"ארבעתנו מכירים ממעגל ראשון לפחות מישהו אחד שנפגע במלחמה ועובר תהליך פיזיותרפיה ממושך", מספר דרור בן סימון, סטודנט להנדסת חשמל ואחד מארבעת המפתחים. "זה מאוד חיבר אותנו לנושא, הבנו שאנחנו מגיעים להאקתון לפתור בעיית מוטיבציה - וישר הבנו שפלייסטיישן זה העולם הכי רלוונטי. מרבית הפצועים הם בגילאים שלנו, 20-30, וסוני זה משהו שהוא חלק משגרת היום יום שלהם".
בשלבים הראשונים של הפיתוח נפגשו בן סימון וחבריו אייל סיסו, אורן בלנקו ויונתן רוסו עם מטופל ופיזיותרפיסט, ולדבריו הם קיבלו פידבקים חיוביים. "הוא אמר לנו 'זה מדהים, אני יכול לשבת עם החבר'ה בלי להרגיש שונה - ויותר מזה, בטוח שכל החברים שלי ירצו גם לנסות לשחק באופן הזה, כי זה הרבה יותר מגניב ומגוון את צורת המשחק הרגילה".
PlayAble
PlayAble
מילואימניקים מבן גוריון פיתחו מערכת שמשקמת פצועי מלחמה בחוויית גיימינג
מיזם PlayAble של ארבעת יוצאי יחידת אגוז זכה בהאקתון באוניברסיטה וקיבל את חסותו של ארגון עולמי. "ישר הבנו שפלייסטיישן זה העולם הכי רלוונטי. מרבית הפצועים הם בגילאים שלנו וזה חלק מחייהם"
כעת הסטודנטים בתהליכי פיתוח סופיים של המערכת, ושואפים להפיץ אותה לשימוש כבר בחודשים הקרובים. "כבר מההתחלה אחראי השיקום בצה"ל אמר לנו שברגע שנהיה מוכנים עם זה, הוא ישים את המערכות בתל השומר. אנחנו שואפים להפיץ את המערכת לבתי חולים, ושכמה שיותר אנשים יוכלו להשתמש בזה".
מנהל קהילות TOM בנגב, ד"ר ניצן שאולוף, מספר כי זיהה את הפוטנציאל מיד. "מהרגע הראשון היה ברור שזה פרויקט שאנחנו רוצים לקחת בו חלק ולסייע בקידומו, ושיש בו פוטנציאל אדיר - הן בהשפעה, שיכולה להגיע לאלפי אנשים, והן בצוות חדור מטרה, מסור ונחוש".