הפקולטה לניהול ע"ש גילפורד גלייזר
מחלקות ותוכניות לימודיםהיחידה לפיתוח מנהליםלפורטל הסטודנטיאלי

חיפוש

חיפוש

סדנאות פרקטיות

סדנאות פרקטיות במסגרת לימודי תואר שני

הרישום לסדנאות אלו על בסיס מקום פנוי.
קישור לרישום לסדנאות מתבצע דרך המערכת בעמודה -שירותי מידע אישי.
משם, למערכת רישום לקורסים​, פרטי הזדהות – כניסה, ולאחר מכן יש ללחוץ על כפתור רישום לקורסים. לאחר מכן יהיה ניתן לראות מסך אישי ובו פרטי הקורסים אליהם אתם רשומים. 
כעת עליכם לפנות לתפריט בצד ימין "מצב רישום לקורסים", בתפריט בצד ימין יבחר "חיפוש מתקדם" במסך שנפתח עליך להזין את הסדנאות המבוקשות – (יש למלא את השדות הבאים לפי הדוגמא הזו) – מחלקה – 610,  תואר – 5, מס' קורס – 0100 .
לחץ על כפתור חדש, פרטיו של הקורס יעלו, יש לסמנו ואז ללחוץ ל"פרטי קורס וביצוע הרשמה".

במידה ולסדנא מס' קבוצות, יעלו פרטי הקבוצות, ועליך לבחור את הסדנא המבוקשת, וללחוץ על שגר בקשה.

right.pngשים לב שתצא כותרת ירוקה – נרשם בהצלחה.

right.pngעל מנת לבחור סדנא נוספת "חזור לחיפוש".

right.pngאנא הקפידו להפיק תדפיס רישום לקורסים בתפריט שבצד ימין.

right.png​שימו לב – מועדי הסדנא יופיעו בתדפיס הרישום לקורסים תחת הכותרת הערות.

סטודנט ותיק – (מנהלים 14 + 24) סטודנט שיבחר להשתתף ב- 3 סדנאות יכול לבטל קורס אחד מהרשימה ולסמן את הקורס וללחוץ כפתור "ביטול קורס".​

מתודולוגיות פרקטיות למנהלים - האתגר החברתי ע"ש אדם ביסמוט ז"ל
(מס' קורס 610-5-0100)​
סדנת חובה בהיק​ף של 1 נק' זכות

מרצים: ד"ר יפעת טרובינר ומר גדי בהט

תאריך קבוצה מיקום
28.4.25 1 חדר 300, בניין 15
19.5.25 2 חדר 300, בניין 15

 

תקציר הקורס:
ארגונים חברתיים רבים בישראל ובעולם מתמודדים עם אתגרים חברתיים. ההשפעה של מרבית הגופים הללו מוגבלת בעקבות התמקדותם באזורים גיאוגרפיים ספציפיים (ערים או מדינות) ובשל הקושי לייצר מודל הכנסות עצמאי אשר יאפשר לאותם גופים לצמוח ולהגיע לקהלים רחבים יותר. חברות הזנק (סטארטאפים) הינם מיזמים המפתחים טכנולוגיות שיש בהן יכולת להוביל אימפקט גדול ברמה בינלאומית. הסטודנטים שישתלבו במסלול Social ImpTech יתנסו באופן פעיל בגיבוש ופיתוח פתרונות טכנולוגים בעלי מודל הכנסות עצמאי לבעיות חברתיות וסביבתיות.

תהליך העבודה במסגרת המסלול מתבצע באופן פרטני וצוותי, בשיטת "למידה תוך כדי התנסות" תוך התמקדות בכל שלבי פיתוח הסטארטאפ – מניתוח אתגרים והזדמנויות, דרך החלטה על המענה ועד להצגת המיזם בפני גורמים רלוונטיים מתעשיית ההיי טק והמגזר השלישי. בנוסף, הצוותים יזכו לליווי צוותי ופרטני ממנטורים מנוסים, ויקבלו עזרה בתחום העסקי והטכנולוגי, וסיוע מקצועי ביצירת תכנים שיווקיים (מצגת משקיעים, תקצירי מנהלים ועוד). 

 

סילבוס הקורס​ - יעודכן בהמשך
לחצו כאן לאתר האתגר החברתי​

​יש לבחור 2 סדנאות מהרשימה, כל אחת מהסדנאות בהיקף של 1 נקודת זכות

🔸 מתודולוגיות פרקטיות למנהלים - פתרון דילמות ניהוליות מורכבות
      (מס' קורס: 610-5-0102)

מרצה: מר קובי בר-שלום

תקציר הקורס:
הסדנה מציעה היכרות מעשית עם אסטרטגיות ומתודולוגיות לפתרון בעיות ניהוליות אמיתיות איתן מתמודדות חברות ייעוץ בינלאומיות והצמרת הניהולית של מקבלי ההחלטות. הסטודנטים יחשפו לכלים שונים בהם משתמשים מקבלי החלטות ויועצים בכירים כדי לבחון ולהציע כיווני פעולה אפשריים כדי לפתור בעיות ניהוליות מורכבות.
בסדנה יוצגו אסטרטגיות, מתודולוגיות, טכניקות וכישורים שפותחו לשם פתרון בעיות ונקיטת החלטות. יושם דגש על תהליכים קוגניטיביים עם תהליכים רגשיים, מוטיבציוניים, אישיותיים ומצביים במסגרת פתרון בעיות. כמן כן יידונו הנושאים הבאים: מהי בעיה ? כיצד מתחילים בתהליכי פתרון הבעיה? מהו פתרון של בעיה ? מהם המאפיינים של בעיה מורכבת ? ומהם המשתנים המשפיעים על הצלחת תהליכי פתרון הבעיה.

סילבוס הקורס - יעודכן בהמשך

​תאריך 

מיקום
30.3.25 חדר 300, בניין 15

 

🔸 מתודולוגיות פרקטיות למנהלים -  ניהול מנטלי לשיפור ביצועים: תיאוריה ופרקטיקה
      (מס' קורס: 610-5-0108)

מרצה: פרופ' מיקי בר-אלי, מר ליאור ליפשיץ

תקציר הקורס:
הסדנה תתמקד ברכיבים הפסיכולוגיים-מנטליים המרכזיים, אשר משפיעים על הביצוע האנושי (HUMAN PREFORMANCE) נראה כיצד עולם האימון המנטלי, המיועד לפיתוח מצוינות בספורט, מהווה השראה לתהליכים דומים המתרחשים בתחומים אחרים, כמו למשל ניהול ארגונים באוריינטציה הישגית )שכן הספורט הינו זירה מובהקת בה אדם נדרש להפגין מצוינות בביצועיו תחת לחץ אדיר ולנוכח תמריצים ותגמולים ענקיים(. על בסיס ההנחה כי "ביצוע הוא ביצוע הוא ביצוע", נקיש מעולם הספורט על הביצוע האנושי בעולמות תוכן הישגיים אחרים, ונראה כיצד ניתן לרתום גורמים אלה באופן מיטבי להשבחת הניהול והעבודה על-מנת לנסות ולהגיע למיצוי מירבי של פוטנציאל יכולות המבצע בזמן אמת. הסדנה תעסוק ברכיבי החוסן המנטלי הנדרש לביצוע מירבי – עוררות, לחץ וחרדה; מוטיבציה והצבת מטרות; מומנטום, ציפיות, תפיסת מסוגלות ובטחון עצמי; קבלת החלטות ויצירתיות; וויסות פסיכולוגי אפקטיבי ברמת הפרט; עבודה קבוצתית (לכידות, בניית צוות ומנהיגות) כמוכן ילובנו דילמות מקצועיות ואתיות בעבודת היועץ המנטלי.

סילבוס הקורס - יעודכן בהמשך

​תאריך  מיקום
31.3.25 חדר 300, בניין 15

 

🔸 מתודולוגיות פרקטיות למנהלים -  מניעה והתמודדות עם בעיות חברתיות
      (מס' קורס: 610-5-0112)

מרצה: ד"ר ימית אלפסי

תקציר הקורס:

מטרת הקורס היא לחשוף את הסטודנטים לגישות חדשניות למניעה ולהתמודדות עם בעיות חברתיות ״מרושעות״ (wicked social problems), המעסיקות קובעי מדיניות, כדוגמת משבר אקלים, בריאות, תאונות דרכים, אלימות ופשיעה.

הסטודנטים יחשפו לגישות שמקורן בקידום בריאות, קרימינולוגיה, עבודה סוציאלית, פסיכולוגיה חברתית, שיווק חברתי וכלכלה התנהגותית. יושם דגש על התנסות בעיצוב פתרונות באמצעות כלים כמו חשיבה עיצובית (design thinking) ו- נאדג׳ (nudge).

יושם דגש על חדשנות בהתמודדות בעיות חברתיות. נחשף לסיפורי הצלחה מרחבי העולם ולמקרי בוחן בישראל, כדוגמת פשיעה בחברה הערבית, דחייה חברתית וחרם.

סילבוס הקורס

​תאריך 

מיקום
6.4.25 חדר 300, בניין 15

 

🔸 מתודולוגיות פרקטיות למנהלים - תובנות מעשיות על עולם ההשקעות ושוק ההון
      (מס' קורס: 610-5-0104)

מרצה: מר פול קליין

תקציר הקורס:
מטרת הקורס היא לספק קצת ידע תאורטי והרבה ידע מעשי על שוק ההון (כולל התנסות מעשית), לפתח ולספק הבנה מעשית על שוק ההון, איך בונים בפועל תיקי השקעות כולל תובנות פרובוקטיביות על "המקצוענים" והמשקיעים מן הישוב , נציע חלופות למושג "סיכון" ולבניית תיקי השקעות החורגות מהמקובל. כל זאת תוך נגיעות בהתנהלות של השווקים הפיננסיים המסחר, המוצרים הפיננסיים העיקריים הקורס יכלול בין השאר ניתוח אירועים ו"משחקי השקעות".

סילבוס הקורס - יעודכן בהמשך

​תאריך 

מיקום
7.4.258 חדר 107, בניין 15

 

🔸 מתודולוגיות פרקטיות למנהלים - אסטרטגיית חשיבה חזותית ככלי המקדם יכולת         ניהול גבוהה
    (מס' קורס: 610-5-0110)

מרצה: ד"ר אורנת לב ער

תקציר הקורס:
אסטרטגיית חשיבה חזותית Visual Thinking Strategy (V.T.S) היא סדנה יחודית, מעשית ומאתגרת המאפשרת פיתוח והעצמה של מיומנויות וכישורי ניהול. הסדנה מיועדת לכל מי שמתמודד עם אתגרים ניהוליים  ועבודת צוות בתנאי אי-ודאות במציאות מורכבת ומשתנה תדיר.

בסדנה נלמד ונתרגל אימון V.T.S המבוסס על שיחה מונחית, תוך התבוננות ביצירות אמנות ללא צורך בידע או הבנה של עולם זה. התרגול מאפשר העלאת רעיונות, הכלה של דעות מנוגדות ופרשנויות שונות, למידה ותרגול של התמודדות עם מצבי עמימות.

לחצו כאן לווידאו

סילבוס הקורס

​תאריך  מיקום
27.4.25 חדר 300, בניין 15

 

🔸 מתודולוגיות פרקטיות למנהלים - מחזון למעשה
     (מס' קורס:  610-5-0107)

מרצה: ד"ר גרניט אלמוג ברקת

תקציר הקורס:
בשני העשורים האחרונים אנו מרבים לשמוע על "חזון" ועל חשיבותו לכל ארגון אנושי. זהו מושג השגור בשפתם של ארגונים משלושת המגזרים (ובכללם עסקיים) – כמו גם בפי יחידים. חזון מוגדר כתמונת עתיד של הארגון במיטבו. משום כך הוא נתפס כמצפן ארגוני המתאר מצב אידיאלי, אך הפער בין המצב העכשווי למצב האידיאלי הוא המניע אנשים לפעול ולעבוד.

במהלך הסדנא יוצגו ממצאים ומסקנות ממנעד רחב של מחקרים המהווים תשתית לפיתוח פרופסיונאלי בתחומי יזמות, מנהיגות וניהול.  תוצג המשגה קונספטואלית המבחינה בין ייעוד (Roll) לבין תפקיד (Position), על מנת להבנות תמונת עתיד המשקפת הן את מימוש חזונו של היחיד והן את הערך המוסף בהטמעתו ויישומו כחלק אימננטי מהחזון הארגוני. בחלקה השני של הסדנא וכחלק מן הפיתוח המקצועי, נתנסה יחד במודל היוועצותי, על מנת לבחון את יישום מודל פעולה המחבר בין החזון האישי, הטמעתו בחזון הארגוני ותרגומו לפרקטיקות יומיומית.​

סילבוס הקורס ​

​תאריך 

מיקום
5.5.25 חדר 300, בניין 15

 

🔸 מתודולוגיות פרקטיות למנהלים - מיתוג ב-8 שעות: המתכון הבסיסי למותג מנצח
      (מס' קורס: 610-5-0111)

מרצה: מר איתן שוורץ

תקציר הקורס:
הקניית כלים למנהלים להבנת תהליכי מיתוג לעסקים ושירותים. כל עסק, שירות או מוצר זקוקים לערכים, סיפור ושפה גרפית שמבדלים אותו ממתחריו ונותנים לו ייחוד. בסדנה מיוחדת נפרוס בפני מנהלי העתיד את עקרונות המיתוג, נבין את הממשק בין המיתוג לבין כלי הקידום האחרים של העסק (שיווק, פרסום ויחסי ציבור), ונתנסה בתהליך מיתוגי של עסק באר שבעי מקומי.

לחצו כאן לווידאו

סילבוס הקורס

​תאריך  מיקום
11.5.25 חדר 300, בניין 15

 

🔸 מתודולוגיות פרקטיות למנהלים - "איך לבנות מודל עסקי מנצח"
      (מס' קורס: 610-5-0114 )

מרצה: גב' תמר דעי

תקציר הקורס:
הסדנה תקנה לסטודנטים ידע וכלים לניתוח ובניית מודל עסקי ליחידת רווח הפסד.  הסטודנטים יקבלו רקע תאורטי וילמדו כיצד לבצע ניתוח שוק, זיהוי צרכים וגיבוש אסטרטגיה שתניב מודל עסקי נכון שיעזור לארגון להשיג את מטרותיו. נבחן מודלים עסקיים של חברות מובילות ברמה בינלאומית ולאומית, נבין כיצד החלטות אסטרטגיות במודל העסקי הניבו הכנסות, רווחים ואחוזי שליטה גבוהים בשוק. בחלק המעשי, נתנסה בקבוצות בבניית מודל עסקי מנצח ליחידת רווח הפסד.​

סילבוס הקורס​ - יעודכן בהמשך

​תאריך  מיקום
12.5.25 חדר 107, בניין 15

 

🔸 מתודולוגיות פרקטיות למנהלים - כלי ניהול במשברים תקשורתיים ורשתות חברתיות
      (מס' קורס: 610-5-0105)

מרצה: ד"ר אמיר בוחבוט

תקציר הקורס:
הקורס מוגדר כסדנת בחירה לתלמידי התואר השני בפקולטה לניהול, ולאורכו יתנסו הסטודנטים בכתיבת אסטרטגיית ניהול משבר תקשורתי תוך למידה והבנה של מושגי יסוד בעיתונאות, מחוללי משברים תקשורתיים, השפעות על ארגונים וחברות וארגז כלים מעשי לניהול מצבי משבר בכלי התקשורת וברשתות החברתיות

לחצו כאן לווידאו

סילבוס הקורס - יעודכן בהמשך

​תאריך  מיקום
18.5.25 חדר 300, בניין 15