מה תרצו לחפש?

מה תרצו לחפש?

הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, נשא דברים בשם שבעת מקבלי אות בן-גוריון לשנת תשפ"ג

​​"לא אני זה שעומד פה, צה"ל עומד פה... טוב לראות שיש בעם ישראל אנשים כל כך טובים. זה לא תמיד משתקף בפרופורציות הנכונות. אין לי יתרון מהותי עליכם, רק יתרון אחד - אני יכול באופן חוקי להצדיע לכם", אמר אמש הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, בטקס קבלת אות בן-גוריון באוניברסיטה

עם ציון יום האזכרה הרשמי לפטירת ראש הממשלה הראשון, העניקה האוניברסיטה הקרויה על שמו את 'אות בן-גוריון' לשבעה אנשי ונשות מופת המקדמים את חזונו "להוות מגדלור של מדע וידע לנגב, לישראל ולאומות העולם".

חזונו המכונן של דוד בן-גוריון, הוא הבסיס לכל פעילותה האקדמית, המחקרית, המדעית, החברתית, החינוכית והקהילתית של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב. ברוח מורשת זו מעניקה האוניברסיטה את 'אות בן-גוריון' מדי שנה לאנשים או מוסדות שתרמו מעצמם ומזמנם לאוניברסיטה, לקהילה ולנגב.

מקבלי אות בן-גוריון לשנת תשפ"ג

נשיא המדינה, יצחק בוז'י הרצוג, שלח את ברכתו ואמר: "אם לרגע אחד יכולנו לצרף למעמד הזה את דוד בן-גוריון, כאורח, היינו מספקים לו לפחות שתי סיבות לקורת רוח ממדינת ישראל: סיבה ראשונה, אתם, אוניברסיטת בן-גוריון בנגב. מוסד אקדמי בעל שם עולמי שמבטא הלכה למעשה את מילוי ומימוש חזונו של הזקן. סמל למחקר פורץ דרך, מצוינות אקדמית, לידע נרחב בתחומים רבים מאוד וכמובן, למעורבות ועשייה חברתית מדהימים. בן-גוריון היה שמח בוודאי לגלות שחזונו לאוניברסיטה, שאותו הוא הגדיר במילים 'מגדלור של מידע וידע לנגב, לישראל ולאומות העולם', הוא שמנחה היום את עשייתה האקדמית, המדעית, החברתית והחינוכית של אוניברסיטת בן-גוריון שבנגב. אך היתה לו לבן-גוריון עוד סיבה לתחושת סיפוק בלתי מבוטלת, או אולי שבע סיבות כאלו. אתם ואתן, מקבלות ומקבלי אות בן-גוריון, ישראלים מעוררי השראה המהווים המחשה יוצאת דופן למעורבות עמוקה לנתינה רבת שנים, לדאגה אמיתית לעתידנו כמדינה וכחברה. אתם ישראל היפה, סמל למצוינות בולטת, כל אחד בתחומו הוא".

נשיא האוניברסיטה, פרופ' דניאל חיימוביץ, בירך את הזוכות והזוכים ואמר: "בן-גוריון היה חדשן מעצם מהותו, יזם בנשמתו, הסטרטאפיסט הראשון, שהמיזם שלו הוא מדינת ישראל. כמוהו גם אתם, זוכות וזוכים יקרים. ישראלים שורשיים, ממקומות שונים ומתחומי עשיה מגוונים, שמצליחים לחדש ולהתחדש בלי הפסקה, שמחוללים שינוי אמיתי בארצנו... בן-גוריון לימד אותנו שהתחדשות היא המפתח למצוינות. הפתיחות לשינוי סוללת את הדרך לידע חדש שמשנה מציאות. היצירתיות והיזמות פורצות גבולות. רק עם התחדשות מתמדת ותעוזה לשנות את הפרספקטיבה שלנו, בכל תחום ובכל נושא, נוכל לגלות וגם לבנות עולמות חדשים. התפיסה הזאת מנחה אותנו כל יום, בעשיה, במחשבה, במחקר ובלמידה".

ראש המטה הכללי, רב אלוף אביב כוכבי

הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, נשא דברים בשם מקבלי האות ואמר: "לא אני זה שעומד פה, צה"ל עומד פה... טוב לראות שיש בעם ישראל אנשים כל כך טובים. זה לא תמיד משתקף בפרופורציות הנכונות. אין לי יתרון מהותי עליכם, רק יתרון אחד- אני יכול באופן חוקי להצדיע לכם".

"בזכות המקצועיות והערכים שאנו מלמדים בצה"ל, אנו מצליחים לייצר ביטחון ולאפשר לאזרחי ישראל לישון בשקט. כשאנו רואים מה המצב ברצועת עזה, אם המצב הזה יימשך עד חודש אפריל, אלו יהיו השנתיים השקטות ביותר. אני גאה בחיילים וביחידות שלנו. הפעילות שמתבצעת לילה לילה באזור יהודה ושומרון כדי להגן על אזרחי המדינה, נעשית בצורה המקצועית והערכית ביותר. הדוגמא הטובה ביותר לכך היא מבצע 'עלות השחר'. האם יש עוד צבא שיכול לתקוף 200 מטרות ועדיין יחס הנפגעים הבלתי מעורבים ביחס למחבלים הוא הנמוך ביותר בהיסטוריה של שאר המלחמות? זה נובע ממקצועיות וקבלת החלטות שיש מאחוריה ערכים".

עוד הוסיף ואמר: "יש לצה"ל קוד ערכי. הוא נקרא רוח צה"ל והיא אינה משתנה עם שינויי מזג האוויר ורק המפקדים בצה"ל יקבעו את הנהלים, הפקודות, הטיפול באנשים והטיפול באירועים חריגים בצה"ל. אנחנו רואים פה פוטנציאל גדול ונמשיך להילחם על הארץ, המדינה והערכים שלנו".

מקבלי אות בן-גוריון לשנת תשפ"ג:

רב-אלוף אביב כוכבי

מתוך הערכה לרמטכ"ל ה-22 של מדינת ישראל, שהקדיש את מיטב שנותיו למען המדינה ולהגנה על בטחונה; בהוקרה למי שפעל בדבקות ובנחישות במשך שלושה עשורים נגד תשתיות הטרור, ואשר בתפקידיו הרבים לא שקט על ההצלחות, הגה ופיתח שיטות חדשות לפעילות צבאית בתוך איזורים מיושבים ולשילוב מודיעין בלוחמה היבשתית, ייסד יחידות חדשות לשימוש טכנולוגי וללוחמה חדשנית, ופעל לקידום חיילים מאוכלוסיות מיוחדות; לרמטכ"ל החתום על מעבר אגף התקשוב ואגף המודיעין לנגב, המשנה את המציאות בדרום, מחזק את האזור כולו ומממש הלכה למעשה את חזונו של דוד בן-גוריון; ולאות כבוד על תרומתו לחיזוק הצבא ולהתאמתו לאתגרי העתיד למען ההגנה על כל אזרחי ישראל.

גב' חנה רדו

לאות כבוד ליזמית עסקית וחברתית מעוררת השראה, המקדישה את חייה לקידום השוויון המגדרי ולחיזוק מעמד הנשים בישראל, באמצעות קידומן לעמדות מפתח ולצמתי הכרעה, ועל-ידי יצירת תעסוקה איכותית לנשים בפריפריה; מתוך הוקרה למייסדת ונשיאת ארגון "סופרסונס", הפועלת ללא לאות לקידום נשים במוקדי ההשפעה וקבלת ההחלטות במשק ובחברה; לאשת חזון ומעש, המאפשרת הלכה למעשה לנשים רבות למצות את יכולותיהן ולהעניק ביטחון כלכלי למשפחותיהן; ולאות תודה על מחויבותה העמוקה לשינוי פני החברה הישראלית באמצעות שוויון הזדמנויות לכל.

מר ערן דורון

מתוך הערכה לאיש חזון רב-פעלים, ראש המועצה האזורית רמת נגב, המקדיש את מיטב שנותיו לפעילות ציבורית למען החברה ומדינת ישראל; לאות כבוד על המחויבות והנחישות המאפיינות את פעילותו הרבה לקידום ההתיישבות בנגב, לעידוד הצמיחה ולפיתוח כלכלי, חברתי, חינוכי ותיירותי בדרום הארץ; לבוגר אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, איש אשכולות וחינוך, כותב וסופר, המקדיש מזמנו וממרצו גם לארגונים ציבוריים מגוונים, ומתנדב בין היתר ביחידת חילוץ בנגב; לחבר בחבר הנאמנים של האוניברסיטה, חבר הנהלת מרכז המועצות האזוריות, לאות תודה על מסירותו לשמירה על ערכי הסביבה ועל הקשר האמיץ שרקם עם יהדות התפוצות ועם מדינות המפרץ ומצרים השכנה; ובהוקרה על החותם העמוק שהטביע בתחומי הקהילה בנגב למען מימוש האפשרויות הגלומות באזור מרהיב זה ברוח חזונו של דוד בן-גוריון. 

מר לסטר קראון

לאות כבוד לאיש עסקים מצליח ועתיר מעשים, התורם ביד נדיבה למטרות נעלות ברחבי תבל; למי שהוביל את עסקי המשפחה אל שגשוג, הרחיב את הצלחתם לתחומים מגוונים, ואשר ממשיך את המסורת המשפחתית האיתנה של נתינה למען הכלל; מתוך הערכה למנהיג מעורב ומשפיע המקדיש מאונו וממרצו לתפקידים ציבוריים בחברות ובארגונים רבים ולתמיכה במטרות חשובות, לרבות חינוך, שמירה על הסביבה, אמנות והשכלה גבוהה ולאות תודה לאדם רחב-לב וציוני נלהב, על מחויבותו העמוקה לפיתוח הנגב ולחיזוקה של מדינת ישראל, ועל מסירותו לקידום המדע, מתוך אמונה עזה בהשפעתו הרחבה וארוכת הטווח למען עתיד טוב יותר לאנושות כולה.

גב' בלאיש

לאות הוקרה לאשת חינוך מיוחדת במינה, שהקדישה את חייה לעשייה ערכית וחינוכית בעיר באר-שבע; לבוגרת המחלקות לחינוך ולספרות עברית באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, שהחלה את דרכה כמורה ומחנכת, היתה למנהלת בית ספר תיכון מצטיינת ועטורת פרסים, והעמידה במשך חמישה עשורים, במסירות וברגישות מופתית, דורות רבים של תלמידים; מתוך הערכה על האמונה ביכולותיו של כל ילד, המבט אל כל אחד בגובה העיניים, על ההתמדה בעשייה מתוך חדוות יצירה ועל המעורבות הפעילה ללא לאות למען חינוך הדור הבא, אשר נגעה בחייהם של אנשים רבים ועל המחויבות העמוקה למתן הזדמנות לכל ילד וילדה באשר הם למצות את הפוטנציאל הגלום בהם.

פרופ' אלון חן

לאות כבוד על המנהיגות והחזון של נשיא מכון ויצמן למדע, המוביל מוסד זה למצוינות ולהישגים מדעיים וחינוכיים; לחוקר מבריק ועטור פרסים בתחום מדעי המוח, מתוך הערכה על מחקריו המעמיקים ששופכים אור על התהליכים הביולוגיים ועל הגנים הקשורים בתגובות הגוף לחרדה, דיכאון ולחץ נפשי, ופותחים דרכים חדשות לטיפול יישומי בתחום כל כך משמעותי בחיינו; לאיש אקדמיה מצטיין, בוגר אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, שעמד בראש המחלקה לנוירוביולוגיה במכון ויצמן ובראש מכון מקס פלנק לפסיכיאטריה במינכן, השקיע מזמנו וממרצו בהעמדת הדור הבא של תלמידים וחוקרים, והיה להם מורה דרך ומקור להשראה.

פרופ' נחום פינגר

מתוך הערכה לאיש אקדמיה בעל-מעוף, שעמד בראש הפקולטה למדעי ההנדסה וכיהן בתפקיד הרם של רקטור אוניברסיטת בן-גוריון בנגב; למי שכילד שרד את אימת השואה, והיה לאחד ממייסדי האוניברסיטה וממקימי המחלקה להנדסת תעשייה וניהול, חוקר רב-מוניטין ועטור אותות כבוד; לאות כבוד על המחויבות ועוז הרוח של מי שיזם וקידם הקמת מחלקות ותוכניות לימודים חדשות, טיפח שיתופי פעולה אקדמיים והיה עמוד תווך חשוב בהתוויית אופייה ודרכה של האוניברסיטה ובקידומה להישגים מרשימים; לאות תודה על שהקדיש את מיטב שנותיו לפעילות אקדמית וציבורית, לרבות כסגן יו"ר המועצה להשכלה גבוהה וכיועץ מוערך למוסדות אקדמיים; ולאות הוקרה על מסירותו למימוש חזונו של דוד בן-גוריון לפיתוח הנגב באמצעות המחקר, ההשכלה הגבוהה וחינוך איכותי לכל.

טקס הענקת אות בן-גוריון לשנת תשפ"ג - 2022

 

עם ציון יום האזכרה הרשמי לפטירת ראש הממשלה הראשון, העניקה האוניברסיטה הקרויה על שמו את 'אות בן-גוריון' לשבעה אנשי ונשות מופת המקדמים את חזונו "להוות מגדלור של מדע וידע לנגב, לישראל ולאומות העולם". חזונו המכונן של דוד בן-גוריון, הוא הבסיס לכל פעילותה האקדמית, המחקרית, המדעית, החברתית, החינוכית והקהילתית של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב. ברוח מורשת זו מעניקה האוניברסיטה את 'אות בן-גוריון' מדי שנה לאנשים או מוסדות שתרמו מעצמם ומזמנם לאוניברסיטה, לקהילה ולנגב. נשיא המדינה, יצחק בוז'י הרצוג, שלח את ברכתו ואמר: "אם לרגע אחד יכולנו לצרף למעמד הזה את דוד בן-גוריון, כאורח, היינו מספקים לו לפחות שתי סיבות לקורת רוח ממדינת ישראל: סיבה ראשונה, אתם, אוניברסיטת בן-גוריון בנגב. מוסד אקדמי בעל שם עולמי שמבטא הלכה למעשה את מילוי ומימוש חזונו של הזקן. סמל למחקר פורץ דרך, מצוינות אקדמית, לידע נרחב בתחומים רבים מאוד וכמובן, למעורבות ועשייה חברתית מדהימים. בן-גוריון היה שמח בוודאי לגלות שחזונו לאוניברסיטה, שאותו הוא הגדיר במילים 'מגדלור של מידע וידע לנגב,
1189

למה הכי כיף ללמוד אצלנו

775
Posts
7741
followers
59
following