התכנית להוראת המדעים והטכנולוגיה

המחקר שלנו

מחקר וחדשנות בחינוך

section-bottom

לתשומות המחקר של המחלקה

היסטוריה, מתמטיקה וההיסטוריה של המתמטיקה: מחקר חינוכי בכיתה ומחוצה לה

ORCID - Open Researcher and Contributor ID

שם מלא בעברית שם מלא באנגלית דרגה מייל ORCID
אורית בן צבי אסרף Orit Ben Zvi Assaraf פרופסור חבר ntorit@bgu.ac.il 0000-0002-4194-9998
אוסאמה סוידאן Osama Swidan מרצה בכיר osamas@bgu.ac.il 0000-0002-2689-7173
אילון לנגבהיים Elon Langbeheim מרצה בכיר elonlang@bgu.ac.il 0000-0001-8063-3999
משה ברק Moshe Barak פרופסור אמריטוס mbarak@bgu.ac.il 0000-0002-5935-0983
שימא אלעוקבי shaima alokbe M.A alokbes@post.bgu.ac.il 0000-0001-7764-4611
רם תמיר Ram Tamir M.A ramta@sng-edu.org 0000-0002-5384-2266
הדיל דבאח (אדריס) Hadeel Dabbah (Edrees) M.A. hadeelda@post.bgu.ac.il 0000-0001-5187-2034
וויסאם סידאוי Wisam Sedawi PhD wisams@post.bgu.ac.il 0000-0002-6934-2709
נטע שאבי Neta Shaby PhD shaby@post.bgu.ac.il 0000-0002-3788-6613
עותמאן גאבר Otman Jaber M.A jaberot@post.bgu.ac.il 0000-0003-1422-2598
אסמעיל אלמחדי Esmael Almahdi M.A. esmeela@gmail.com 0000-0002-9277-6695
הילה כהן Hila Cohen M.A hilac@bgu.ac.il 0009-0003-2251-2402
נביה אלעטאונה Nabeh El-Atawna M.A nabeh.a@hotmail.com 0000-0002-2370-1921
דינה אגדי Dina Nesimyan – Agadi PhD nedina16@gmail.com 0009-0008-4302-7509
עינת בן אליהו Einat Ben-Eliyahu M.A einatbe@post.bgu.ac.il 0000-0003-0127-8154
הדר וינוגרד ביק Hadar Vinograd Byk PhD hadarvino@gmail.com 0009-0006-4906-5325
שרה פגוסי Sara Bagossi PHD bagossi@post.bgu.ac.il 0000-0001-7852-7716​

בוגרי ובוגרות דוקטורט (Ph.D.) בהוראת המדעים והטכנולוגיה

נושא הדוקטורט שם המנחה שם הדוקטורנט / דוקטורנטית
הקדמה משמעותי בהתפתחות מושג המספר ומושגים נלווים בעקבות התנסויות
מתמטיות בלתי פורמליות עם לבני (Digi-Block) בגני ילדים בישראל
פרופ' שלמה וינר
ד"ר אילון קולברג
ענת סלע
על אופן התמודדותם של תלמידים במגזר הבדואי הלומדים מתמטיקה עם
מחשבון גרפי עם מושגים מרכזיים בתוכנית הלימודים
פרופ' שלמה וינר + פרופ'
מירי עמית
מחמד אבו נג'א
מוצרים טבעיים מאצות אדומיות חד תאיות: מודל ללימוד תהליכים ועקרונות
בביוטכנולוגיה
פרופ' ראובן חיות +
פרופ' שושנה ארד
אסתר לאלזר-סבן
הקשר בין רמת התפתחות של החשיבה האריתמטית של פרחי הוראה לבין
המצופה מהם ללמידה משמעותית
פרופ' שלמה וינר ראיסה גוברמן-גלבוב
שילוב אנליטי-ויזואלי בביצוע משימות במרחב
ניתוח תהליכי חשיבה של פרחי הוראה
פרופ' שלמה וינר ניצה כהן
אפיון של  תהליכי עיבוד נתונים ושל תפיסות מושגים הכרוכים בהם בקרב
סטודנטים למדע והנדסה  במעבדות לפיסיקה
פרופ' שלמה וינר +
ד"ר חיים אישך
אידה קוקליאנסקי
השפעת הניסוח מחדש של בעיות מילוליות וגיאומטריות על הישגי התלמיד
הערבי במתמטיקה
פרופ' מירי עמית + פרופ'
איסמעיל אבו-סעד
אסעד מחאג'נה
החקר הוראת נושאים  בתורשה וגנטיקה  בהקשר של תופעת נישואי קרובים
ומחלות גנטיות  בחברה הבדווית
פרופ' משה ברק אמאל אבו סעד
טיפוח חשיבה המצאתית של תלמידים בפתרון בעיות: היבטים קוגנטיביים
ואפקטיביים
פרופ' משה ברק פנינה מסיקה
פיתוח חשיבה ביקורתית באמצעות מודלים הסתברותיים, שיפוטים
אינטואיטיביים וקבלת החלטות בתנאי אי ודאות
פרופ' מירי עמית עינב אייזיקוביץ-עודי
פתרון משימות מתמטיות בעזרת רדוקציה-המקרה של מיומנויות אלגבריות פרופ' מירי עמית יצחק ברון
בניית הבנה וחשיבה הסתברותית בסביבת למידה התנסותית ואינטראקטיבית-
המקרה של תלמידים מוכשרים
פרופ' מירי עמית אירמה ג'ן
תלמידים מוכשרים בתכנית העשרה מתמטית "קידומטיקה לנוער"- השלכות
קוגניטיביות בפתרון בעיות מתמטיות לא שגרתיות והשלכות אפקטיביות
פרופ' מירי עמית + פרופ'
איסמעיל אבו-סעד
דורית נריה
טיפוח הכוונה עצמית בלמידה סביב פרויקטים בטכנולוגיה פרופ' משה ברק אהרון שחר
מושגי מפתח ומיומנויות בהנדסה וטכנולוגיה לחינוך הכללי של תלמידי תיכון
בארה"ב: השוואה בין התפיסות של מחנכים להנדסה באקדמיה ומורים להנדסה טכנולוגיה בבתי ספר
פרופ' משה ברק מייקל הקר
תפיסות של מבקרים כלפי גן החיות ומסריו לשמירת טבע ועמדות כלפי חיות בר:
חוויית הביקור ותהליכי תיווך המתרחשים במהלכה
פרופ' מייקל פריד +
דר' אורית בן צבי אסרף
חגית טישלר
הוראת נושא מדעי טכנולוגי עתיר ידע לתלמידי חטיבת הביניים: המקרה של
עיבוד תמונה במחשב
פרופ' משה ברק אסעד ח'אלד
טיפוח הכוונה עצמית בלמידה בתהליכי פתרון בעיות ואיתור תקלות אצל
מומחים בתעשייה
פרופ' משה ברק דוד אלברט
פיתוח יצירתיות באמצעות משימות מפיקות מודלים המבוססות על מצבים
מ"החיים האמיתיים" בקרב תלמידים צעירים מוכשרים במתמטיקה
פרופ' מירי עמית טליה גילת
מה הקשר בין נשר לנשר? מחקר עיצוב של תכנית לימודים בסביבת LTER ובחינת השפעתה כמפתחת הבנה אקולוגית מערכתית דר' אורית בן צבי אסרף +
פרופ' חיים אישך
שילי דור חיים
חשיבה מסדר גבוה בלימודי פיזיקה: פיתוח טקסונומיה של פתרון בעיות
ויישומה לחקר הישגי התלמידים ודפוסי ההוראה של המורים
פרופ' משה ברק לריסה שכמן
התפתחות ההבנה של גוף האדם כמערכת מורכבת בקרב תלמידי תיכון-מחקר
אורך
פרופ' אורית בן צבי אסרף
+ פרופ' מירי עמית
ז'קלין טריפטו
האתגר של ייעוץ גנטי מותאם תרבותית בחברה רב-תרבותית, חקר מקרה של
החברה הדתית לאומית בישראל
פרופ' אורית בן צבי אסרף מרב סיאני
הערכת הישגים במתמטיקה: ידע פדגוגי, ידע תוכני פדגוגי, תפיסות והפרקטיקה
של פרחי הוראה ומורים מתחילים למתמטיקה
פרופ' מירי עמית הודיה הוך
קול, גלים ותקשורת: חקר ההישגים והמוטיבציה של תלמידים ומורים בלימוד
תכנית המשלבת נושאים במדע, טכנולוגיה, הנדסה ומתמטיקה בסביבה מתוקשבת
פרופ' משה ברק נאיף עוואד
הבנת אינטראקציות במוזיאון מדע: מחקר אורך בתלמידי בית הספר היסודי פרופ' אורית בן צבי אסרף
פרופ' רויטל טל
נטע שאבי
למידה מבוססת מקום בנחל חברון וסביבתו והשפעתה על תחושת מקום וזיקה
לטבע בקרב תלמידי בית ספר יסודי בחברה הבדואית בנגב
פרופ' אורית בן צבי אסרף
פרופ' מיכאל רייס
וויסאם סידאוי
הפיסיקה מאחורי מכשירים אקוסטיים: פיתוח כלי דיאגנוסטי לאיבחון הבנת
עיקרון פעולה של מכשירים אקוסטיים פשוטים
פרופ' חיים אישך ז"ל
פרופ' מייקל פריד
אלכס וולפסון
פיתוח מיומנות לחשיבה אסטרטגית במתמטיקה בגישות ההוראה המפורשת והבלתי מפורשת בקרב תלמידים מוכשרים מהמועדון המתמטי "קידומטיקה" פרופ' מירי עמית ילנה פורטנוב נאמן
בחינת השפעת למידה באמצעות "דף תלמוד פיזיקלי" על ההבנה, מיומנויות
הטיעון והוראה דיאלוגית בשיעורי פיזיקה
פרופ' חיים אישך ז"ל
פרופ' משה ברק
משה פישר
פיתוח הבנה של רעיונות ועקרונות באבולוציה בקרב תלמידים בסביבת הלמידה
"קמפוס טבע"
פרופ' אורית בן צבי אסרף דינה נסימיאן-אגדי
שילוב ניסויים פדגוגיים מחשבתיים בהכשרת פרחי הוראה על מנת לקדם ידע
פדגוגי-תוכני והבנה של מאפייני מהות המדע
פרופ' חיים אישך ז"ל
פרופ' מייקל פריד
אורלי לנקרי

טבלת מגישי ומגישות עבודת גמר (תזה) לתואר שני

נושא התזה מנחה תאריך הגשה שם
תפיסות מורי המתמטיקה למושג משתנה הדדית פרופ' מייקל פריד דר' אוסאמה סוידאן 14.1.2024 אביב חמו
תפיסות מורי הכימיה במגזר הבדואי את נושאי הכימיה הירוקה והחינוך לקיימות דר' אילון לנגבהיים 10.1.2024 סאלמה אבו סיאם
יצירת משמעות של המושג נגזרת הנלמד באמצעות טכנולוגיית מציאות רבודה דר' אוסאמה סוידאן 27.12.2023 עומר אבו עסבה
תהליכי הבניית הידע במעבר מפריסה דו ממדית לגוף תלת ממדי ולהפך כאשר לומדים
באמצעות מציאות רבודה
דר' אוסאמה סוידאן 14.11.2023 ענבל ישראל
אפיון סגנונות תיווך במהלך פעילות בגן-יער דר' אוסאמה סוידאן פרופ' אורית בן צבי אסרף 6.8.2023 עומר לוי
Students’ Process in Constructing Knowledge of the Concept of Relative
Rate of Change (RRoC)
דר' אוסאמה סוידאן 8.6.2023 יסמין מוחמד
השפעת תפיסה חזותית, עומס קוגנטיבי והבנה מושגית של נושא השבר כחלק משלם
בתרגול עם ייצוגים בסביבה מתוקשבת ומסורתית
דר' אילון לנגבהיים 22.3.2023 אנסטסיה פייס דולז'יקוב
חקר סגנונות חשיבה מתמטיות בקרב תלמידי תיכון שלמדו על פי מודל ה- MVI דר' אוסאמה סוידאן 15.3.2023 נאהד אבו עליון
שימוש בסימולציה השתתפותית לתרגול פינוי תלמידים בחירום דר' אילון לנגבהיים דר' סתיו שפירא 6.11.2022 שני בן חמו
שילוב משחק בסביבת תרגול מתוקשבת במתמטיקה : השפעה על מוטיבציה, דיוק,
ועמדות של תלמידים
דר' אילון לנגבהיים 6.11.2022 לביא שי
שימוש בסימולציה השתתפותית ככלי להעברת ידע והגברת מודעות לתופעות מסוכנות דר' אילון לנגבהיים 3.11.2022 גרשון ויינטראוב
התפתחותן של מיומנויות טיעון בגיל הרך פרופ' אורית בן צבי אסרף פרופ' ניר אוריון
דר' מיכאלה כדורי שלזק
21.10.2022 הדר פרי
חקר דיגלוסיה (דו לשוניות): של תלמידי תיכון בחברה הבדואית המתמודדים עם
מאמרים מדעיים מעובדים
פרופ' אורית בן צבי אסרף 3.4.2022 שימא אלעוקבי
אתגרים של חינוך בנושא שינויי אקלים מנקודת מבטם של אנשי חינוך וקובעי מדיניות
העוסקים בהוראת הנושא במערכת החינוך בישראל
פרופ' אורית בן צבי אסרף פרופ' דפנה גולדמן
דר' אפרת עילם
31.3.2022 נופר נאוגאוקר
מאפייני תהליך הוראת המתמטיקה בקרב המורים בישראל בתקופת מגפת הקורונה דר' אוסאמה סוידאן 29.3.2022 אור אלבז בואסירה
שאילת שאלות תלמידים בתהליך של מתן משמעות מתמטית בסביבת למידה עתירת AR דר' אוסאמה סוידאן 27.3.2022 יאנה קוברסקי
Making Meaning of the Concept of an Integral When Learning in a Digital
Environment
דר' אוסאמה סוידאן 31.10.2021 קאסם מוסא
What do participants in after-school activity at local zoo recall as significant in
their participation experience?
פרופ' אורית בן צבי אסרף 27.10.2021 מאיה ברזילי
צורת תשאול, הישגים ומגדר פרופ' מייקל פריד פרופ' מארק אפלבאום 13.9.2021 עבאס אלעטאונה
אינטראקציות בין תלמידים כאשר לומדים מתמטיקה בסביבת לימוד מבוססת מציאות
רבודה
דר' אוסאמה סוידאן 9.2.2021 נדיה שיפרין
מאפייני התקשורת של סטודנטים לתואר ראשון בהנדסה בעת מענה על בעיות בסיסיות
בחשבון דיפרנציאלי ואינטגרלי
דר' אוסאמה סוידאן 29.10.2020 ענת רוזן
הוראה פרונטלית באמצעות לוח כתיבה דיגיטלי והשפעתו על מוטיבציה ללימודי
מתמטיקה
דר' יובל בן אבו
פרופ' מייקל פריד
28.10.2020 רננה קריבושי- חביב
Characteristics of Teacher–Student Interaction When Learning Mathematics
Using Digital Textbooks
דר' אוסאמה סוידאן 20.10.2020 זינב סקר
Science Identity of Teenagers Volunteering in Carasso Science Park פרופ' אורית בן צבי אסרף 11.6.2020 ספיר סלמנדר
פרוייקט בניית לוויין על ידי תלמידי תיכון: אפיון המשתתפים באספקלריה של הרגלי
תודעה הנדסיים
פרופ' אורית בן צבי אסרף
דר' אושרית ממן
22.3.2020 רם תמיר
אפיון אינטראקציות בין תלמידים במהלך פעילות מעבדה במוזאון מדע פרופ' אורית בן צבי אסרף דר' נטע שאבי 16.3.2020 ניקול פילמר
הבניית ידע ביולוגי באמצעות חקר ייצוגים מתמטיים וביולוגיים בסביבה לימודית
אינטראקטיבית
פרופ' אורית בן צבי אסרף
דר' אוסאמה סוידאן
10.11.2019 נארימאן אגבאריה
הבנת מושג הפונקציה בסביבה לימודית עתירת מציאות רבודה דרך למידת חקר דר' אוסאמה סוידאן 10.11.2019 יעל לוי
השתקפות הזהות המקצועית של מורים במהלך פעילותם כמדריכים במוזיאון מדע דר' אוסאמה סוידאן 10.11.2019 סוהא נאטור
זיהוי תהליכי ההתפתחות המקצועית של מורי מתמטיקה לשימוש בספר הדיגיטלי
לפיתוח חשיבה יצירתית ולחיזוק המיומנויות של שלבי פתרון בעיות
דר' אוסאמה סוידאן 10.11.2019 חנאן אבו עבדון
נחל וסביבתו כמרכיב בתחושת המקום הבין-דורית בקרב מבוגרים וילדים מהחברה
הבדואית
פרופ' אורית בן צבי אסרף 3.11.2019 אמאנה אלעתאמין
(אגבאריה)
למידת הנושא חלל ולוויינים בחטיבת הביניים דרך פעילות מדעית בסביבה
מתוקשבת: חקר ההישגים והמוטיבציה של התלמידים
פרופ' משה ברק 30.10.2019 רות סעדון לקס
כיצד תופסים תלמידי כיתות א'-ב' את מושג הקול, והאם ישנה מידת קוהרנטיות
בתפיסותיהם?
פרופ' חיים אישך ז"ל
פרופ' מייקל פריד
29.10.2019 שני צ'רניאק
בחינת מידת הקוהרנטיות והחשיבה החומרית של תלמידי כיתות ד-ו ביחס לשאלות
הקשורות לקול
פרופ' חיים אישך ז"ל
פרופ' מייקל פריד
27.10.2019 אופירה קשאני
השפעת שילוב משחקים מתמטיים בעזרת מחשב על אקלים כיתה ועל היחס
למתמטיקה
פרופ' מייקל פריד פרופ' שלמה וינר
(אמריטוס)
23.10.2019 מיאדה ערגאן
הנגשת מושגים בסיסיים השייכים לנושא פולימרים לתלמידי כיתה ח' כחלק מובנה
בתוך יחידת הלימוד "מדעי החומר"
פרופ' מייקל פריד
יעוץ – דר' עפרה פז טל
27.2.2019 סולימאן
אלגואברה
לימוד הנושא גנטיקה בסביבה מתוקשבת בתיכון: חקר ההישגים והמוטיבציה
של התלמידים
פרופ' משה ברק 29.1.2019 נדין ניג'ם
ידע תוכן וידע תוכן-פדגוגי של מורים בביה"ס היסודי בנושא שברים פרופ' מייקל פריד 10.10.2018 שושי גרינבאום
תהליך עיצוב תפיסת ההדרכה של מדריכים בגן החיות במסגרת התפתחות מקצועית פרופ' אורית בן צבי אסרף
דר' חגית טישלר
26.6.2018 נתנאל דוולצקי
הפונקציה והפונקציה הלינארית – כיצד מורים תופסים מושגים אלו? פרופ' מייקל פריד
דר' הגר גל
21.3.2018 היבא אבו גאלי
בחינת הגבולות והאפשרויות של תלמידים עיוורים ולקויי ראיה בלמידת גאומטריה
ונושאים נוספים הדורשים ויזואליזציה
פרופ' מייקל פריד 13.3.2018 חנה יעקב
בדיקת השפעת מודל החקר ההנדסי על הבנת מושגים ועקרונות מדעיים בקרב ילדים
בגיל הרך
פרופ' חיים אישך 5.11.2017 נוי מנדל
Hello, It's hot: Learning heat through our smartphone פרופ' חיים אישך 5.11.2017 נהוראי זוהר
טיפול בקשיי התלמידים בנושא שברים פשוטים בעזרת הוראה מוכוונת פתרון בעיות פרופ' מייקל פריד
דר' ראיסה גוברמן
4.4.2017 מירב בן סימון
אפיון תפיסות  תלמידים אודות החקר המדעי כמרכיב משמעותי בהבנת מהות המדע פרופ' אורית בן צבי אסרף 28.3.2017 עינת בן אליהו
אפיון תפיסותיהם של מורי מגמת הביולוגיה בנושא הפוטוסינתזה והתייחסותם
לקשיי הלמידה
פרופ' אורית בן צבי אסרף 22.3.2017 לורנה גבאי
תהליך יצירת דוגמאות נגדיות ואי דוגמאות בהוראת המתמטיקה ודרכי השימוש בהן
אצל פרחי הוראה.
פרופ' מייקל פריד 21.2.2017 איסמעיל אלמחדי
האם הכבד הוא בהכרח גדול יותר? ביסוס הבנת מושג המשקל בקרב ילדי גן טרום
חובה ע"י חשיפתם למצבים מפתיעים
פרופ' חיים אישך 13.11.2016 שיר קולמן
הוראת מתמטיקה אצל מורים בעלי רקע ישיבתי פרופ' מייקל פריד 2.11.2016 פנחס פרנקל
חקר לימוד שפת VHDL על ידי סטודנטים בהנדסת מכונות והנדסת אלקטרוניקה:
היבטים של הכוונה עצמית בלמידה
פרופ' משה ברק 11.11.2015 אירנה ליברמן
אפיון תפיסות של תלמידים בכיתה ט' בנושא הבנת מהות המדע דר' אורית בן צבי אסרף 13.10.2015 עימראן אמיר
חקר לימוד עקרונות בקינמטיקה במסגרת לימודי רובוטיקה בחטיבת הביניים;
היבטים קוגניטיביים ואפקטיביים.
פרופ' משה ברק 7.10.2015 מוחמד עסאל
שימוש במחשבונים בחטיבת הביניים, ההשלכות על יכולות אריתמטיות ותובנה
מספרית ועד כמה מתפתחת תלות
פרופ' מייקל פריד
דר' מירב אסף
20.9.2015 שרון מזרחי
אפיון תפיסות תלמידים בכיתה ח' בנושא הבנה אקולוגית מערכתית דר' אורית בן צבי אסרף 13.1.2015 נופר מלכה
מורי מדעים ומתמטיקה לומדים בסדנא לרובוטיקה: הישגים וקשיים פרופ' משה ברק 30.12.2014 צבי אזיה
ייעוץ גנטי וידע גנטי מנקודת מבטם של חוקרים העוסקים בייעוץ גנטי, אנשים
בבריאות הציבור (רופאים ואחיות) וחברים באוכלוסיה הבדווית
דר' אורית בן צבי אסרף 17.12.2014 הדיל דבאח
מאפיינים קוגניטיביים ואפקטיביים של מוכשרים ומחוננים צעירים במתמטיקה
(כיתות ד) המשתתפים ב"קידומטיקה לנוער"
פרופ' מירי עמית 16.11.2014 אודליה עוזיאל
שלב הדדוקציה בתיאוריית ואן הילה לחשיבה הגיאומטרית: פירוט והעמקה של סוגי
החשיבה
פרופ' מייקל פריד
דר' דורית נריה
12.11.2014 עדי לונדון
מאפייני תרבותן של כיתות המתמטיקה במגזר הבדואי ובמגזר היהודי מנקודת ראות
של האינטרקציות המתקיימות בהן
פרופ' מייקל פריד
דר' ראיסה גוברמן
18.6.2014 אמירה אבו עמרה
שילוב פרויקטים בהוראת אלקטרוניקה ומחשבים: השלכות על הישגים לימודיים
ומוטיבציה
פרופ' משה ברק 18.3.2014 מועין מסארווה
מאפייני הכללות של תלמידי כיתות ה' – ו' במקרה של דפוסים אריתמטיים ובמקרה
של דפוסים גיאומטריים
פרופ' מייקל פריד
דר' ראיסה גוברמן
29.1.2014 עדי אלגבי- עראקי
"אתנומתמטיקה" – בין תרבות חברתית וחינוך פרופ' מירי עמית 3.11.2013 פאוזי אבו קוידר
הוראת מהות המדע ומהות הניסוי המדעי דרך סיפורם של ניסויים גדולים במדע פרופ' חיים אישך 28.10.2013 מקסים ספייסקי
חשיבה דינמית ומחזורית בקרב סטודנטים בהשכלה גבוהה ואפיון החשיבה הדינמית
בקרב סטודנטים למדעי כדור הארץ
דר' אורית בן צבי אסרף 23.10.2013 אור בצרי
קשיים בהוכחות: מורים מול תלמידים פרופ' מייקל פריד 20.10.2013 פואד מוחמד
מטרות מוזיאון מדע לפי ראות עיניהם של הצוות הפדגוגי והתבטאותן בתערוכות
השונות במוזיאון
דר' אורית בן צבי אסרף 15.10.2013 נטע שאבי
עמדות ודרכי התמודדות של כבדי הראייה והעיוורים בנושא המתמטיקה בכלל
והגיאומטריה בפרט בדגש על תחושת המסוגלות העצמית
פרופ' מייקל פריד 10.3.2013 מוחמד כתאני
הערכת תקשורת מתמטית כתובה ואיכותה בקרב תלמידי המועדון המתמטי
"קידומטיקה"
פרופ' מירי עמית 10.3.2013 אהוד עדרי
בחינת מידת השינוי בידע, בעמדות ובהתנהגות של תלמידי כיתה ה' ביחס לנושא
"מזון ותזונה" בעקבות הוראת הנושא במסגרת שיעורי מדע וטכנולוגיה
פרופ' משה ברק
דר' צילה וייס
5.3.2013 יעל אוריין
במה שונה גן מדע ממוזיאון מדע? דר' חיים אישך 14.2.2013 קרן לב
הערכה עצמית והערכת עמיתים במתמטיקה פרופ' משה ברק
דר' צילה וייס
1.11.2012 נירה ריקלין
העולם הקסום של המתמטיקה והתפתחותה והשפעתו על תלמידי הקידומטיקה פרופ' מירי עמית 15.7.2012 גל מימון
פיתוח חשיבה מסדר גבוהה בלימוד יסודות במיתוג ומערכות סיפרתיות פרופ' משה ברק 9.7.2012 אבו דחל אחמד
הוראת פיסיקה בקרב בוגרים הלוקים בפיגור שכלי באמצעות דגמים טכנולוגיים דר' חיים אישך 14.3.2012 מיכל בן אליהו
התנסות חוויתית עם דולפינים כמנוף לשיפור בתחומים רגשיים, קוגנטיביים,
חברתיים והתנהגותיים אצל ילדים בעלי צרכים מיוחדים
פרופ' מירי עמית 25.1.2012 סופי שוורד וניו
סיור לימודי בכיתה טכנולוגית: השלכות על ההוראה והלמידה פרופ' משה ברק 15.11.2011 שני ברזי
תפישת רעיונות ועקרונות מרכזיים בנושא הפוטוסינתזה בקרב תלמידי-תיכון בוגרי
מגמה ביולוגית
דר' אורית בן צבי אסרף 14.11.2011 דינה אגדי
בחינת הגורמים המנבאים כשרון מתמטי, בנסיבות תרבותיות וחברתיות מגוונות פרופ' מירי עמית 14.11.2011 יעל אורנשטיין
עמדות מורים למתמטיקה ומדעים כלפי שיעורי בית דר' חיים אישך 14.11.2011 איתי שוסברגר
איפיון החשיבה המערכתית של תלמידים בכיתה י"א בעזרת מפת מושגים דר' אורית בן צבי אסרף 10.11.2011 רחל שרביט
מושקוביץ
תפישות כלפי פסולת והשפעתה על הסביבה ועל בריאות הציבור בקרב תלמידי בית
הספר היסודי בכפרים בלתי מוכרים באזור הנגב בישראל
דר' אורית בן צבי אסרף
פרופ' ג'ולי צוויקל
9.11.2011 סידאוי קייסי
וויסאם
לימוד מבוסס מקום: פיתוח החשיבה המערכתית אצל תלמידים כפי המגוון הביולוגי
בשמורת שיזף
דר' אורית בן צבי אסרף 31.10.2011 עדי קינן שניר
תפישות של אוריינות סביבתית בהקשר לאנרגיה מתחדשת בקרב מומחים בתחום
ובקרב תלמידי כיתות ט'
דר' אורית בן צבי אסרף 11.10.2011 תמר פישל
דיאלוג על גלי קול: מחלקיק לחלקיק דר' חיים אישך
פרופ' מייקל פריד
3.10.2011 אלכסנדר וולפסון
המועדון המתמטי ליצירתיות ומצוינות-קידומטיקה לנוער: מאפייני הצלחה פרופ' מירי עמית 27.9.2011 קני נעמן
טבע האדם: עמדות סטודנטים להנדסה כימית לגבי מיקומו של האדם ביחס לטבע דר' אורית בן צבי אסרף 3.8.2011 יוליה דרניק
עמדות מורים כלפי תוכנית "מיצוי ומצוינות במתמטיקה" פרופ' מירי עמית 27.6.2011 עאסלה עימראן
חקר עמדות התלמידים אודות הלמידה בבית הספר והגורמים המשפיעים על
הצלחתם לאור תיאוריית הפעילות
פרופ' משה ברק 13.6.2011 ילנה פורטנוב
עמדות ותפישות כלפי שעורי המעבדה בקרב מורים למדעים דר' חיים אישך 16.2.2010 אורלי לנקרי
הוראת הפיזיקה דרך תכנון, בנייה והערכה של דגמים פיזיקאליים הקשורים לתעופה
במגזר הבדואי בנגב
דר' חיים אישך 15.2.2010 שלבי נזאר
עמדותיהם של מורים, הורים ותלמידים ביחס לשיעורי הבית בחברה הבדואית, ואיך
זה מתבטא בפועל?
דר' חיים אישך 15.2.2010 ספא עומרי
פיתוח יצירתיות מדעית בקרב תלמידי חט"ב: לטוס לפיזיקה דר' חיים אישך 15.2.2010 ווסים סבאג
הבדלים בין מבוגרים ותלמידי בית הספר בהתייחס לנושא הבעיות המילוליות
באלגברה דרך תוכנית הגיליון האלקטרוני
דר' מייקל פריד 6.1.2010 איוב אחמד
פיתוח חשיבה מערכתית בקרב ילדים: מערכת המים הביתית בגישה מערכתית דר' חיים אישך 3.1.2010 כהן אסתר
עמדות כלפי למידת מדע בקרב תלמידי בית הספר היסודי דר' אורית בן צבי אסרף 27.12.2009 אגרנוביץ' שושנה
אוריינות סביבתית בהקשר לשמירה על משאבי מים בקרב בוגרי המגמה ללימודי
מדעי כדור הארץ בתיכון לחינוך סביבתי וחוקרים במכון לחקר המדבר
דר' אורית בן צבי אסרף 13.12.2009 שמואלי עפר
עמדות כלפי לימודי מדעי היסוד ברפואה בקרב בוגרי המגמה ללימודי "מערכות
רפואיות" ובקרב סטודנטים לרפואה
דר' אורית בן צבי אסרף 7.12.2009 אבן ישראל חוה
תפיסות כלפי טבע – של תלמידי בית ספר יסודי דר' אורית בן צבי אסרף 1.12.2009 חלילי רחל
הקשר בין מוטיבציה ללמידת מדע לתפיסת סביבת הלמידה כקונסטרוקטיביסטית
בקרב תלמידי חטיבת ביניים
דר' אורית בן צבי אסרף 17.11.2009 עאסלה מוסטפא
מפגש בין שני עולמות – המורה החונך והמורה המתחיל: התפתחות הידע הפדגוגי
התוכני של פרחי הוראה בפיסיקה
דר' חיים אישך 10.11.2009 הרוש מלי
השפעת פרויקט "מועצה ירוקה" על התפתחות תפישות תלמידים כלפי מדדי
האוריינות הסביבתית
דר' אורית בן צבי אסרף 14.9.2009 שהרבני דינה
עמדות כלפי לימודי מדעים בקרב תלמידי כיתות י' בישראל דר' אורית בן צבי אסרף 30.6.2009 קורמן אלנה
הערכה עצמית בקרב תלמידי תיכון בנושא אנליזה פרופ' מירי עמית 8.12.2008 זיאדנה מחמוד
השמעת המוסיקה הקלאסית בשיעורי המתמטיקה פרופ' מירי עמית 2.12.2008 וסרמן יעל
הוראת שברים פשוטים באמצעות שגיאות אופייניות: התועלת לגבי ידע התלמידים
ועמדתם כלפי שגיאות
דר' מייקל פריד 12.8.2008 רומנו הילה
איפיון תפיסות תלמידים את גוף האדם כמערכת דר' אורית בן צבי אסרף 6.7.2008 טריפטו ז'קלין
מחקר עיצוב והערכה של יחידות לימוד יחודיות לפעילות העשרה (מדערום) במדעים,
בבית הספר היסודי
דר' אורית בן צבי אסרף 3.7.2008 ליבשין שלומית
תפיסות סטודנטים את ההיבטים הסביבתיים של התעשיה דר' אורית בן צבי אסרף 19.2.2008 דמרי סיגלית
"חקר למידה מבוססת פרויקטים במדעי המחשב בבתי ספר תיכון" דר' משה ברק 26.12.2007 עוואד נאיף
תפיסה עצמית של מורים למתמטיקה כלומדים ומלמדים בנושא פיתרון בעיות
מילוליות
פרופ' מירי עמית 19.12.2007 טריפונוב מרגריטה
"תובנה מספרית" בקרב תלמידים כיתה א' ממוצא אתיופי, מוצא רוסי ומוצא אחר
(שאינו רוסי/אתיופי)
פרופ' מירי עמית 19.12.2007 בן-יאיר סופיה
סגנונות חשיבה וסגנונות למידה של תלמידי תיכון במגמות של מדעי הטבע ומדעי
הרוח והחברה - הבדלי מגדר, גיל והישגים
פרופ' מירי עמית 19.12.2007 אליאס ענת
שיפור כישורי הנמקה והצדקה של תלמידי כיתות ו' - איבחון, התערבות והערכה פרופ' מירי עמית 19.12.2007 דריהר דליה
בנייה והערכת של יחידת לימוד "החיים בקטבים" בגישת הסיפור המסביר דר' אורית בן צבי אסרף 17.9.2007 אורפז עידית
הבניית ידע ומיומנויות מדעיות בגיל הרך בעקבות ביקורים "במרכז העשרה למדע
וטכנולוגיה לגיל הרך"
דר' חיים אישך 26.4.2007 דהן רחל
השימוש המושכל בתרופות בקרב בני נוער – השפעת הוראה בשיטת ה-PBL פרופ' מירי עמית 18.12.2006 יוסף דיקלה
הנחיית עמיתים ולמידה שיתופית ככלים המקדמים למידה משמעותית בעבודת
החקר האקולוגית בתיכון
דר' אורית בן צבי אסרף 18.12.2006 רוזנשיין רונית
מרכזי העשרה במדע לגיל הרך: מאפייני הוראה והשפעת המרכזים על הוראת המדע
בגנים המבקרים
דר' חיים אישך 23.10.2006 ברנד טליה
בדיקת מבחנים על ידי תלמידים ככלי הערכה המקדם למידה במדעים פרופ' מירי עמית 10.1.2006 מיניריג'יו אורלי
הערכת פוטנציאל למידה במתמטיקה בתלמידות מהמגזר החרדי פרופ' מירי עמית 26.12.2005 טייטלבאום-בלכר
אליענה
הוראת ולמידת מדע באמצעות טכנולוגיה - חקירת תהליכי למידה של מושגים פיסיקליים הקשורים לתעופה דרך תכנון, בניה ובחינה של דגמים בקרב תלמידי
חטיבות הביניים
דר' חיים אישך 6.12.2005 מושיאב דוד
עמדות וגישות של מורים במגזר הבדואי בנוגע לעיסוק בחינוך לערכים ומוסר בהוראת
הביולוגיה
פרופ' שלמה וינר 20.9.2005 אבו צעלוק דיאב
שיטת ההוראה בפרוייקט אומ"ץ בהשוואה לשיטת ההוראה המסורתית במקצוע
מתמטיקה
פרופ' שלמה וינר 22.11.2004 שובל שרית
הבניית "סיפורי גאולה" בלמידה ובהוראה: כיצד "הבנייה גואלת" בסיפורי חיים
ממחישה את תפיסתן של מורות למדעים את עצמן, את הלמידה ואת ההוראה ?
דר' איריס טבק 24.10.2004 סבג טלי
תזונה ודימוי גוף: עמדות, התנהגות, גישה ומקורות מידע בקרב בני נוער פרופ' שלמה וינר
דר' אסתר גינדין דר' ברנר יצהל
30.7.2003 פישר נורית
הקשר בין למידה תוך התנסות בשימור הסביבה במפרץ אילת לעמדות של תלמידים
כלפי נושא
פרופ' ראובן חיות 20.10.2002 אליהו שושי
ניתוח של תכנית לימודים נסיונית בנושא "הגמל" והערכה של תכנית זו לאחר יישומה
בכיתה
פרופ' ראובן חיות 18.1.2001 אבו סעד אמאל
"מערכות טכנולוגיות ומוצרים - המפעל הממוחשב" פרופ' שלמה וינר 30.10.2000 צדוק יאיר
הבועה האקולוגית כסביבה מתאימה ללימוד הנושא "הזנת הצמח והתפתחותו" פרופ' ראובן חיות 26.10.2000 לאלזר-סבן אסתר