
דנה ודר-וייס
אקדמי בכיר
ההתפתחות של האיום וההגנה על הדימוי הציבורי (face) בקהילות למידה של מורות
מאמר זה מאורגן באופן הבא: תחילה נסביר את המושג 'דיון ציבורי'. אחר כך נציג שלבים בהתפתחות של קהילת מורות כפי שהם מוצגים בספרות, את ההשלכות של כל שלב על שיח הנוגע לבעיות בהוראה, וממדים שונים בשיח שעשויים להשפיע על האיום וההגנה על ה-face. נציג את רציונל המחקר, שאלות המחקר, שדה המחקר והשיטות. לבסוף נציג את הממצאים לגבי התפתחות האיום וההגנה על ה-face בכל אחד מממדי השיח, ואת ההשלכות על פוריות השיח הפדגוגי בקהילה. בניגוד למודל הדו-שלבי שהוצע במחקרים קודמים אשר עסקו בהתפתחות קהילות למידה של מורות, ממצאי המחקר הנוכחי מעידים על תהליך מורכב בן שלושה שלבים.
| שפת פרסום | עברית |
| דפים | 177- 196 |
| כרך | 25 |
| סטטוס פרסום | פורסם - 2025 |
IHP
ihp