
דנה ודר-וייס
אקדמי בכיר
מוטיבציה ומטרות בלמידת מדעים: מי משפיע ואיך?
מחקרים רבים מראים שהמוטיבציה של תלמידים ללמידת מדעים בבית הספר יורדת עם הגיל
(2003., al et Osborne .) זאת יודע כל מי שעובד בבית ספר או שיש לו ילדים בבית ספר; תלמידים מגיעים לכיתה א' עם ניצוץ של סקרנות בעיניים והמון מוטיבציה ללמידה. עם השנים הניצוץ הולך ודועך והמוטיבציה הולכת ופוחתת. עוד מראים המחקרים שהירידה במוטיבציה חזקה במיוחד בשנים שלקראת ולאחר המעבר לחטיבת הביניים (2009, Galton .)יש
הטוענים שזהו תהליך בלתי נמנע המהווה חלק טבעי מגיל ההתבגרות, גיל שבו העניין בלמידה אקדמית מפנה מקומו לטובת עניין בנושאים אחרים. האומנם הירידה במוטיבציה ללמידת מדעים בגיל ההתבגרות היא תופעה בלתי נמנעת?
(2003., al et Osborne .) זאת יודע כל מי שעובד בבית ספר או שיש לו ילדים בבית ספר; תלמידים מגיעים לכיתה א' עם ניצוץ של סקרנות בעיניים והמון מוטיבציה ללמידה. עם השנים הניצוץ הולך ודועך והמוטיבציה הולכת ופוחתת. עוד מראים המחקרים שהירידה במוטיבציה חזקה במיוחד בשנים שלקראת ולאחר המעבר לחטיבת הביניים (2009, Galton .)יש
הטוענים שזהו תהליך בלתי נמנע המהווה חלק טבעי מגיל ההתבגרות, גיל שבו העניין בלמידה אקדמית מפנה מקומו לטובת עניין בנושאים אחרים. האומנם הירידה במוטיבציה ללמידת מדעים בגיל ההתבגרות היא תופעה בלתי נמנעת?
| שפת פרסום | עברית |
| דפים | 13-20 |
| כרך | 13 |
| סטטוס פרסום | פורסם - 2014 |