התוכנית להוראת המדעים והטכנולוגיה
לפורטל הסטודנטיאלי

המחקר שלנו

מחקר וחדשנות בחינוך

section-bottom

לתשומות המחקר של המחלקה

היסטוריה, מתמטיקה וההיסטוריה של המתמטיקה: מחקר חינוכי בכיתה ומחוצה לה

ORCID - Open Researcher and Contributor ID

שם מלא בעבריתשם מלא באנגליתדרגהמיילORCID
אורית בן צבי אסרףOrit Ben Zvi Assarafפרופסור חברntorit@bgu.ac.il0000-0002-4194-9998
אוסאמה סוידאןOsama Swidanמרצה בכירosamas@bgu.ac.il0000-0002-2689-7173
אילון לנגבהייםElon Langbeheimמרצה בכירelonlang@bgu.ac.il0000-0001-8063-3999
משה ברקMoshe Barakפרופסור אמריטוסmbarak@bgu.ac.il0000-0002-5935-0983
שימא אלעוקביshaima alokbeM.Aalokbes@post.bgu.ac.il0000-0001-7764-4611
רם תמירRam TamirM.Aramta@sng-edu.org0000-0002-5384-2266
הדיל דבאח (אדריס)Hadeel Dabbah (Edrees)M.A.hadeelda@post.bgu.ac.il0000-0001-5187-2034
וויסאם סידאויWisam SedawiPhDwisams@post.bgu.ac.il0000-0002-6934-2709
נטע שאביNeta ShabyPhDshaby@post.bgu.ac.il0000-0002-3788-6613
עותמאן גאברOtman JaberM.Ajaberot@post.bgu.ac.il0000-0003-1422-2598
אסמעיל אלמחדיEsmael AlmahdiM.A.esmeela@gmail.com0000-0002-9277-6695
הילה כהןHila CohenM.Ahilac@bgu.ac.il0009-0003-2251-2402
נביה אלעטאונהNabeh El-AtawnaM.Anabeh.a@hotmail.com0000-0002-2370-1921
דינה אגדיDina Nesimyan – AgadiPhDnedina16@gmail.com0009-0008-4302-7509
עינת בן אליהוEinat Ben-EliyahuM.Aeinatbe@post.bgu.ac.il0000-0003-0127-8154
הדר וינוגרד ביקHadar Vinograd BykPhDhadarvino@gmail.com0009-0006-4906-5325
שרה פגוסיSara BagossiPHDbagossi@post.bgu.ac.il0000-0001-7852-7716​

בוגרי ובוגרות דוקטורט (Ph.D.) בהוראת המדעים והטכנולוגיה

נושא הדוקטורטשם המנחהשם הדוקטורנט / דוקטורנטית
הקדמה משמעותי בהתפתחות מושג המספר ומושגים נלווים בעקבות התנסויות
מתמטיות בלתי פורמליות עם לבני (Digi-Block) בגני ילדים בישראל
פרופ' שלמה וינר
ד"ר אילון קולברג
ענת סלע
על אופן התמודדותם של תלמידים במגזר הבדואי הלומדים מתמטיקה עם
מחשבון גרפי עם מושגים מרכזיים בתוכנית הלימודים
פרופ' שלמה וינר + פרופ'
מירי עמית
מחמד אבו נג'א
מוצרים טבעיים מאצות אדומיות חד תאיות: מודל ללימוד תהליכים ועקרונות
בביוטכנולוגיה
פרופ' ראובן חיות +
פרופ' שושנה ארד
אסתר לאלזר-סבן
הקשר בין רמת התפתחות של החשיבה האריתמטית של פרחי הוראה לבין
המצופה מהם ללמידה משמעותית
פרופ' שלמה וינרראיסה גוברמן-גלבוב
שילוב אנליטי-ויזואלי בביצוע משימות במרחב
ניתוח תהליכי חשיבה של פרחי הוראה
פרופ' שלמה וינרניצה כהן
אפיון של  תהליכי עיבוד נתונים ושל תפיסות מושגים הכרוכים בהם בקרב
סטודנטים למדע והנדסה  במעבדות לפיסיקה
פרופ' שלמה וינר +
ד"ר חיים אישך
אידה קוקליאנסקי
השפעת הניסוח מחדש של בעיות מילוליות וגיאומטריות על הישגי התלמיד
הערבי במתמטיקה
פרופ' מירי עמית + פרופ'
איסמעיל אבו-סעד
אסעד מחאג'נה
החקר הוראת נושאים  בתורשה וגנטיקה  בהקשר של תופעת נישואי קרובים
ומחלות גנטיות  בחברה הבדווית
פרופ' משה ברקאמאל אבו סעד
טיפוח חשיבה המצאתית של תלמידים בפתרון בעיות: היבטים קוגנטיביים
ואפקטיביים
פרופ' משה ברקפנינה מסיקה
פיתוח חשיבה ביקורתית באמצעות מודלים הסתברותיים, שיפוטים
אינטואיטיביים וקבלת החלטות בתנאי אי ודאות
פרופ' מירי עמיתעינב אייזיקוביץ-עודי
פתרון משימות מתמטיות בעזרת רדוקציה-המקרה של מיומנויות אלגבריותפרופ' מירי עמיתיצחק ברון
בניית הבנה וחשיבה הסתברותית בסביבת למידה התנסותית ואינטראקטיבית-
המקרה של תלמידים מוכשרים
פרופ' מירי עמיתאירמה ג'ן
תלמידים מוכשרים בתכנית העשרה מתמטית "קידומטיקה לנוער"- השלכות
קוגניטיביות בפתרון בעיות מתמטיות לא שגרתיות והשלכות אפקטיביות
פרופ' מירי עמית + פרופ'
איסמעיל אבו-סעד
דורית נריה
טיפוח הכוונה עצמית בלמידה סביב פרויקטים בטכנולוגיהפרופ' משה ברקאהרון שחר
מושגי מפתח ומיומנויות בהנדסה וטכנולוגיה לחינוך הכללי של תלמידי תיכון
בארה"ב: השוואה בין התפיסות של מחנכים להנדסה באקדמיה ומורים להנדסה טכנולוגיה בבתי ספר
פרופ' משה ברקמייקל הקר
תפיסות של מבקרים כלפי גן החיות ומסריו לשמירת טבע ועמדות כלפי חיות בר:
חוויית הביקור ותהליכי תיווך המתרחשים במהלכה
פרופ' מייקל פריד +
דר' אורית בן צבי אסרף
חגית טישלר
הוראת נושא מדעי טכנולוגי עתיר ידע לתלמידי חטיבת הביניים: המקרה של
עיבוד תמונה במחשב
פרופ' משה ברקאסעד ח'אלד
טיפוח הכוונה עצמית בלמידה בתהליכי פתרון בעיות ואיתור תקלות אצל
מומחים בתעשייה
פרופ' משה ברקדוד אלברט
פיתוח יצירתיות באמצעות משימות מפיקות מודלים המבוססות על מצבים
מ"החיים האמיתיים" בקרב תלמידים צעירים מוכשרים במתמטיקה
פרופ' מירי עמיתטליה גילת
מה הקשר בין נשר לנשר? מחקר עיצוב של תכנית לימודים בסביבת LTER ובחינת השפעתה כמפתחת הבנה אקולוגית מערכתיתדר' אורית בן צבי אסרף +
פרופ' חיים אישך
שילי דור חיים
חשיבה מסדר גבוה בלימודי פיזיקה: פיתוח טקסונומיה של פתרון בעיות
ויישומה לחקר הישגי התלמידים ודפוסי ההוראה של המורים
פרופ' משה ברקלריסה שכמן
התפתחות ההבנה של גוף האדם כמערכת מורכבת בקרב תלמידי תיכון-מחקר
אורך
פרופ' אורית בן צבי אסרף
+ פרופ' מירי עמית
ז'קלין טריפטו
האתגר של ייעוץ גנטי מותאם תרבותית בחברה רב-תרבותית, חקר מקרה של
החברה הדתית לאומית בישראל
פרופ' אורית בן צבי אסרףמרב סיאני
הערכת הישגים במתמטיקה: ידע פדגוגי, ידע תוכני פדגוגי, תפיסות והפרקטיקה
של פרחי הוראה ומורים מתחילים למתמטיקה
פרופ' מירי עמיתהודיה הוך
קול, גלים ותקשורת: חקר ההישגים והמוטיבציה של תלמידים ומורים בלימוד
תכנית המשלבת נושאים במדע, טכנולוגיה, הנדסה ומתמטיקה בסביבה מתוקשבת
פרופ' משה ברקנאיף עוואד
הבנת אינטראקציות במוזיאון מדע: מחקר אורך בתלמידי בית הספר היסודיפרופ' אורית בן צבי אסרף
פרופ' רויטל טל
נטע שאבי
למידה מבוססת מקום בנחל חברון וסביבתו והשפעתה על תחושת מקום וזיקה
לטבע בקרב תלמידי בית ספר יסודי בחברה הבדואית בנגב
פרופ' אורית בן צבי אסרף
פרופ' מיכאל רייס
וויסאם סידאוי
הפיסיקה מאחורי מכשירים אקוסטיים: פיתוח כלי דיאגנוסטי לאיבחון הבנת
עיקרון פעולה של מכשירים אקוסטיים פשוטים
פרופ' חיים אישך ז"ל
פרופ' מייקל פריד
אלכס וולפסון
פיתוח מיומנות לחשיבה אסטרטגית במתמטיקה בגישות ההוראה המפורשת והבלתי מפורשת בקרב תלמידים מוכשרים מהמועדון המתמטי "קידומטיקה"פרופ' מירי עמיתילנה פורטנוב נאמן
בחינת השפעת למידה באמצעות "דף תלמוד פיזיקלי" על ההבנה, מיומנויות
הטיעון והוראה דיאלוגית בשיעורי פיזיקה
פרופ' חיים אישך ז"ל
פרופ' משה ברק
משה פישר
פיתוח הבנה של רעיונות ועקרונות באבולוציה בקרב תלמידים בסביבת הלמידה
"קמפוס טבע"
פרופ' אורית בן צבי אסרףדינה נסימיאן-אגדי
שילוב ניסויים פדגוגיים מחשבתיים בהכשרת פרחי הוראה על מנת לקדם ידע
פדגוגי-תוכני והבנה של מאפייני מהות המדע
פרופ' חיים אישך ז"ל
פרופ' מייקל פריד
אורלי לנקרי

טבלת מגישי ומגישות עבודת גמר (תזה) לתואר שני

נושא התזהמנחהתאריך הגשהשם
תפיסות מורי המתמטיקה למושג משתנה הדדיתפרופ' מייקל פריד דר' אוסאמה סוידאן14.1.2024אביב חמו
תפיסות מורי הכימיה במגזר הבדואי את נושאי הכימיה הירוקה והחינוך לקיימותדר' אילון לנגבהיים10.1.2024סאלמה אבו סיאם
יצירת משמעות של המושג נגזרת הנלמד באמצעות טכנולוגיית מציאות רבודהדר' אוסאמה סוידאן27.12.2023עומר אבו עסבה
תהליכי הבניית הידע במעבר מפריסה דו ממדית לגוף תלת ממדי ולהפך כאשר לומדים
באמצעות מציאות רבודה
דר' אוסאמה סוידאן14.11.2023ענבל ישראל
אפיון סגנונות תיווך במהלך פעילות בגן-יערדר' אוסאמה סוידאן פרופ' אורית בן צבי אסרף6.8.2023עומר לוי
Students’ Process in Constructing Knowledge of the Concept of Relative
Rate of Change (RRoC)
דר' אוסאמה סוידאן8.6.2023יסמין מוחמד
השפעת תפיסה חזותית, עומס קוגנטיבי והבנה מושגית של נושא השבר כחלק משלם
בתרגול עם ייצוגים בסביבה מתוקשבת ומסורתית
דר' אילון לנגבהיים22.3.2023אנסטסיה פייס דולז'יקוב
חקר סגנונות חשיבה מתמטיות בקרב תלמידי תיכון שלמדו על פי מודל ה- MVIדר' אוסאמה סוידאן15.3.2023נאהד אבו עליון
שימוש בסימולציה השתתפותית לתרגול פינוי תלמידים בחירוםדר' אילון לנגבהיים דר' סתיו שפירא6.11.2022שני בן חמו
שילוב משחק בסביבת תרגול מתוקשבת במתמטיקה : השפעה על מוטיבציה, דיוק,
ועמדות של תלמידים
דר' אילון לנגבהיים6.11.2022לביא שי
שימוש בסימולציה השתתפותית ככלי להעברת ידע והגברת מודעות לתופעות מסוכנותדר' אילון לנגבהיים3.11.2022גרשון ויינטראוב
התפתחותן של מיומנויות טיעון בגיל הרךפרופ' אורית בן צבי אסרף פרופ' ניר אוריון
דר' מיכאלה כדורי שלזק
21.10.2022הדר פרי
חקר דיגלוסיה (דו לשוניות): של תלמידי תיכון בחברה הבדואית המתמודדים עם
מאמרים מדעיים מעובדים
פרופ' אורית בן צבי אסרף3.4.2022שימא אלעוקבי
אתגרים של חינוך בנושא שינויי אקלים מנקודת מבטם של אנשי חינוך וקובעי מדיניות
העוסקים בהוראת הנושא במערכת החינוך בישראל
פרופ' אורית בן צבי אסרף פרופ' דפנה גולדמן
דר' אפרת עילם
31.3.2022נופר נאוגאוקר
מאפייני תהליך הוראת המתמטיקה בקרב המורים בישראל בתקופת מגפת הקורונהדר' אוסאמה סוידאן29.3.2022אור אלבז בואסירה
שאילת שאלות תלמידים בתהליך של מתן משמעות מתמטית בסביבת למידה עתירת ARדר' אוסאמה סוידאן27.3.2022יאנה קוברסקי
Making Meaning of the Concept of an Integral When Learning in a Digital
Environment
דר' אוסאמה סוידאן31.10.2021קאסם מוסא
What do participants in after-school activity at local zoo recall as significant in
their participation experience?
פרופ' אורית בן צבי אסרף27.10.2021מאיה ברזילי
צורת תשאול, הישגים ומגדרפרופ' מייקל פריד פרופ' מארק אפלבאום13.9.2021עבאס אלעטאונה
אינטראקציות בין תלמידים כאשר לומדים מתמטיקה בסביבת לימוד מבוססת מציאות
רבודה
דר' אוסאמה סוידאן9.2.2021נדיה שיפרין
מאפייני התקשורת של סטודנטים לתואר ראשון בהנדסה בעת מענה על בעיות בסיסיות
בחשבון דיפרנציאלי ואינטגרלי
דר' אוסאמה סוידאן29.10.2020ענת רוזן
הוראה פרונטלית באמצעות לוח כתיבה דיגיטלי והשפעתו על מוטיבציה ללימודי
מתמטיקה
דר' יובל בן אבו
פרופ' מייקל פריד
28.10.2020רננה קריבושי- חביב
Characteristics of Teacher–Student Interaction When Learning Mathematics
Using Digital Textbooks
דר' אוסאמה סוידאן20.10.2020זינב סקר
Science Identity of Teenagers Volunteering in Carasso Science Parkפרופ' אורית בן צבי אסרף11.6.2020ספיר סלמנדר
פרוייקט בניית לוויין על ידי תלמידי תיכון: אפיון המשתתפים באספקלריה של הרגלי
תודעה הנדסיים
פרופ' אורית בן צבי אסרף
דר' אושרית ממן
22.3.2020רם תמיר
אפיון אינטראקציות בין תלמידים במהלך פעילות מעבדה במוזאון מדעפרופ' אורית בן צבי אסרף דר' נטע שאבי16.3.2020ניקול פילמר
הבניית ידע ביולוגי באמצעות חקר ייצוגים מתמטיים וביולוגיים בסביבה לימודית
אינטראקטיבית
פרופ' אורית בן צבי אסרף
דר' אוסאמה סוידאן
10.11.2019נארימאן אגבאריה
הבנת מושג הפונקציה בסביבה לימודית עתירת מציאות רבודה דרך למידת חקרדר' אוסאמה סוידאן10.11.2019יעל לוי
השתקפות הזהות המקצועית של מורים במהלך פעילותם כמדריכים במוזיאון מדעדר' אוסאמה סוידאן10.11.2019סוהא נאטור
זיהוי תהליכי ההתפתחות המקצועית של מורי מתמטיקה לשימוש בספר הדיגיטלי
לפיתוח חשיבה יצירתית ולחיזוק המיומנויות של שלבי פתרון בעיות
דר' אוסאמה סוידאן10.11.2019חנאן אבו עבדון
נחל וסביבתו כמרכיב בתחושת המקום הבין-דורית בקרב מבוגרים וילדים מהחברה
הבדואית
פרופ' אורית בן צבי אסרף3.11.2019אמאנה אלעתאמין
(אגבאריה)
למידת הנושא חלל ולוויינים בחטיבת הביניים דרך פעילות מדעית בסביבה
מתוקשבת: חקר ההישגים והמוטיבציה של התלמידים
פרופ' משה ברק30.10.2019רות סעדון לקס
כיצד תופסים תלמידי כיתות א'-ב' את מושג הקול, והאם ישנה מידת קוהרנטיות
בתפיסותיהם?
פרופ' חיים אישך ז"ל
פרופ' מייקל פריד
29.10.2019שני צ'רניאק
בחינת מידת הקוהרנטיות והחשיבה החומרית של תלמידי כיתות ד-ו ביחס לשאלות
הקשורות לקול
פרופ' חיים אישך ז"ל
פרופ' מייקל פריד
27.10.2019אופירה קשאני
השפעת שילוב משחקים מתמטיים בעזרת מחשב על אקלים כיתה ועל היחס
למתמטיקה
פרופ' מייקל פריד פרופ' שלמה וינר
(אמריטוס)
23.10.2019מיאדה ערגאן
הנגשת מושגים בסיסיים השייכים לנושא פולימרים לתלמידי כיתה ח' כחלק מובנה
בתוך יחידת הלימוד "מדעי החומר"
פרופ' מייקל פריד
יעוץ – דר' עפרה פז טל
27.2.2019סולימאן
אלגואברה
לימוד הנושא גנטיקה בסביבה מתוקשבת בתיכון: חקר ההישגים והמוטיבציה
של התלמידים
פרופ' משה ברק29.1.2019נדין ניג'ם
ידע תוכן וידע תוכן-פדגוגי של מורים בביה"ס היסודי בנושא שבריםפרופ' מייקל פריד10.10.2018שושי גרינבאום
תהליך עיצוב תפיסת ההדרכה של מדריכים בגן החיות במסגרת התפתחות מקצועיתפרופ' אורית בן צבי אסרף
דר' חגית טישלר
26.6.2018נתנאל דוולצקי
הפונקציה והפונקציה הלינארית – כיצד מורים תופסים מושגים אלו?פרופ' מייקל פריד
דר' הגר גל
21.3.2018היבא אבו גאלי
בחינת הגבולות והאפשרויות של תלמידים עיוורים ולקויי ראיה בלמידת גאומטריה
ונושאים נוספים הדורשים ויזואליזציה
פרופ' מייקל פריד13.3.2018חנה יעקב
בדיקת השפעת מודל החקר ההנדסי על הבנת מושגים ועקרונות מדעיים בקרב ילדים
בגיל הרך
פרופ' חיים אישך5.11.2017נוי מנדל
Hello, It's hot: Learning heat through our smartphoneפרופ' חיים אישך5.11.2017נהוראי זוהר
טיפול בקשיי התלמידים בנושא שברים פשוטים בעזרת הוראה מוכוונת פתרון בעיותפרופ' מייקל פריד
דר' ראיסה גוברמן
4.4.2017מירב בן סימון
אפיון תפיסות  תלמידים אודות החקר המדעי כמרכיב משמעותי בהבנת מהות המדעפרופ' אורית בן צבי אסרף28.3.2017עינת בן אליהו
אפיון תפיסותיהם של מורי מגמת הביולוגיה בנושא הפוטוסינתזה והתייחסותם
לקשיי הלמידה
פרופ' אורית בן צבי אסרף22.3.2017לורנה גבאי
תהליך יצירת דוגמאות נגדיות ואי דוגמאות בהוראת המתמטיקה ודרכי השימוש בהן
אצל פרחי הוראה.
פרופ' מייקל פריד21.2.2017איסמעיל אלמחדי
האם הכבד הוא בהכרח גדול יותר? ביסוס הבנת מושג המשקל בקרב ילדי גן טרום
חובה ע"י חשיפתם למצבים מפתיעים
פרופ' חיים אישך13.11.2016שיר קולמן
הוראת מתמטיקה אצל מורים בעלי רקע ישיבתיפרופ' מייקל פריד2.11.2016פנחס פרנקל
חקר לימוד שפת VHDL על ידי סטודנטים בהנדסת מכונות והנדסת אלקטרוניקה:
היבטים של הכוונה עצמית בלמידה
פרופ' משה ברק11.11.2015אירנה ליברמן
אפיון תפיסות של תלמידים בכיתה ט' בנושא הבנת מהות המדעדר' אורית בן צבי אסרף13.10.2015עימראן אמיר
חקר לימוד עקרונות בקינמטיקה במסגרת לימודי רובוטיקה בחטיבת הביניים;
היבטים קוגניטיביים ואפקטיביים.
פרופ' משה ברק7.10.2015מוחמד עסאל
שימוש במחשבונים בחטיבת הביניים, ההשלכות על יכולות אריתמטיות ותובנה
מספרית ועד כמה מתפתחת תלות
פרופ' מייקל פריד
דר' מירב אסף
20.9.2015שרון מזרחי
אפיון תפיסות תלמידים בכיתה ח' בנושא הבנה אקולוגית מערכתיתדר' אורית בן צבי אסרף13.1.2015נופר מלכה
מורי מדעים ומתמטיקה לומדים בסדנא לרובוטיקה: הישגים וקשייםפרופ' משה ברק30.12.2014צבי אזיה
ייעוץ גנטי וידע גנטי מנקודת מבטם של חוקרים העוסקים בייעוץ גנטי, אנשים
בבריאות הציבור (רופאים ואחיות) וחברים באוכלוסיה הבדווית
דר' אורית בן צבי אסרף17.12.2014הדיל דבאח
מאפיינים קוגניטיביים ואפקטיביים של מוכשרים ומחוננים צעירים במתמטיקה
(כיתות ד) המשתתפים ב"קידומטיקה לנוער"
פרופ' מירי עמית16.11.2014אודליה עוזיאל
שלב הדדוקציה בתיאוריית ואן הילה לחשיבה הגיאומטרית: פירוט והעמקה של סוגי
החשיבה
פרופ' מייקל פריד
דר' דורית נריה
12.11.2014עדי לונדון
מאפייני תרבותן של כיתות המתמטיקה במגזר הבדואי ובמגזר היהודי מנקודת ראות
של האינטרקציות המתקיימות בהן
פרופ' מייקל פריד
דר' ראיסה גוברמן
18.6.2014אמירה אבו עמרה
שילוב פרויקטים בהוראת אלקטרוניקה ומחשבים: השלכות על הישגים לימודיים
ומוטיבציה
פרופ' משה ברק18.3.2014מועין מסארווה
מאפייני הכללות של תלמידי כיתות ה' – ו' במקרה של דפוסים אריתמטיים ובמקרה
של דפוסים גיאומטריים
פרופ' מייקל פריד
דר' ראיסה גוברמן
29.1.2014עדי אלגבי- עראקי
"אתנומתמטיקה" – בין תרבות חברתית וחינוךפרופ' מירי עמית3.11.2013פאוזי אבו קוידר
הוראת מהות המדע ומהות הניסוי המדעי דרך סיפורם של ניסויים גדולים במדעפרופ' חיים אישך28.10.2013מקסים ספייסקי
חשיבה דינמית ומחזורית בקרב סטודנטים בהשכלה גבוהה ואפיון החשיבה הדינמית
בקרב סטודנטים למדעי כדור הארץ
דר' אורית בן צבי אסרף23.10.2013אור בצרי
קשיים בהוכחות: מורים מול תלמידיםפרופ' מייקל פריד20.10.2013פואד מוחמד
מטרות מוזיאון מדע לפי ראות עיניהם של הצוות הפדגוגי והתבטאותן בתערוכות
השונות במוזיאון
דר' אורית בן צבי אסרף15.10.2013נטע שאבי
עמדות ודרכי התמודדות של כבדי הראייה והעיוורים בנושא המתמטיקה בכלל
והגיאומטריה בפרט בדגש על תחושת המסוגלות העצמית
פרופ' מייקל פריד10.3.2013מוחמד כתאני
הערכת תקשורת מתמטית כתובה ואיכותה בקרב תלמידי המועדון המתמטי
"קידומטיקה"
פרופ' מירי עמית10.3.2013אהוד עדרי
בחינת מידת השינוי בידע, בעמדות ובהתנהגות של תלמידי כיתה ה' ביחס לנושא
"מזון ותזונה" בעקבות הוראת הנושא במסגרת שיעורי מדע וטכנולוגיה
פרופ' משה ברק
דר' צילה וייס
5.3.2013יעל אוריין
במה שונה גן מדע ממוזיאון מדע?דר' חיים אישך14.2.2013קרן לב
הערכה עצמית והערכת עמיתים במתמטיקהפרופ' משה ברק
דר' צילה וייס
1.11.2012נירה ריקלין
העולם הקסום של המתמטיקה והתפתחותה והשפעתו על תלמידי הקידומטיקהפרופ' מירי עמית15.7.2012גל מימון
פיתוח חשיבה מסדר גבוהה בלימוד יסודות במיתוג ומערכות סיפרתיותפרופ' משה ברק9.7.2012אבו דחל אחמד
הוראת פיסיקה בקרב בוגרים הלוקים בפיגור שכלי באמצעות דגמים טכנולוגייםדר' חיים אישך14.3.2012מיכל בן אליהו
התנסות חוויתית עם דולפינים כמנוף לשיפור בתחומים רגשיים, קוגנטיביים,
חברתיים והתנהגותיים אצל ילדים בעלי צרכים מיוחדים
פרופ' מירי עמית25.1.2012סופי שוורד וניו
סיור לימודי בכיתה טכנולוגית: השלכות על ההוראה והלמידהפרופ' משה ברק15.11.2011שני ברזי
תפישת רעיונות ועקרונות מרכזיים בנושא הפוטוסינתזה בקרב תלמידי-תיכון בוגרי
מגמה ביולוגית
דר' אורית בן צבי אסרף14.11.2011דינה אגדי
בחינת הגורמים המנבאים כשרון מתמטי, בנסיבות תרבותיות וחברתיות מגוונותפרופ' מירי עמית14.11.2011יעל אורנשטיין
עמדות מורים למתמטיקה ומדעים כלפי שיעורי ביתדר' חיים אישך14.11.2011איתי שוסברגר
איפיון החשיבה המערכתית של תלמידים בכיתה י"א בעזרת מפת מושגיםדר' אורית בן צבי אסרף10.11.2011רחל שרביט
מושקוביץ
תפישות כלפי פסולת והשפעתה על הסביבה ועל בריאות הציבור בקרב תלמידי בית
הספר היסודי בכפרים בלתי מוכרים באזור הנגב בישראל
דר' אורית בן צבי אסרף
פרופ' ג'ולי צוויקל
9.11.2011סידאוי קייסי
וויסאם
לימוד מבוסס מקום: פיתוח החשיבה המערכתית אצל תלמידים כפי המגוון הביולוגי
בשמורת שיזף
דר' אורית בן צבי אסרף31.10.2011עדי קינן שניר
תפישות של אוריינות סביבתית בהקשר לאנרגיה מתחדשת בקרב מומחים בתחום
ובקרב תלמידי כיתות ט'
דר' אורית בן צבי אסרף11.10.2011תמר פישל
דיאלוג על גלי קול: מחלקיק לחלקיקדר' חיים אישך
פרופ' מייקל פריד
3.10.2011אלכסנדר וולפסון
המועדון המתמטי ליצירתיות ומצוינות-קידומטיקה לנוער: מאפייני הצלחהפרופ' מירי עמית27.9.2011קני נעמן
טבע האדם: עמדות סטודנטים להנדסה כימית לגבי מיקומו של האדם ביחס לטבעדר' אורית בן צבי אסרף3.8.2011יוליה דרניק
עמדות מורים כלפי תוכנית "מיצוי ומצוינות במתמטיקה"פרופ' מירי עמית27.6.2011עאסלה עימראן
חקר עמדות התלמידים אודות הלמידה בבית הספר והגורמים המשפיעים על
הצלחתם לאור תיאוריית הפעילות
פרופ' משה ברק13.6.2011ילנה פורטנוב
עמדות ותפישות כלפי שעורי המעבדה בקרב מורים למדעיםדר' חיים אישך16.2.2010אורלי לנקרי
הוראת הפיזיקה דרך תכנון, בנייה והערכה של דגמים פיזיקאליים הקשורים לתעופה
במגזר הבדואי בנגב
דר' חיים אישך15.2.2010שלבי נזאר
עמדותיהם של מורים, הורים ותלמידים ביחס לשיעורי הבית בחברה הבדואית, ואיך
זה מתבטא בפועל?
דר' חיים אישך15.2.2010ספא עומרי
פיתוח יצירתיות מדעית בקרב תלמידי חט"ב: לטוס לפיזיקהדר' חיים אישך15.2.2010ווסים סבאג
הבדלים בין מבוגרים ותלמידי בית הספר בהתייחס לנושא הבעיות המילוליות
באלגברה דרך תוכנית הגיליון האלקטרוני
דר' מייקל פריד6.1.2010איוב אחמד
פיתוח חשיבה מערכתית בקרב ילדים: מערכת המים הביתית בגישה מערכתיתדר' חיים אישך3.1.2010כהן אסתר
עמדות כלפי למידת מדע בקרב תלמידי בית הספר היסודידר' אורית בן צבי אסרף27.12.2009אגרנוביץ' שושנה
אוריינות סביבתית בהקשר לשמירה על משאבי מים בקרב בוגרי המגמה ללימודי
מדעי כדור הארץ בתיכון לחינוך סביבתי וחוקרים במכון לחקר המדבר
דר' אורית בן צבי אסרף13.12.2009שמואלי עפר
עמדות כלפי לימודי מדעי היסוד ברפואה בקרב בוגרי המגמה ללימודי "מערכות
רפואיות" ובקרב סטודנטים לרפואה
דר' אורית בן צבי אסרף7.12.2009אבן ישראל חוה
תפיסות כלפי טבע – של תלמידי בית ספר יסודידר' אורית בן צבי אסרף1.12.2009חלילי רחל
הקשר בין מוטיבציה ללמידת מדע לתפיסת סביבת הלמידה כקונסטרוקטיביסטית
בקרב תלמידי חטיבת ביניים
דר' אורית בן צבי אסרף17.11.2009עאסלה מוסטפא
מפגש בין שני עולמות – המורה החונך והמורה המתחיל: התפתחות הידע הפדגוגי
התוכני של פרחי הוראה בפיסיקה
דר' חיים אישך10.11.2009הרוש מלי
השפעת פרויקט "מועצה ירוקה" על התפתחות תפישות תלמידים כלפי מדדי
האוריינות הסביבתית
דר' אורית בן צבי אסרף14.9.2009שהרבני דינה
עמדות כלפי לימודי מדעים בקרב תלמידי כיתות י' בישראלדר' אורית בן צבי אסרף30.6.2009קורמן אלנה
הערכה עצמית בקרב תלמידי תיכון בנושא אנליזהפרופ' מירי עמית8.12.2008זיאדנה מחמוד
השמעת המוסיקה הקלאסית בשיעורי המתמטיקהפרופ' מירי עמית2.12.2008וסרמן יעל
הוראת שברים פשוטים באמצעות שגיאות אופייניות: התועלת לגבי ידע התלמידים
ועמדתם כלפי שגיאות
דר' מייקל פריד12.8.2008רומנו הילה
איפיון תפיסות תלמידים את גוף האדם כמערכתדר' אורית בן צבי אסרף6.7.2008טריפטו ז'קלין
מחקר עיצוב והערכה של יחידות לימוד יחודיות לפעילות העשרה (מדערום) במדעים,
בבית הספר היסודי
דר' אורית בן צבי אסרף3.7.2008ליבשין שלומית
תפיסות סטודנטים את ההיבטים הסביבתיים של התעשיהדר' אורית בן צבי אסרף19.2.2008דמרי סיגלית
"חקר למידה מבוססת פרויקטים במדעי המחשב בבתי ספר תיכון"דר' משה ברק26.12.2007עוואד נאיף
תפיסה עצמית של מורים למתמטיקה כלומדים ומלמדים בנושא פיתרון בעיות
מילוליות
פרופ' מירי עמית19.12.2007טריפונוב מרגריטה
"תובנה מספרית" בקרב תלמידים כיתה א' ממוצא אתיופי, מוצא רוסי ומוצא אחר
(שאינו רוסי/אתיופי)
פרופ' מירי עמית19.12.2007בן-יאיר סופיה
סגנונות חשיבה וסגנונות למידה של תלמידי תיכון במגמות של מדעי הטבע ומדעי
הרוח והחברה - הבדלי מגדר, גיל והישגים
פרופ' מירי עמית19.12.2007אליאס ענת
שיפור כישורי הנמקה והצדקה של תלמידי כיתות ו' - איבחון, התערבות והערכהפרופ' מירי עמית19.12.2007דריהר דליה
בנייה והערכת של יחידת לימוד "החיים בקטבים" בגישת הסיפור המסבירדר' אורית בן צבי אסרף17.9.2007אורפז עידית
הבניית ידע ומיומנויות מדעיות בגיל הרך בעקבות ביקורים "במרכז העשרה למדע
וטכנולוגיה לגיל הרך"
דר' חיים אישך26.4.2007דהן רחל
השימוש המושכל בתרופות בקרב בני נוער – השפעת הוראה בשיטת ה-PBLפרופ' מירי עמית18.12.2006יוסף דיקלה
הנחיית עמיתים ולמידה שיתופית ככלים המקדמים למידה משמעותית בעבודת
החקר האקולוגית בתיכון
דר' אורית בן צבי אסרף18.12.2006רוזנשיין רונית
מרכזי העשרה במדע לגיל הרך: מאפייני הוראה והשפעת המרכזים על הוראת המדע
בגנים המבקרים
דר' חיים אישך23.10.2006ברנד טליה
בדיקת מבחנים על ידי תלמידים ככלי הערכה המקדם למידה במדעיםפרופ' מירי עמית10.1.2006מיניריג'יו אורלי
הערכת פוטנציאל למידה במתמטיקה בתלמידות מהמגזר החרדיפרופ' מירי עמית26.12.2005טייטלבאום-בלכר
אליענה
הוראת ולמידת מדע באמצעות טכנולוגיה - חקירת תהליכי למידה של מושגים פיסיקליים הקשורים לתעופה דרך תכנון, בניה ובחינה של דגמים בקרב תלמידי
חטיבות הביניים
דר' חיים אישך6.12.2005מושיאב דוד
עמדות וגישות של מורים במגזר הבדואי בנוגע לעיסוק בחינוך לערכים ומוסר בהוראת
הביולוגיה
פרופ' שלמה וינר20.9.2005אבו צעלוק דיאב
שיטת ההוראה בפרוייקט אומ"ץ בהשוואה לשיטת ההוראה המסורתית במקצוע
מתמטיקה
פרופ' שלמה וינר22.11.2004שובל שרית
הבניית "סיפורי גאולה" בלמידה ובהוראה: כיצד "הבנייה גואלת" בסיפורי חיים
ממחישה את תפיסתן של מורות למדעים את עצמן, את הלמידה ואת ההוראה ?
דר' איריס טבק24.10.2004סבג טלי
תזונה ודימוי גוף: עמדות, התנהגות, גישה ומקורות מידע בקרב בני נוערפרופ' שלמה וינר
דר' אסתר גינדין דר' ברנר יצהל
30.7.2003פישר נורית
הקשר בין למידה תוך התנסות בשימור הסביבה במפרץ אילת לעמדות של תלמידים
כלפי נושא
פרופ' ראובן חיות20.10.2002אליהו שושי
ניתוח של תכנית לימודים נסיונית בנושא "הגמל" והערכה של תכנית זו לאחר יישומה
בכיתה
פרופ' ראובן חיות18.1.2001אבו סעד אמאל
"מערכות טכנולוגיות ומוצרים - המפעל הממוחשב"פרופ' שלמה וינר30.10.2000צדוק יאיר
הבועה האקולוגית כסביבה מתאימה ללימוד הנושא "הזנת הצמח והתפתחותו"פרופ' ראובן חיות26.10.2000לאלזר-סבן אסתר