נושאי הוראה ופירוט התכנים
נושא הוראה | פירוט |
אופטימיזציה | טיפול במסד נתונים , פיתוח אסטרטגיות לניתוח ממצאים והסקת מסקנות. |
הסתברות | פיתוח חשיבה הסתברותית, תוך כדי הכרת מושגים מרכזיים בתחום (מרחב מדגם, חוק המספרים הגדולים ועוד). |
גיאומטריה קומבינטורית | |
ממציאנות | פיתוח מחשבה מקורית והמצאתית, פיתוח הדמיון ומתן כלים להמצאות בתחומים שונים |
גיאומטריה ככלי לפיתוח ראייה מרחבית | פיתוח מחשבה וראייה מרחבית תלת ממידית. קומבינטורית. |
קבוצות אינסופיות, לוגיקה, שברים פשוטים (סדרות פאריי). | פיתוח חוש מספרי וחשיפת התלמידים לשיטות שאינן נלמדות במסגרת בית הספר. |
פיתוח אלגוריתמיקה, ותפישה כמותית; בעיות מילוליות, שילוב הנדסה ואלגברה | החוקיות בהתפתחות סדרות מסוגים שונים, בנית אלגוריתמים לאסטרטגיה מנצחת ומציאת חוקיות, ותכונות המספרים |
תורת המספרים | פיתוח חשיבה מתמטית מופשטת תוך התייחסות לתכונות מתמטיות של קבוצות מספרים והיחסים ביניהם. |
קומבינטוריקה ורובוטיקה | |
לוגיקה | פיתוח חשיבה לוגית תוך מתן דוגמאות מחיי היום יום ועיגון מתמטי: דוברי אמת ושקרנים; המטבע המזויף- בעיות שקילה. |
מעבדה אלגברית | פיתוח תפיסה תבניתית, מיומנויות, מניפולציות וטכניקה ואינטואיציה אלגברית. |
חשיבה ביקורתית | פיתוח חשיבה ביקורתית, ניתוח דוגמאות מחיי היום יום ופיתוח אינטואיציה הסתברותית. |
אסטרטגיה לפתרון בעיות | פתרון בעיות אתגריות ויכולת ניתוח מצבים לא שגרתיים. |
משחקי חשיבה נתמכי מתמטיקה | בניית אסטרטגיות ניצחון במשחקי מטרה. |
סדרות ודגמים מתמטיים | סדרות ודגמים מתמטיים ומודלים מתמטיים בחיי היום יום, הכללות מתמטיות. |
יישומי תורת המספרים; מבנים מתמטיים; מערכת הצירים | יישומי תורת המספרים: סמני התחלקות, חשיבה כמותית, שיטות הברירה, וגם שיטת השלילה. מבנים מתמטיים: חוקיות במספרים, אוספים וצורות, סדרות. מערכת הצירים: הצגה גרפים אלגברית |
