מה תרצו לחפש?

מה תרצו לחפש?

פורסמו שמות זוכי פרס אקומני לסובלנות ולהבנה דתית וחברתית על-שם לדיסלב לסט

​​המרכז לחקר המרת דת ומפגשים בין-דתיים באוניברסיטת בן-גוריון בנגב פרסם את שמות זוכי פרס אקומני לסובלנות ולהבנה דתית וחברתית על-שם לדיסלב לסט​ לשנת 2022. ​​הפרס מוענק מדי שנה מאז 1985 ליחידים ולארגונים הפועלים לקידום הבנה בין-דתית וסובלנות.

הפרס נוצר על ידי פרופ' לדיסלאוס ונלי לסט משווייץ ומוענק על ידי המרכז לחקר המרת דת ומפגשים בין-דתיים באוניברסיטת בן-גוריון בנגב לאדם או לארגון שמעשיהם משקפים סובלנות, תקווה וחזון בין דתות ואמונות. הפרס ניתן בעבר לאנשי מפתח כגון הדלאי לאמה ה-14, האב פטריק דבואה, האב אמיל שופאני, הארכיבישוף מקנטרברי דונלד קוגן, הרב ד"ר יונתן זקס והקרדינל קורט קוך.

ועדת הפרס בחרה השנה שלושה זוכים מקומיים המייצגים זוויות שונות של תרומה לקידום ההבנה הבין-דתית וסובלנות:

​​​הרב אלקנה שרלו מירוחם, בשם כל חברי "היוזמה הבין-דתית בנגב":

יהודים, מוסלמים ונוצרים, תושבי דרום הארץ, המשקיעים מזמנם וממרצם ללמוד וללמד בצוותא ברחבי הנגב, לפגוש קהלים שונים, ובייחוד בני נוער ומחנכים, ולנהל רב-שיח בין-דתי כן ומכבד, יחד עם אמירה נחרצת נגד בורות, גזענות ואלימות. חברות וחברי ה"יוזמה הבין-דתית בנגב" מהווים דוגמה אישית, אינם נרתעים מפרסום עמדותיהם ומעשייה בשטח גם בתקופות קשות של מתח בטחוני ומשברים ביחסים בין הקהילות השונות בישראל, בהתנדבות גמורה וללא גב ארגוני ממסדי כלשהו, תוך הענקת תקווה והשראה.

 חברי "היוזמה הבין-דתית בנגב"

האח אוליבייה ממנזר אבו גוש:

פעיל בלתי-נלאה של קידום הבנה וכבוד הדדי בין יהודים לנוצרים בישראל ומעבר לה באמצעות הסברה, הדרכה ואירוח קבוצות מן הארץ ומן העולם. יכולתו לנהל רב-שיח בין-דתי כן ומכבד מעוררות השראה ומעניקות תקווה.

 

צילום: Frère Brice François
צילום: Frère Brice François

הגברת יסכה הרני:

מקדמת את ההבנה והכבוד ההדדי בין יהודים לנוצרים בישראל באמצעות הדרכה, הוראה, כתיבה, ראיונות לתקשורת, ייעוץ ושתדלנות, שותפה להקמת פורומים מגוונים להידברות וגיוס פעילים רבים לעשיה משותפת נגד פשעי שנאה ולהגנת חופש פולחן, ביטחונם של צליינים ושיקומם של אתרים נוצריים מוזנחים וכאלה שניזוקו בשל וונדליזם. האמירה הנחרצת של יסכה הרני נגד בורות, גזענות ואלימות, ויכולתה לנהל רב-שיח בין-דתי כן ומכבד, מעוררות השראה ומעניקות תקווה.

יסכה הרני

השנה התמקדה הוועדה במועמדות ובמועמדים הפועלים בישראל מתוך מחויבות איתנה ומתמשכת לתיקון החברה, מחויבות המבוססת על התפיסה כי בכוחה של האמונה הדתית לחבר בין אנשים, ובכוחם של פרטים, גם אם אין מאחוריהם ארגון או ממסד, לחולל שינוי", ציינה יו"ר ועדת הפרס, פרופ' דניאלה טלמון-הלר.

בין חברי ועדת הפרס: פרופ' חיים היימס, מייסד המרכז לחקר המרת דת באוניברסיטת בן-גוריון בנגב וכיום - רקטור האוניברסיטה, פרופ' כנה ורמן, רמ"ח המחלקה להיסטוריה של עם ישראל וחברת ועדת ההיגוי של המרכז לחקר המרת דת, פרופ' דניאלה טלמון-הלר, מהמחלקה ללימודי מזרח תיכון ומנהלת המרכז לחקר המרת דת, פרופ' בועז הוס, מהמחלקה למחשבת ישראל ופרופ' אפרים שהם שטיינר מהמחלקה להיסטוריה של עם ישראל וחבר בוועדת ההיגוי של המרכז לחקר המרת דת, כולם מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב.​​​​

טקס הענקת הפרס ייערך ב-8 בנובמבר 2022 ב​אולם הסנאט, אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, הקהל הרחב מוזמן.​

הפרס נוצר על ידי פרופ' לדיסלאוס ונלי לסט משווייץ ומוענק על ידי המרכז לחקר המרת דת ומפגשים בין-דתיים באוניברסיטת בן-גוריון בנגב לאדם או לארגון שמעשיהם משקפים סובלנות, תקווה וחזון בין דתות ואמונות. הפרס ניתן בעבר לאנשי מפתח כגון הדלאי לאמה ה-14, האב פטריק דבואה, האב אמיל שופאני, הארכיבישוף מקנטרברי דונלד קוגן, הרב ד"ר יונתן זקס והקרדינל קורט קוך. ועדת הפרס בחרה השנה שלושה זוכים מקומיים המייצגים זוויות שונות של תרומה לקידום ההבנה הבין-דתית וסובלנות: ​​​הרב אלקנה שרלו מירוחם, בשם כל חברי "היוזמה הבין-דתית בנגב": יהודים, מוסלמים ונוצרים, תושבי דרום הארץ, המשקיעים מזמנם וממרצם ללמוד וללמד בצוותא ברחבי הנגב, לפגוש קהלים שונים, ובייחוד בני נוער ומחנכים, ולנהל רב-שיח בין-דתי כן ומכבד, יחד עם אמירה נחרצת נגד בורות, גזענות ואלימות. חברות וחברי ה"יוזמה הבין-דתית בנגב" מהווים דוגמה אישית, אינם נרתעים מפרסום עמדותיהם ומעשייה בשטח גם בתקופות קשות של מתח בטחוני ומשברים ביחסים בין הקהילות השונות בישראל, בהתנדבות גמורה וללא גב ארגוני ממסדי כלשהו, תוך הענקת
399

למה הכי כיף ללמוד אצלנו

775
Posts
7741
followers
59
following