בתפקידה האחרון כיהנה כמנהלת החטיבה למיילדות וגינקולוגיה במרכז הרפואי סורוקה ומופקדת הקתדרה למיילדות וגינקולוגיה ע"ש מורי גלפנד בפקולטה למדעי הבריאות. בעברה כיהנה כסגנית דיקן הפקולטה למדעי הבריאות ומנהלת ביה"ס לרפואה, יו"ר החברה הישראלית לאולטרה סאונד במיילדות וגינקולוגיה, כיום חברה בה ובחברה הישראלית לפרינטולוגיה, באגודה הבינלאומית לרפואת עוברי אימהות ועוד. חברת מועצת הפקולטה לקידום אקדמי באוניברסיטת בן גוריון בנגב. פרופ' הרשקוביץ שותפה למחקרים רבים ופרסומים אקדמיים בתחומי הגניקולוגיה.

דיקנית הפקולטה למדעי הרוח והחברה - פרופ' נירית בן אריה דבי:

פרופ' נירית בן אריה דבי | צילום: דני מכליס
פרופ' נירית בן אריה דבי | צילום: דני מכליס

פרופ' דבי כיהנה כסגנית דיקן הפקולטה למדעי הרוח והחברה, ראש המחלקה לאומנות, חברת הסנאט, חברת הועד המנהל של האגודה הישראלית להיסטוריה מודרנית מוקדמת, חברה בוועד המנהל של ארגון לימודי הדרשה ובפורום דיקני ודיקניות מדעי רוח. הדריכה תלמידים רבים לתארים מתקדמים בתחומי מומחיותה. פרופ' דבי, אשר היתה חברה בוועדות שונות של המל"ג ובאקדמיה הישראלית למדעים לעידוד מדעי הרוח, פרסמה מאמרים מדעיים רבים וספרים העוסקים באומנות באיטליה מנקודות מבט שונות.

דיקנית בית ספר קרייטמן ללימודים מתקדמים - פרופ' ארנה בראון-לבינסון:

פרופ' ארנה בראון-לבינסון | צילום: דני מכליס
פרופ' ארנה בראון-לבינסון | צילום: דני מכליס

כיהנה כסגנית דיקן בי"ס קרייטמן ללימודים מתקדמים, ראשת התוכנית לניהול וישוב סכסוכים, ראשת המחלקה הרב תחומית, יו"ר ועדת הוראה פקולטית, חברת הועדה המרכזת, חברה בסנאט, חברה בוועדת משנה למינויים בפקולטה לניהול. כיהנה כראשת הוועדה המייעצת לקידום בגרות בדיפלומטיה ותקשורת בינלאומית במשרד החינוך, עורכת כתבי עת מדעיים ודו"חות מקצועיים.

דיקאנט הסטודנטים- פרופ' אורנה אלמוג:

פרופ' אורנה אלמוג | צילום: דני מכליס
פרופ' אורנה אלמוג | צילום: דני מכליס

 פרופ' אלמוג מהמחלקה לביוכימיה, מומחית למבנה החלבון ותפקודו. מכהנת כדיקנית הסטודנטים מזה שנתיים ואמונה על רווחת הסטודנטים והסטודנטיות במישור הכלכלי, האקדמי, האישי והחברתי-תרבותי. כעת יכהנו לצידה שלוש נשים דיקניות נוספות בפקולטות השונות.

אחת לשלוש שנים מתקיימות בחירות לתפקיד דיקן או דיקנית הפקולטות השונות ואלו מובאות להצבעת מועצת הפקולטה המורכבת מחברי וחברות סגל אקדמי. במסגרת תפקיד זה עוסקים בניהול האקדמי על כל היבטיו(הוראה ומחקר) בפקולטות ובמחלקות השונות, בכלל זה ניהול תקציב, פיקוח וביקורת על מחקרים, קידומים וגיוסים של חברות וחברי הסגל. השנה, בארבע מתוך חמש הפקולטות בהן נערכו בחירות, ניגשו נשים בדרגת פרופסור כמועמדות לתפקיד. לאחר הליך הצבעה דמוקרטי התקבלו התוצאות וכעת- נרשם שוויון מגדרי בתפקידי ניהול הפקולטות. "התוצאה אינה מפתיעה. הנהלת האוניברסיטה פועלת רבות על מנת לעודד נשים להשתלב כחברות סגל בכירות ולקחת על עצמן תפקידי ניהול באקדמיה. פעולות שעשינו בשנים האחרונות, כמו חלוקה מגדרית שוויונית בוועדת המינויים העליונה ובוועדות המנויים הפקולטיות, נושאות עכשיו פרי", אמר רקטור האוניברסיטה, פרופ' חיים היימס. "למעשה המציאות של שוויון מגדרי\רוב נשי בתפקידי דיקן אינה צריכה להיות מעניינת. זה הדבר הטבעי שצריך להיות. העובדה שעד כה היה מיעוט נשיא בתפקידים אלו היא המצב הלא טבעי. אני רואה במציאות
550

למה הכי כיף ללמוד אצלנו

775
Posts
7741
followers
59
following