מה תרצו לחפש?

מה תרצו לחפש?

אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, עכשיו גם בשפה הרוסית: תוכנית 'עלייה לאקדמיה' יצאה לדרך

שיתוף פעולה של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב עם משרדי החינוך והקליטה, ובסיוע הסוכנות היהודית, הוליד את התוכנית "עלייה לאקדמיה", המיועדת לסטודנ​טים ולסטודנטיות ממדינות דוברות רוסית שעלו לישראל בשנת 2022.

שיתוף פעולה של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב עם משרדי החינוך והקליטה, ובסיוע הסוכנות היהודית, הוליד את התוכנית "עלייה לאקדמיה", המיועדת לסטודנ​טים ולסטודנטיות ממדינות דוברות רוסית שעלו לישראל בשנת 2022.

תוכנית 'עלייה לאקדמיה'

טקס השקת התוכנית נערך ב-27 באוקטובר 2022 בהשתתפות נציגי ממשלה, הנהלת האוניברסיטה, אישי ציבור ותומכי התוכנית מהארץ ומחו"ל.

43 תלמידי ותלמידות התוכנית הייחודית ילמדו קורסים אקדמיים בשפה הרוסית בתחומי המתמטיקה, הפיזיקה והתכנות, הזהים לאלו של הסטודנטים דוברי העברית. את הקורסים יעבירו מרצים מהפקולטות למדעי ההנדסה ומדעי הטבע באוניברסיטת בן-גוריון בנגב. במקביל, ילמדו ה"עולים לאקדמיה" את השפה העברית, דבר שיקל על תהליך קליטתם וישפר את סיכוייהם להתקבל ללימודי תואר ראשון באוניברסיטת בן-גוריון לקראת שנת הלימודים תשפ"ד.

התוכנית מספקת כ-1,000 שעות לימוד של השפה העברית ו-6 קורסים אקדמיים המעניקים נקודות זכות לתואר ראשון. בקיץ 2023 יוכלו משתתפי התוכנית להירשם ללימודי תואר ראשון באוניברסיטה לשנה"ל תשפ"ד, יחד עם כלל הסטודנטים בישראל.

במסגרת התוכנית יקבלו המשתתפים שירותים נוספים, לרבות חונכות, קבוצות תמיכה וייעוץ אישי, סיוע סוציאלי ופסיכולוגי (ע"פ צורך). התוכנית תכלול גם פעילויות להכרת הארץ וטיולי שטח, שיאפשרו למשתתפים להכיר את ביתם החדש.

פרופ' לואיזה משי, חברת סגל המחלקה להנדסת חומרים בבן-גוריון, ויועצת רקטור האוניברסיטה לענייני עולים חדשים, עומדת בראש תוכנית זו. היא עצמה עלתה לישראל בשנת 1990 מברית המועצות, ומתחילת לימודיה לתואר הראשון קשרה את גורלה עם אוניברסיטת בן-גוריון בנגב. "אנחנו שמחים לפתוח בפני משתתפי התוכנית "עלייה לאקדמיה' את שערי האקדמיה הישראלית ולעזור להם לרכוש השכלה גבוהה", אומרת פרופ' משי. "אני מאמינה שהלימודים באוניברסיטת בן-גוריון יעניקו להם דחיפה משמעותית לקראת בניית חיים חדשים אצלנו בארץ".

פרופ' לואיזה משי בטקס השקת התוכנית
פרופ' לואיזה משי בטקס השקת התוכנית

"קליטתם של חוקרים, מדענים ואנשי מקצוע מתחומים שונים, כמו גם של צעירים שעתידים להשתלב באקדמיה, היא רווח עצום למדינת ישראל", אמרה אלונה קושניר, מנהלת קשרי שוחרים דוברי רוסית באוניברסיטת בן-גוריון בנגב. "התוכנית הייחודית הזו מעניקה הזדמנות לקבלת השכלה גבוהה והודות לאנשים ולארגונים שנרתמו ותמכו בתוכנית, הסטודנטים הללו יוכלו להתרכז בלימודים ולהתחיל את חייהם כאן עם מעטפת מלאה לכל צרכיהם".

התמיכה בסטודנטים התאפשרה הודות ליורי קנר- סגן נשיא הקונגרס היהודי העולמי ואירנה נבזלין- נשיאת קרן 'נדב'.

שיתוף פעולה של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב עם משרדי החינוך והקליטה, ובסיוע הסוכנות היהודית, הוליד את התוכנית "עלייה לאקדמיה", המיועדת לסטודנ​טים ולסטודנטיות ממדינות דוברות רוסית שעלו לישראל בשנת 2022. טקס השקת התוכנית נערך ב-27 באוקטובר 2022 בהשתתפות נציגי ממשלה, הנהלת האוניברסיטה, אישי ציבור ותומכי התוכנית מהארץ ומחו"ל. 43 תלמידי ותלמידות התוכנית הייחודית ילמדו קורסים אקדמיים בשפה הרוסית בתחומי המתמטיקה, הפיזיקה והתכנות, הזהים לאלו של הסטודנטים דוברי העברית. את הקורסים יעבירו מרצים מהפקולטות למדעי ההנדסה ומדעי הטבע באוניברסיטת בן-גוריון בנגב. במקביל, ילמדו ה"עולים לאקדמיה" את השפה העברית, דבר שיקל על תהליך קליטתם וישפר את סיכוייהם להתקבל ללימודי תואר ראשון באוניברסיטת בן-גוריון לקראת שנת הלימודים תשפ"ד. התוכנית מספקת כ-1,000 שעות לימוד של השפה העברית ו-6 קורסים אקדמיים המעניקים נקודות זכות לתואר ראשון. בקיץ 2023 יוכלו משתתפי התוכנית להירשם ללימודי תואר ראשון באוניברסיטה לשנה"ל תשפ"ד, יחד עם כלל הסטודנטים בישראל. במסגרת התוכנית יקבלו המשתתפים שירותים נוספים, לרבות חונכות, קבוצות תמיכה וייעוץ אישי, סיוע סוציאלי ופסיכולוגי (ע"פ צורך). התוכנית
319

למה הכי כיף ללמוד אצלנו

775
Posts
7741
followers
59
following