מה תרצו לחפש?

מה תרצו לחפש?

נציגות מרשימה לאוניברסיטה בוועידת האקלים בשארם א-שייח'

ארבעה חוקרים מבית הספר לקיימות ושינויי אקלים ע"ש גולדמן זוננפלד משתתפים בוועידת האקלים בשארם א-שייח' שנפתחה ב-6 בנובמבר בנוכחות ראשי מדינות ומדענים מכל העולם.

פרופ' ירון זיו, פרופ' נדב ששר, פרופ' איריס ויסולי-פישר ופרופ׳ אורית בן צבי הוזמנו לוועידת האקלים בשארם א-שייח' כדי להציג את המידע האקדמי שהצטבר באוניברסיטת בן-גוריון בנוגע לסכנות הטמונות במשבר האקלים הגלובלי. ארבעתם שותפים לדעה כי למען עתיד האנושות חייבים לבלום את קצב ההתחממות של כדור הארץ.

"עלינו למנוע את הפגיעה במגוון הביולוגי והמערכות האקולוגיות אחרת נחשוף את המזרח התיכון לסכנה מוחשית ואת העולם למקום שלא מאפשר חיים סבירים", מזהיר פרופ' זיו. לשיטתו, יש לנקוט בפעולות דחופות שיבלמו את עליית הטמפרטורות; וביניהן הפסקת השימוש בדלק פוסילי וצמצום זיהום האוויר.

ועידת האקלים השנתית של האו"ם (27COP ) בשארם א-שייח' חושפת מאות מיליוני בני אדם למשבר האקלימי החמור ביותר שידעה האנושות מאז ומעולם. בוועידות האקלים הקודמות (פריז 2015 וגלזגו 2021) דובר על מניעת התחממות כדור הארץ ב-1.5 מעלות עד שנת 2050, אולם היום כבר ברור שלא ניתן יהיה לעמוד ביעד הזה. לחילופין, מציע פרופ' זיו להגביר את המודעות למשבר האקלים ולהכריז על שינוי הסדר העולמי לגבי צריכה, שינוע, שימוש בגזי חממה, ועוד.

פרופ' ירון זיו
פרופ' ירון זיו

בוועידת האקלים בשארם א-שייח' השתתפו בין השאר נציגים ממשרדי הממשלה, ארגונים למען הסביבה, סטודנטים ואנשי אקדמיה. נשיא המדינה, יצחק בוז'י הרצוג, כיבד את האירוע בנוכחותו ונשא דברים ביומה הראשון של הוועידה. "משבר האקלים מאיים על עצם קיומו של העתיד שאנו מבקשים לספק לילדינו", אמר נשיא המדינה. "מצב החירום הזה דורש מאיתנו לשלב כוחות. לא מחר, אלא ברגע זה ממש".

פרופ' ירון זיו, פרופ' נדב ששר, פרופ' איריס ויסולי-פישר ופרופ׳ אורית בן צבי הוזמנו לוועידת האקלים בשארם א-שייח' כדי להציג את המידע האקדמי שהצטבר באוניברסיטת בן-גוריון בנוגע לסכנות הטמונות במשבר האקלים הגלובלי. ארבעתם שותפים לדעה כי למען עתיד האנושות חייבים לבלום את קצב ההתחממות של כדור הארץ. "עלינו למנוע את הפגיעה במגוון הביולוגי והמערכות האקולוגיות אחרת נחשוף את המזרח התיכון לסכנה מוחשית ואת העולם למקום שלא מאפשר חיים סבירים", מזהיר פרופ' זיו. לשיטתו, יש לנקוט בפעולות דחופות שיבלמו את עליית הטמפרטורות; וביניהן הפסקת השימוש בדלק פוסילי וצמצום זיהום האוויר. ועידת האקלים השנתית של האו"ם (27COP ) בשארם א-שייח' חושפת מאות מיליוני בני אדם למשבר האקלימי החמור ביותר שידעה האנושות מאז ומעולם. בוועידות האקלים הקודמות (פריז 2015 וגלזגו 2021) דובר על מניעת התחממות כדור הארץ ב-1.5 מעלות עד שנת 2050, אולם היום כבר ברור שלא ניתן יהיה לעמוד ביעד הזה. לחילופין, מציע פרופ' זיו להגביר את המודעות למשבר האקלים ולהכריז על שינוי הסדר
222

למה הכי כיף ללמוד אצלנו

775
Posts
7741
followers
59
following