מה תרצו לחפש?

מה תרצו לחפש?

ד"ר צ'לסי קלינטון בטקס קבלת תואר לאות כבוד מהאוניברסיטה: "הדמוקרטיה מאוימת ברחבי העולם"

"כרגע, הדמוקרטיה מאוימת ברחבי העולם. כאשר ממשלות משתמשות בכוחן כדי לצמצם ולא להרחיב את הגישה לחינוך, בריאות, ביטחון והזדמנות כלכלית לכל חלק מהאוכלוסייה, יש לכך השפעה הרסנית על חברות שלמות", כך אמרה ד"ר צ'לסי קלינטון במעמד טקס קבלת תואר ד"ר לאות כבוד במסגרת חבר הנאמנים ה-53 של האוניברסיטה.

מקבלי תואר ד"ר לפילוסופיה לאות כבוד לשנת תשפ"ג, במסגרת חבר הנאמנים ה-53 של האוניברסיטה, הם: השופט בדימוס פרופ' אליקים רובינשטיין, איש העסקים ואיל התקשורת פטריק דרהי, היזמת החברתית ד"ר צ'לסי קלינטון, הפילנטרופית אסתר הלפרין, הביולוגית ד"ר סגנט קלמו והמדען פרופ' מנחם אלימלך.

מקבלי תואר ד"ר לפילוסופיה לאות כבוד לשנת תשפ"ג, במסגרת חבר הנאמנים ה-53 של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב | צילום: דני מכליס
מקבלי תואר ד"ר לפילוסופיה לאות כבוד לשנת תשפ"ג, במסגרת חבר הנאמנים ה-53 של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב | צילום: דני מכליס

עוד ציינה קלינטון בנאומה כנציגת מקבלי התואר: "מוסדות אקדמיים חייבים להתקיים בסביבה בה יש שוויון זכויות לכולם וכולם מקבלים הגנה על ידי דמוקרטיה. יש לנו אחריות לצאת נגד ממשלות הפוגעות במהות שלנו ובזכויות שלנו", והוסיפה:

"יש מאמץ של גורמים שונים לספר סיפור לא מושלם ובסופו של דבר סיפור לא ישר על ההיסטוריה. יש מגמה לצנזור והשתקה של קהילות שלמות. כוחות ההשתקה האלה ינצחו בטווח הארוך רק אם נישאר בשקט.
אני מאמינה במה שאמרה סקוט קינג לצעירים: אנחנו חייבים להגן על הקידמה בכל דור ודור. אנחנו לא יכולים לקחת כמובן מאליו איפה שהיינו. אנחנו לא יכולים לקחת כמובן מאליו לאן אנחנו הולכים."

ד"ר צ'לסי קלינטון בנאומה כנציגת מקבלי התואר | צילום: דני מכליס
ד"ר צ'לסי קלינטון בנאומה כנציגת מקבלי התואר | צילום: דני מכליס

מקבלי האות נבחרו על ידי הסנאט והוועד המנהל של האוניברסיטה עבור עשייה יוצאת דופן בתחומים מגוונים למען רווחת המדינה והאנושות:

השופט פרופ' אליקים רובינשטיין

שופט בית המשפט העליון (בדימוס) ולשעבר המשנה לנשיאה. אחד מבכירי המשפטנים בישראל, שהקדיש את חייו לשירות מדינת ישראל ולהגנת החוק והדמוקרטיה בה. מילא תפקידים ציבוריים מרכזיים בשירות מנהיגי המדינה במשך למעלה מארבעה עשורים ברגישות, חוכמה, נחישות ומעורבות. כיהן כמזכיר הממשלה בארבע ממשלות וכיועץ משפטי למערכת הביטחון, למשרד החוץ ואף כיועץ המשפטי לממשלה. היה ציר מהותי בשיחות השלום וביישום ההסכמים של ישראל עם כל המדינות השכנות לה, לרבות מצרים, לבנון, ירדן, סוריה והרשות הפלסטינית, והשתתף במשא ומתן להסדרת יחסיה של המדינה עם שותפתה האסטרטגית ארצות הברית. מייסד הרשות למלחמה בסמים, משפטן עטור אותות כבוד שטיפל ברגישות ובשום שכל בנושאים שבליבת החברה הישראלית, מתוך מחויבות לטובת כל האזרחים באשר הם, והנחלת ערכי מוסר, חוק וצדק לדורות הבאים.

פרופ' אליקים רובינשטיין | צילום: הרשות השופטת
פרופ' אליקים רובינשטיין | צילום: הרשות השופטת

פטריק דרהי

איש עסקים ואיל תקשורת, יזם שייסד חברת תקשורת מהגדולות באירופה והוביל אותה לשגשוג ולהצלחה בינלאומית. החל את דרכו בחברת פיליפס, פיתח ובנה מערכות תקשורת, כבלים וטלקומוניקציה ברחבי העולם, המשרתות מיליונים רבים של לקוחות. ראש תאגיד סות'ביס לאמנות ואספנות המקדיש מאונו וממרצו לתמיכה בחינוך, בתרבות ובאמנות התורם רבות לארגונים רבים ולמוסדות להשכלה גבוהה. ציוני נלהב שמסור לפיתוח הנגב ולטיפוח המדע והטכנולוגיה בכלל ובמדינת ישראל בפרט, למען עתיד טוב יותר לכל בני האדם.

מר פטריק דרהי
מר פטריק דרהי

ד"ר צ'לסי קלינטון

פעילה חברתית עתירת מעשים, סגנית נשיא קרן קלינטון, שהקדישה את חייה לקידום מערכות בריאות בנות-קיימא הנגישות לכל אדם באשר הוא, ולמען מטרה זו הקימה את "יוזמת קלינטון להנגשת בריאות", הפעילה ביותר מ-125 מדינות ברחבי תבל. הביאה את ניסיונה וכישוריה להעצמתן ולחיזוקן של נשים וילדות, ולטיפוח עסקים ויזמויות שבראשם עומדות נשים, אשר יביאו צמיחה ושגשוג להן ולקהילותיהן. מרצה מצטיינת וסופרת פורייה שפועלת לשמירה על זכויותיהם של ילדים ולהעצמת מנהיגים ויזמים צעירים, למען שיפור העולם שבו אנו חיים וליצירת עתיד צודק וטוב יותר לדורות הבאים.

ד"ר צ'לסי קלינטון | צילום: Peter Kramer - NBC
ד"ר צ'לסי קלינטון | צילום: Peter Kramer - NBC

גב' אסתר הלפרין

אישה רבת פעלים המעורבת בקהילה היהודית בשוויץ ובארגונים יהודיים רבים. ייסדה, יחד עם בעלה מישל, את תוכנית קרן משה למנהיגות, המעצימה את קהילת הנגב ואת דור העתיד שיעצב את פני החברה הישראלית. תמכה וטיפחה את המחקר ואת רווחת הסטודנטים ומותירה חותם חשוב על האוניברסיטה, על הנגב ועל מדינת ישראל, למען עתיד טוב יותר לכל תושביה. אישה נדיבת-לב שהקדישה את מיטב זמנה ומרצה לקידום מטרות נעלות, ביניהן החינוך וההשכלה הגבוהה, מתוך האמונה ברוח האדם.

גב' אסתר הלפרין | צילום: Arianne Leroux
גב' אסתר הלפרין | צילום: Arianne Leroux

ד"ר סגנט קלמו

חוקרת בתחום הביולוגיה, שהאירה באור חדש את הפתולוגיות המולקולריות והגנטיקה של צמחים, סללה את הדרך לפיתוח טיפולים חדשים למחלות בצמחים, ובכך שינתה את פני החקלאות והביטחון התזונתי ביבשת אפריקה בפרט ובעולם בכלל. מנהלת המרכז הבינלאומי לפיזיולוגיה ואקולוגיה של חרקים, המקדישה מזה עשרות שנים את ניסיונה ויכולותיה למען יישום מדע חדשני בפתרון האתגרים המהותיים הניצבים בפני מדינות מתפתחות בתחומי הגידולים החקלאיים ואספקת המזון. מדענית פורצת דרך ומנהיגה רבת-השפעה, שבהובלתה הפך הארגון למדעי הביולוגיה של מזרח ומרכז אפריקה לכוח מניע, שהטביע חותם עמוק על התפתחות היבשת. פועלת למען קידום מדע חוצה גבולות ויבשות המחויבת לטיפוח גילויים פורצי דרך שיאפשרו עתיד בר-קיימא ואיכות חיים לכל אדם באשר הוא.

ד"ר סגנט קלמו | צילום: Brian Mwashi - ICIPE
ד"ר סגנט קלמו | צילום: Brian Mwashi - ICIPE

פרופ' מנחם אלימלך

מדען בתחומי ההנדסה הכימית והנדסת הסביבה שהותיר חותם עמוק על חקר אנרגיית המים ועל עתיד האנושות. מחקריו אודות טכנולוגיות מתקדמות מבוססות ממברנות ושימוש בננו-חומרים במערכות מים, התוו אפיקים תיאורטיים ויישומיים רבי-ערך לטיהור ולהשבת מים ראויים לשתייה. עבודתו המעמיקה חרגה מגבולות האקדמיה ותרמה רבות להגנה על הסביבה ולחיים בני-קיימא בעולמנו. חבר באקדמיות הלאומיות להנדסה של ארצות הברית ושל סין, שייסד באוניברסיטת ייל את אחת מהתוכנית המובילות בעולם להנדסה סביבתית וטיפח דורות רבים של תלמידים ומדענים מצטיינים המשקיע מאמצים מתמשכים בהרחבת גבולות המדע. לתובנותיו השלכות ארוכות טווח על יצירת אנרגיה בת-קיימא ועל שימור הסביבה לטובת הדורות הבאים.

פרופ' מנחם אלימלך | צילום: Paul Duda - Studio Duda Photography
פרופ' מנחם אלימלך | צילום: Paul Duda - Studio Duda Photography

"נפלה בחלקנו הזכות להעלות על נס עשייה יוצאת דופן למען המדינה, הנגב והאנושות", אמר נשיא האוניברסיטה, פרופ' דניאל חיימוביץ. "אות ההוקרה הזה ניתן לא בכדי, אלא הוא פרי של רגישות לכלל, יוזמה והיכולת לחולל שינוי, להניע מהלכים ולשנות עולם. אני מברך את מקבלי האות בשם כל קהילת אוניברסיטת בן-גוריון בנגב".

מקבלי תואר ד"ר לפילוסופיה לאות כבוד לשנת תשפ"ג, במסגרת חבר הנאמנים ה-53 של האוניברסיטה, הם: השופט בדימוס פרופ' אליקים רובינשטיין, איש העסקים ואיל התקשורת פטריק דרהי, היזמת החברתית ד"ר צ'לסי קלינטון, הפילנטרופית אסתר הלפרין, הביולוגית ד"ר סגנט קלמו והמדען פרופ' מנחם אלימלך. מקבלי תואר ד"ר לפילוסופיה לאות כבוד לשנת תשפ"ג, במסגרת חבר הנאמנים ה-53 של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב | צילום: דני מכליס עוד ציינה קלינטון בנאומה כנציגת מקבלי התואר: "מוסדות אקדמיים חייבים להתקיים בסביבה בה יש שוויון זכויות לכולם וכולם מקבלים הגנה על ידי דמוקרטיה. יש לנו אחריות לצאת נגד ממשלות הפוגעות במהות שלנו ובזכויות שלנו", והוסיפה: "יש מאמץ של גורמים שונים לספר סיפור לא מושלם ובסופו של דבר סיפור לא ישר על ההיסטוריה. יש מגמה לצנזור והשתקה של קהילות שלמות. כוחות ההשתקה האלה ינצחו בטווח הארוך רק אם נישאר בשקט.אני מאמינה במה שאמרה סקוט קינג לצעירים: אנחנו חייבים להגן על הקידמה בכל דור ודור. אנחנו לא יכולים לקחת כמובן מאליו איפה שהיינו.
849

למה הכי כיף ללמוד אצלנו

775
Posts
7741
followers
59
following